Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اظهارات اولتیماتوم گونه ژاپن در مورد جزایر کوریل گفت: این اظهارات امکان کسب توافق در مورد صلح را از بین می‌برد.

خبرگزاری میزان - ماریا زاخارووا زاخارووا در کنفرانس خبری خود و در واکنش به اظهارات اولتیماتوم گونه فومیو کیشیدا نخست وزیر جدید ژاپن در مورد روسیه و جزایر کوریل، تاکید کرد: این اظهارات امکان کسب توافق در مورد صلح را از بین می‌برد و حل مساله را پیچیده‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با بیان اینکه اگر طرف ژاپنی تلاش می‌کند با این گونه اولتیماتوم‌ها جریان مذاکرات با روسیه را تعیین کند، افزود: به نظر من شرکای ژاپنی دورنمای حل این مساله را مبهم‌تر خواهند کرد.

وی ادامه داد: روسیه بر این امر معتقد است که گام نخست در این راستا، پذیرفتن کامل نتایج جنگ دوم جهانی از سوی ژاپن ازجمله قانونی بودن مالکیت روسیه بر جزایر کوریل جنوبی باشد و در همین حال حل قابل قبول مساله توافقنامه صلح با ژاپن باید توسعه مجموعه روابط مسکو و توکیو با گسترش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی و سرمایه گذاری و اعمال تدابیر اعتمادسازی در عرصه نظامی و سیاسی و نزدیک کردن دیدگاه‌های دو کشور در امور بین المللی باشد.

گفتنی است، نخست وزیر ژاپن گفته است که بدون حل اختلاف ارضی ژاپن با روسیه در مورد مالکیت جزایر کوریل جنوبی، توکیو به امضای توافقنامه صلح با مسکو تن نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: "روسیه و ژاپن" رزمایش دریایی برگزار کردند

انتهای پیام/

برچسب ها: جزایر کوریل روسیه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جزایر کوریل روسیه جزایر کوریل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۸۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن

به گزارش قدس آنلاین، یون سوک یئول رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) در تماسی تلفنی با فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن بر گسترش روابط، همکاری‌های ۲ جانبه و سه جانبه با آمریکا در بحبوحه تشدید تنش‌ها در اطراف شبه جزیره کره و در منطقه اقیانوس «هند- آرام» تاکید کرد.

این گفت‌وگو بعد از آن انجام می‌شود که فومیو کیشیدا به تازگی با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرده است.

نخست‌وزیر ژاپن در این تماس تلفنی بر گسترش همکاری‌های ۲جانبه و پرداختن به موضوعات مختلف بین‌المللی از راه تقویت همکاری‌های سه‌جانبه با واشنگتن تاکید کرد.

سران ۲ کشور همچنین توافق کردند که همکاری نزدیک خود در رابطه با مسائل کره‌شمالی توسعه دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • اقدام جالب محافظان نخست وزیر ژاپن در خیابان
  • آیا امکان افزایش مهریه بعد از عقد وجود دارد؟
  • دیدار و گفت‌وگوی السودانی با بلینکن در واشنگتن
  • فیلم حرکت ویژه محافظان و تیم اسکورت نخست وزیر ژاپن | درخواست با احترام از رانندگان!
  • ریابکوف: غرب بداند که با یک قدرت هسته‌ای بزرگ روبروست
  • محمدی مقتدرانه به مدال برنز رسید
  • فیفا: ایران و ژاپن بخت‌های نخست صعود به جام جهانی فوتسال