Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ماندانا زنگنه معاون اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه شورای استاندارد سیستان و بلوچستان که به میزبانی فرمانداری شهرستان بندری کنارک برگزار شد، گفت: با عنایت به وجود بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری و وجود بازارچه مرزی رسمی ریمدان، روند رو به رشد کشاورزی، شیلات، صنایع تبدیلی و کنسروسازی در کنارک و صنایع معدنی و افزایش چشمگیر صادرات و واردات از این حوزه نیاز به ایجاد یک آزمایشگاه مرجع استاندارد با هدف تسهیل در روند توسعه اقتصادی و تجاری در این منطقه احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این موضوع باید در دستور کار تمامی دستگاه‌های مرتبط بویژه استاندارد قرار گرفته تا با استفاده از توان بخش خصوصی این امر محقق شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: همانطور که گفته شد حوزه سواحل مکران نیاز به آزمایشگاه استاندارد مرجع دارد و در این زمینه استاندارد استان فراخوان لازم را صادر و همه دستگاه‌های متولی بویژه بنادر و دریانوردی نیز مشوق‌هایی را در نظر گیرند تا بخش خصوصی با سرعت بیشتر در این زمینه ورود و گام بردارد.

وی گفت: سواحل مکران با توجه به اهمیت استراتژیک در منطقه با سرعت در حال رشد و توسعه است و قطعا نیاز است تمامی دستگاه‌های اجرایی نیز با همین سرعت خود را تطبیق دهند.

زنگنه تصریح کرد: در حوزه سواحل مکران و در شهرستان‌های چابهار و کنارک ظرفیت‌های آشکار وجود دارد و شهرستان‌های جدیدالتاسیس دشتیاری و زرآباد نیز دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای هستند و در زمینه کشاورزی، تجارت مرزی، بندر، صنایع شیلاتی و آبزیان و صنایع معدنی در این حوزه ظرفیت‌های قابل توجهی وجود دارد و بر همین اساس ایجاد ادارات و نمایندگی‌های استاندارد در شهرستان‌های کنارک، دشتیاری و زرآباد در دستور کار قرار گیرد و پی گیر جذب نیروی انسانی در این زمینه خواهیم بود.

وی افزود: در بحث نمونه برداری از کالا‌های اساسی در بندر شهید بهشتی چابهار و با هدف ترخیص سریع محموله‌های وارداتی، با تفاهم‌های صورت پذیرفته، استاندارد از کالای اساسی کشتی‌های داخل بندرگاه نمونه برداری و آزمایشات لازم را انجام دهد و در اختیار دستگاه‌های دیگر قرار دهد و در صورتی که دستگاه‌هایی مانند پشتیبانی امور دام، دامپزشکی و قرنطینه و نیاز به آزمایشات تخصصی‌تر داشته باشند از نمونه‌های برداشت شده استاندارد استفاده و به نوعی تمرکز در این زمینه صورت پذیرد.

فرماندار کنارک نیز گفت: این شهرستان ظرفیت‌های بالقوه‌ای در زمینه صنایع، شیلات و آبزی پروری و کشاورزی دارد.

حمیدالدین یوسفی افزود: تخصصی‌ترین شهرک صنعتی سیستان و بلوچستان و دومین شهرک صنعتی فعال استان در کنارک وجود دارد و ۷۰ واحد صنعتی در این شهرک مشغول به فعالیت که ۷۰ درصد آن در زمینه صنایع شیلاتی فعال هستند و برترین برند‌های کنسرو ماهی کشور در این شهرستان تولید می‌شوند.

وی از پروژه گوردیم به عنوان بزرگترین پروژه بخش خصوصی در استان نام برد و گفت: بزودی اولین برداشت آزمایشی میگو از حوضچه‌ها آغاز خواهد شد.

فرماندار کنارک اظهارداشت: قطعا صدور مجوز‌های صادرات و واردات نیازمند یک ساختار تشکیلاتی و بویژه حضور سازمان استاندارد است تا در کوتاه‌ترین زمان مشکل هم مشکل تولید و هم مشکل صادرات نیز رفع شود.

وی بیان کرد: بر همین اساس ایجاد آزمایشگاه استاندارد در شهرک صنعتی تخصصی کنارک احساس می‌شود که تقاضای ایجاد این آزمایشگاه را در شهرک صنعتی این شهرستان داریم.

مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان نیز گفت: سواحل مکران آینده روشنی دارد و استاندارد روند پیشرفت و توسعه بیش از پیش را فراهم و بستر ساز تعامل بیشتر را در مبادلات جهانی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزمایشگاه سواحل مکران سیستان و بلوچستان سواحل مکران شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق حرفه‌ای در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد،  سید محمد موسوی با اشاره به جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع چند فقره سرقت محتویات درون خودرو در سطح شهرستان کهگیلویه موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری بخش دیشموک این فرماندهی قرار گرفت. وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مرجع قضایی با انجام تحقیقات پلیسی گسترده و گشت زنی‌های هدفمند یک سارق را شناسایی و در حین سرقت دستگیر کردند. موسوی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه به سرقت مقدار زیادی محتویات درون خودرو در سطح شهرستان کهگیلویه اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و روانه زندان شد.

دیگر خبرها

  • ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها کذب است
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق
  • اهتمام دهیاران و شوراها در انعکاس مشکلات مردم ضروری است
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • کشف ۲۰ تُن آرد احتکار شده در اسلامشهر
  • سارق حرفه‌ای محتویات درون خودرو در کهگیلویه دستگیر شد
  • دستگیری سارق حرفه‌ای در کهگیلویه