Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@06:09:32 GMT

درخشش عشایر در حفاظت از کیان کشور همیشگی است

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۸۲۰۳

درخشش عشایر در حفاظت از کیان کشور همیشگی است

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا سلیمانی عصر پنج شنبه در برنامه معرفی شهید شاخص جامعه عشایر کشور، شهید «اله کرم محمود صالحی» در روستای آورگان شهرستان چادگان در غرب استان اصفهان، اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دو دوره متفاوت را شاهد هستیم که یک دوره به قبل از استقرار رژیم منحوس پهلوی و یک دوره هم پیش از سلطنت پهلوی بر می‌گردد که قوای مسلح کشور از عشایر شکل می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حدود هزار نفر نیروی ثابت در دربار پادشاهان وجود داشت و هرگاه مهاجمی به کشور ما حمله می‌کرد و یا بحث بازپس‌گیری سرزمین‌های ایران مطرح می‌شد، ارتش‌های بزرگ از عشایرِ داوطلب کشور به میدان نبرد می‌رفتند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: درس‌های بسیاری از فداکاری‌ها و مردانگی‌های عشایر وجود دارد که نباید نادیده گرفته شود، زیرا اولین ضربه به عشایر در دوره قاجار توسط آقامحمدخان قاجار زده شد که با پراکنده کردن عشایر سرزمین‌های بسیاری را از دست داد.

عشایر حامی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی

وی ادامه داد: همچنین در زمان رضاخان پهلوی و روی کار آمدن انگلیسی‌ها، نقش‌آفرینی عشایر در کیان کشور کم رنگ شد و به همین دلیل عشایر بختیاری رژیم پهلوی را به رسمیت نشناختند.

سلیمانی با بیان اینکه عشایر در قیام ۱۵ خرداد به حمایت از امام خمینی (ره) نامه نوشتند، گفت: عشایر در آن زمان اعلام آمادگی کردند که در مقابل این رژیم پهلوی بیاستند اما امام (ره) ضمن تشکر از آنها و عدم توصیه به قیام مسلحانه، فرمودند «عشایر ذخایر حضرت بقیه الله هستند» و اسناد این مکاتبات در کتاب‌های تاریخ موجود است.

وی افزود: عشایر بختیاری در بین عشایر مانند نگین انگشتری در حمایت از امام راحل و نقش‌آفرینی در دفاع مقدس هستند که حتی بزرگانی همچون سردار حاج قاسم سلیمانی که افتخار جهان اسلام است، از ایل محمد سلیمانی و بختیاری بوده که به فارس و از آنجا به کرمان مهاجرت کرده‌اند.

ایران کشوری امن در آسیا

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: امروز هم عشایر مدافع اصلی کشور ایران هستند که گوش به فرمان امام و رهبری هستند و پیروی از نظام امام و امت در بین عشایر جاری و این همان رمز پیروزی است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال تضعیف نظام و انقلاب است، گفت: مردم باید هوشیار باشند و ببینند که دشمن دلسوزی برای ما ندارد و ببینند که تاکنون آمریکا و کشورهای غربی در کشورهایی که پا گذاشتند، نه تنها خدمتی به آنها نکرده‌اند بلکه با چپاول، غارت، اشغال و کشتار کشورها را نابود می‌کند.

سلیمانی ادامه داد: دشمن اکنون دلسوز کارتل‌های نفتی، صهیونیست و جیب عربستان است و کشور ایران امروزه به منطقه‌ای امن و با ثبات در آسیا و جهان مبدل شده است.

کد خبر 5327793

منبع: مهر

کلیدواژه: ریاست سازمان بسیج مستضعفین اصفهان عشایر یادواره شهدا انقلاب اسلامی ایران ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا کرمانشاه شیراز سیدابراهیم رئیسی عکس استانها شیوع کرونا ایلام یادروز حافظ گرگان نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خنده های جالب تحلیلگر آمریکایی در واکنش به اینکه مردم ایران به رضاپهلوی و بمباران ایران توسط اسرائیل علاقمند هستند + فیلم

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری‌آنلاین، این تحلیلگر آمریکایی در ویدئوی جدید از گفت و گوی او در یک برنامه تلویزیونی مجددا رضا پهلوی و این اظهارنظر که مردم ایران مشتاق هستند که اسرائیل کشورشان را بمباران کند را تحقیر می کند.

در روزهای گذشته هم انتشار یک ویدئو از خنده‌های مکرر و بامزه این تحلیلگر امریکایی در مقابل سخنان یک روزنامه‌نگار صهیونیست که عقاید و نظرات براندازان را مطرح می‌کرد، در فضای مجازی فارسی‌زبان مورد توجه قرار گرفت.

کد خبر 846390 منبع: فارس برچسب‌ها پهلوی اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • درخشش هنرمندعکاس سیستان وبلوچستان درجشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست
  • «رضاخان را بهتر بشناسیم»
  • تیم ملی با لباس همیشگی در یک چهارم جام ملت‌ها
  • خنده های جالب تحلیلگر آمریکایی در واکنش به اینکه مردم ایران به رضاپهلوی و بمباران ایران توسط اسرائیل علاقمند هستند + فیلم
  • وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!
  • وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!
  • درخشش دانش آموزان تویسرکانی در هفدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران