Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، محققان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انجام پژوهشی اعلام کردند: امروزه ثابت شده است که دیابت کنترل نشده می‌تواند منجر به آسیب به ارگان‌های مختلف از جمله مغز شود که این موضوع عامل بسیاری از اختلالات عصبی در افراد درگیر با دیابت است و می‌تواند منجر به عوارض عصبی جبران ناپذیری مانند آلزایمر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مشخص شده که مطالعات مختلف انسانی و حیوانی ثابت می کنند استفاده از داروهای گیاهی با دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهاب می‌تواند از آثار تخریبی دیابت بر سیستم اعصاب مرکزی و حافظه و یادگیری جلوگیری کند.

در بررسی‌های این پژوهش که توسط دکتر محمد حسین فرزایی و با همکاری حسنا خزاعی و زینب صمیمی انجام شده است،‌ ضمن بررسی سیستماتیک مطالعات قبلی، مسیرهای متابولیسمی مختلفی که منجر به این اثر درمانی می شدند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. امید است

محققان این پژوهش امیدوارند مطالعه انها در این زمینه یک دیدگاه کلی برای پژوهشگران این عرصه جهت بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به دیابت که از عوارض این بیماری بر سیستم اعصاب مرکزی، حافظه و یادگیری رنج می برند، ایجاد کرده باشد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۸۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهان خوراکی، سوغات بهار در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، با شروع بهار، لرستان رنگ و بو و حال و هوای دیگری به خود می‌گیرد. بهار تنها نوید رویش و رقص برگ بر شاخه زندگی نیست، آغازی دوباره در دفتر روزگار و کارنامه گردش فصل هاست.
گیاهان با آمدن بهار سر از خاک بیرون می‌آورند تا دست‌چین شوند، گیاهان کوهی و خوراکی که سفره مردمان این دیار را رنگین می‌کند
لرستان یکی از استان‌های زاگرس نشین است که در کنار دیگر استان‌های همجوار خود با بهره مندی از طبیعتی چهار فصل و موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد از تنوع زیستی بالایی برخوردار و به همین دلیل از گونه‌های گیاهی متنوعی بهره‌مند است به نحوی که یکهزار و ۷۵۰ گونه گیاهی، اهمیت تنوع زیستی این استان را نشان می‌دهد و این در حالی است که ۳۰۰ نوع از این گیاهان خاصیت غذایی و دارویی دارند.
اکنون که بهار زیبا جلوه دلگشای جذابیت و نعمت‌های خود را بر روی مردم این دیار گشوده و سراسر زیبایی و طراوات را در میان دشت‌ها و کوه‌های این سرزمین پراکنده است تنوع و خواص گیاهان خوراکی و دارویی نیز زبانزد است تا حدی که برخی گونه‌های گیاهی که در رشته کوه‌های این استان رشد می‌کنند از نمونه‌های نادر کشور به شمار می‌روند و مهمترین گیاهان دارویی خودرو در سطح استان شامل کتیرا، موسیر، شیرین‌بیان، آویشن، بابونه، رازیانه، گل گاوزبان، ریواس، کنگر، بومادران، خاکشیر، نسترن‌های وحشی، مریم گلی و گیاهان بهاری شامل کنگر، پاقزان، ریواس، شنگ، انشک، زرشک و قارچ کوهی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی بیماری‌های ریشه گیاهان با استفاده از کود بیولوژیک
  • جدال زن ۶۰ ساله و خرس در ارتفاعات پیرانشهر
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • ارتباط عجیب آسپیرین و دیابت نوع دو
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تبدیل داده‌ها به صدا/ ذخیره‌سازی امن و سریع اطلاعات در حافظه کوانتومی
  • یک خبر جدید درباره داروی معروف کاهنده قند خون
  • گیاهان خوراکی، سوغات بهار در لرستان