Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@14:02:15 GMT

رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و روسیه

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۸۳۲۳

صراط:

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی تاکید کرد که گفتگو‌های امروز با مورا مثبت بوده و دو طرف ضمن ابراز رضایت، برای تداوم آن ابراز آمادگی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا،  وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: گفتگو‌های جاری با انریکه مورا متمرکز بر یافتن راه‌حل‌های عملی برای رفع مشکلات و بن‌بست کنونی در وین است که به دلیل مواضع و رویکرد تعهدگریز واشنگتن در رفع کامل و موثر تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی این کشور بوجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امیر عبداللهیان تاکید کرد: دو طرف در پایان گفتگو‌های امروز توافق کردند رایزنی‌ها طی دوهفته آینده در بروکسل میان معاون سیاسی وزیر امورخارجه و مورا ادامه پیدا کند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در این تماس تلفنی ضمن استقبال از گفتگو‌های امروز تاکید کرد که متعاقب دیدار مفصل هفته قبل با امیر عبداللهیان در مسکو، به همکاران خود در وزارت امور خارجه روسیه ماموریت داده است تا در مشورت نزدیک با همتایان خود در جمهوری اسلامی ایران موضوعات مرتبط با برجام را پیگیری کنند.

وزیر امور خارجه روسیه در این مکالمه تلفنی از موضع منطقی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان قدردانی کرد.

وی در پایان با اشاره به ملاقات روز جاری خود با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، ابراز داشت در جریان گفتگوی تلفنی خوب و سازنده وزیر امور خارجه کشورمان با همتای آذربایجانی خود قرار گرفته است.

لاوروف تاکید کرد مسکو از توافقات انجام گرفته در این گفتگوی تلفنی استقبال کرده و آن را اقدامی در مسیر درست می‌داند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه سرگئی لاوروف برجام صراط وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • سفر وزیر خارجه ایرلند به غرب آسیا با هدف رایزنی درباره آتش‌بس غزه