Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن عامریون امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با توجه با بازگشایی مرز اینچه‌برون اظهار کرد: از بدو شیوع کرونا تمام تمهیدات لازم برای تسهیل در ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی اندیشیده شد.

وی تصریح کرد: با توجه به لزوم ضدعفونی ناوگان حمل و نقل بین‌المللی در مرز اینچه‌برون، داکت ضدعفونی طبق ضوابط تعریف شده در پروتکل‌های بین دو کشور ایران و ترکمنستان احداث شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پایانه مرزی اینچه‌برون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: از جمله اقدامات دیگر برای مقابله با ویروس کرونا تاکید بر واکسیناسیون رانندگان فعال بخش حمل و نقل بین الملل شد که با توجه به استقبال فعالان این بخش، گام بزرگی برای مهار ویروس کرونا برداشته شده است.

عامریون با توجه به لزوم تسریع در بازگشایی مرزهای بین دو کشور خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست‌ها و مراجعات فعالان بخش حمل و نقل بین‌المللی و مراودات خوبی که بین تجار دو کشور در گذشته بود، تمام تمهیدات لازم برای رفع نگرانی‌ها برداشته شد.

وی خاطرنشان کرد: مرز اینچه‌برون از جمله دروازه‌های حائز اهمیت برای تبادل کالا بین دو کشور است که ما از بازگشایی عادی مرز استقبال می‌کنیم و مسیر قابل اطمینان برای مراودات بین تجار دو کشور است.

مدیر پایانه مرزی اینچه‌برون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان از استاندار گلستان، مجمع نمایندگان استان، نماینده وزارت خارجه و تمام مدیران که در طی یک سال اخیر تمام تلاش خود را برای بازگشایی مرز اینچه‌برون کردند، تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است با اعلام ترکمنستان و توافقات صورت گرفته، از صبح امروز پنجشنبه، کامیون‌های حامل بار تجاری ایران  به مقصد ترکمنستان، پذیرش شدند.

وی افزود: از اسفند سال ۱۳۹۸ و با همه گیری بیماری کرونا، مرز زمینی ترکمنستان با ایران در «اینچه برون» استان گلستان بسته شد و بعد از ۲۰ ماه صبح امروز با پذیرش کامیون‌های ایرانی فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

براساس تصمیمات اخذ شده توسط دو کشور، کالاهای صادراتی از «اینچه‌برون» با کامیون وارد خاک کشور مقابل شده و محموله‌ها در گمرک ترکمنستان، توسط کامیون‌های ترکمن به مقاصد نهایی حمل خواهند شد.

در 20 ماه گذشته چندین ماه تردد  با ترکمنستان در سایر مرزها کاملا متوقف بود و بعد ازمدتی مسیرهای ریلی صرفا در مرزهای سرخس، لطف‌آباد و اینچه‌برون فعال شد و مسیرهای زمینی نیز فقط در مرزهای تجاری «سرخس» و  لطف آباد» استان خراسان‌رضوی با روش جابجایی کشنده، بازگشایی شد.

مرز «باجگیران» خراسان‌رضوی با ترکمنستان نیز از اسفند ماه ۱۳۹۸ به صورت کامل مسدود است و هنوز بازگشایی نشده است.

انتهای پیام/2307/

منبع: فارس

کلیدواژه: عامریون مرز اینچه برون مرز اینچه برون بازگشایی مرز حمل و نقل بین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۷۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز بازگشایی شد

علی اصغر اسدالهی گفت: توسعه فضای سبز شهری و فضای ورزشی به‌ویژه فضای اختصاصی ویژه بانوان یکی از اولویت‌های مدیریت شهری اهواز است، در همین راستا تکمیل و بهسازی دو پارک بانوان شهروند و ولی‌عصر (عج) در دستور کار قرار گرفت.

او می‌گوید: پارک بانوان ولی‌عصر (عج) سال‌ها به علت وجود مشکلات تعطیل و بدون استفاده بود و با اقداماتی که انجام شد این پارک نوسازی و بهسازی شد و بانوان اهوازی می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز ادامه داد: سیستم برق و روشنایی پارک یکی از مهم‌ترین بخش‌های این پارک بود که نصب ۱۰۰ عدد پروژکتور و هفت پایه روشنایی، این مشکل را رفع کرده است، علاوه بر آن نواقص سرویس‌های بهداشتی این پارک نیز برطرف و نوسازی شد.

اسدالهی گفت: برای اینکه شهروندان و خانواده‌ها با حضور در پارک ولی‌عصر (عج) لحظات خوب و خوشی را داشته باشند، پنج قطعه ست ورزشی کامل در این پارک نصب شد تا هم بزرگسالان و کودکان از آنها استفاده کنند، علاوه بر آن هشت نیمکت و چهار مَنقل بتنی نیز نصب شده است.

به گفته او با هدف بهبود و توسعه فضای سبز این پارک علاوه بر لکه‌گیری و هَرس چمن ۱۲۰ اصله نهال از انواع مرکبات، یوکا و گلکاری‌های زیبا کاشته و آبنمای ورودی پارک نیز راه‌اندازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز بازگشایی شد
  • گلستان دومین استان امن برای سرمایه گذاری است
  • آمادگی کامل آذربایجان شرقی برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • واکاوی طرح برقی کردن خط ریلی گرمسار-اینچه‌برون
  • توسعه همکاری‌های منطقه ای ایران در جهت تبدیل شدن به‌هاب گازی منطقه
  • آمادگی نانوایی‌های کرمانشاه برای پخت نان کامل
  • آمادگی کامل سرپل‌ذهاب برای برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز
  • رفتار‌های خلاف قانون پذیرفتنی نیست/ آمادگی گلستان برای دور دوم انتخابات
  • آنکارا: واشنگتن ظلم بزرگی در حق مردم فلسطین کرد