Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراس الیاسر عضو دفتر سیاسی جنبش النجباء عراق در توییتی از نقش مبهم و مشکوک جنین پلاسخارت نماینده ویژه سازمان ملل در عراق گفت.

به گزارش مشرق، در توییت الیاسر آمده است که خبرهای رسیده از ورود برت مک گورک (نماینده امنیت ملی آمریکا در امور غرب آسیا و شمال آفریقا) به عراق حساسیت ها را درباره آنچه در تاریکخانه ها در حال انجام است بر می انگیزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما نگران دخالت آمریکا در تحقق کامل بازی با نتایج انتخابات پارلمانی هستیم.

به گفته عضو جنبش النجباء، این دخالت آمریکا می تواند بر ثبات داخلی عراق اثر منفی بگذارد.

الیاسر درباره نقش مداخله گرانه نماینده سازمان ملل در عراق نیز هشدار داد و نوشت: بخصوص اینکه پلاسخارت و نقش او در عراق ابهام آمیز است.

او از کمیسیون عالی انتخابات عراق خواسته است تسلیم فشارها نشود و راه فتنه در عراق را سد کند.

پیشتر و پس از بازشماری دستی بخشی از آرای انتخابات پارلمانی عراق و تغییراتی در تعداد نمایندگان راه یافته به پارلمان، قرار بود بخشی دیگر از صندوق های باقیمانده شمارش شوند، که برخی ناظران خبر دادند نماینده سازمان ملل مانع شمارش دستی آرا شده است.

حسین مونس نماینده جنبش حقوق اعلام کرد که ناظران او را از به مدت یک ساعت از محل شمارش آرا (سرباز گمنام بغداد) اخراج شده اند.

ویدیوهایی نیز در شبکه های اجتماعی عراقی و جریان های معترض به نتایج انتخابات منتشر شد که گفته می شود نشان دهنده ممانعت نمایندگی سازمان ملل از ورود نمایندگان برخی جریان های سیاسی معترض و همزمان، اجازه ورود به فرستادگان برخی جریان های سیاسی دیگر بود.

به گفته معترضان، جنین پلاسخارت نماینده ویژه سازمان ملل در عراق با شمارش دستی ۳ هزار و ۱۵۸ صندوق باقیمانده مخالفت کرده و خواستار شمارش الکترونیکی آرا شده است.

سمیر عبید نویسنده و تحلیل گر سیاسی عراقی در توییتی نوشت: «خانم پلاسخارت با چه حقی دو جنایت را درباره عراقی ها مرتکب شدی؟ اول، زمانی که وزیر دفاع هلند بودی و جنگنده های هلندی دهها غیر نظامی عراقی را کشتند، آن حادثه را انکار کردی و بلافاصله بعد از آن از وزارت دفاع کنار گذاشته شدی؛ دوم، سکوت اکنون (در کسوت نماینده سازمان ملل) درباره تقلب در انتخابات.»

کمیسیون عالی انتخابات عراق نیز می گوید: تنها ۱۴۰ صندوق از مجموع حدود ۳ هزار و ۶۰۰ صندوق را که هنوز نتایج آن از طریق ماهواره دریافت نشده، شمارش دستی و نتیجه را در طول یک هفته اعلام  خواهد کرد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا پارلمان برت مک گورک آمریکا انتخابات پارلمانی عراق سازمان ملل در عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۸۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل رفع مشکلات کشور رای به گزینه های توانمند در انتخابات است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح دوشنبه در دیدار با جامعه قرآنی خراسان جنوبی اظهار کرد: بسیاری از اقدامات فرهنگی در دراز مدت بر اذهان مردم تأثیر خواهد گذاشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در زمانه ما انعکاس یک حادثه از اهمیت فوق‌العاده ای برخوردار است.

عبادی با بیان اینکه امروزه جوامع بیشتر از یک واقعیت با انعکاس آن رو به رو است، گفت: هنر این است در انواع و اقسام مسائل در تبلیغ واقعیت‌ها را به صورت یک باور منعکس کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه تبلیغ تلاش‌های زیادی صورت گرفته است ولی هنوز فاصله‌های زیادی تا مطلوب داریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه لیبرال دموکراسی همه ارزش‌های انسانی را زیرپا گذاشته است، افزود: اتفاق و جنایتی که در غزه رخ داد تنها کار نتانیاهو نبود بلکه استکبار جهانی از او حمایت می‌کرد.

عبادی با تأکید بر اینکه به اسم دموکراسی همه قوانین انسانی و حقوق بشر را زیرپا می‌گذارند، افزود: امروز این تفکر رسوا شده است و مردم خود اروپا علیه این مدعیان تظاهرات و راهپیمایی می‌کنند.

وی گفت: لیبرال دموکراسی به هیچ قانونی پایبند نیست ولی در تبلیغات و رسانه حرف از دموکراسی و حقوق بشر می‌زند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: تبلیغات دشمن قوی است ولی ما نیز باید دروغ‌های لیبرال دموکراسی را برای فرزندان و جوانان خود افشا کنیم

عبادی گفت: گاه فرزند و نوجوان ما به واسطه تبلیغات تحت تأثیر رسانه دشمن قرار می‌گیرد ولی حرف و سخن ما را نمی‌پذیرد که باید پرسید در این زمینه چه برنامه‌ای وجود دارد.

وی اظهار کرد: اگر صهیونیست بر سایر کشورهای جهان سلطه پیدا می‌کرد بقیه نقاط عالم چون غزه می‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: برخی از جوانان و افراد می‌گویند به واسطه گرانی گوشت و … در انتخابات رأی نمی‌دهم در حالی که برعکس برای حل مشکلات کشور باید رأی داده و به اشخاص درست رأی بدهیم.

عبادی گفت: به قول سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جمهوری اسلامی ایران حرم است و اگر این حرم آسیب ببیند حرم دیگری باقی نخواهد ماند.

کد خبر 6084988

دیگر خبرها

  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی خانه ملت می‌شوند
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • راه حل رفع مشکلات کشور رای به گزینه های توانمند در انتخابات است
  • سیل و سرما مانع عدم حضور مردم در پای صندوق های انتخابات نشد/مدیران برای رضایتمندی مردم آستین همت بالا بزنند
  • اظهارنظر اعضای سابق هیات نظارت ورامین ارتباطی به این هیات ندارد