Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس یک ترکیب شیمیایی ایجاد کرده‌اند که با ویژگی اصلی بسیاری از ویروس‌ها که به آنها اجازه حمله به سلول‌های انسانی را می‌دهد، مقابله می‌کند.  این ترکیب که” MM۳۱۲۲ ” نامیده می‌شود در سلول‌ها و موش‌ها مورد مطالعه قرار گرفته است و به گفته محققان نویدبخش درمان جدیدی برای جلوگیری از عفونت یا کاهش شدت کووید-۱۹ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بهداشت نیوز، این ترکیب، پروتئین انسانی مهمی به نام پروتئاز تراغشایی سِـرین ۲ (TMPRSS۲) را که کروناویروس‌ها از آن برای ورود و عفونت سلول‌های انسانی استفاده می‌کنند را مورد هدف قرار می‌دهد.

داروی جدید برای درمان نوع شدید کرونا

دکتر “جیمز دابلیو جانتکا” (James W. Janetka) نویسنده ارشد مطالعه گفت: در حال حاضر واکسن‌های بسیاری برای کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ در دسترس هستند اما ما هنوز به داروهای ضد ویروسی موثرتری برای کمک به مهار شدت این بیماری همه گیر نیاز داریم.ترکیبی که ما در حال ایجاد آن هستیم از ورود ویروس به سلول‌ها جلوگیری می‌کند. ما اکنون در حال آزمایش این راه درمانی هستیم تا بتوانیم طی آن، یک مولکول را به بدن موش‌ها وارد کرده و از بیمار شدن آنها جلوگیری کنیم.هدف نهایی ما این است که مولکول‌ها را به یک مهار کننده که از طریق دهان قابل مصرف باشد، تبدیل کنیم چراکه این امر می‌تواند به بخش موثری از مهارکننده‌های کووید-۱۹ تبدیل شود.

ترکیب دارویی جدید به طور جدی پروتئاز تراغشایی سِـرین ۲و پروتئین مرتبط دیگر به نام ماتریپتاز که در سطح ریه و سایر سلول‌ها یافت می‌شود را مسدود می‌کند. بسیاری از ویروس ها از جمله کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ برای آلوده کردن سلول و پخش شدن در ریه به این پروتئین‌ها نیاز دارند. پس از چسبیدن ویروس به یک سلول در بافت پوششی مجرای هوایی، پروتئین انسانی پروتئاز تراغشایی سِـرین ۲، پروتئین میخ مانند ویروس را بریده و آن را فعال می‌کند تا یک راه واسطه اتصال به غشای ویروسی و سلولی ایجاد و فرآیند عفونت را آغاز کند.

ترکیب MM۳۱۲۲ فعالیت آنزیمی پروتئین پروتئاز تراغشایی سِـرین ۲انسان را مسدود می‌کند. هنگامی که این آنزیم مسدود می‌شود، فعال شدن پروتئین میخ مانند را نیز مختل کرده و و فرایند اتصال به غشا را سرکوب می‌کند.

ترکیب MM3122 موثر تر از رمدسیویر

محققان با بررسی و مطالعه سلول‌های رشد یافته در آزمایشگاه آلوده به کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ ، اظهار کردند ترکیب MM۳۱۲۲ بسیار بهتر از رمدسیویر، سلول‌ها را از آسیب ویروسی محافظت می‌کند.محققان همچنین نشان دادند که این ترکیب در برابر کروناویروس سندرم حاد تنفسی۱ و کروناویروس مرس (MERS-CoV) نیز موثر است.

جانتکا و همکارانش در حال حاضر با محققان موسسه ملی سلامت (NIH) همکاری می‌کنند تا اثربخشی MM۳۱۲۲ را در درمان و پیشگیری از کووید-۱۹ در مدل‌های حیوانی آزمایش کنند. در مطالعات حیوانی، این دارو به صورت تزریقی تجویز می‌شود ، اما جانتکا می‌گوید آنها در حال توسعه یک ترکیب بهبود یافته هستند که می‌تواند از طریق دهان مصرف شود. او همچنین علاقمند به ایجاد راهی برای ورود دارو از طریق بینی است تا بتواند مستقیما دارو را به مجاری بینی و ریه‌ها برساند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا داروی کرونا صراط کروناویروس سندرم حاد سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۸۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای افزایش قد این ویتامین را بخورید

 احمد اسماعیل زاده گفت: توصیه می‌شود برای افزایش قد کودکان مواد مغذی و غذا‌های حاوی ویتامین که برای رشد استخوان و افزایش قد ضروری و مهم هستند مصرف شود.

وی با بیان این که قد نتیجه رشد اسکلتی و استخوانی است و مصرف روزانه شیر می‌تواند به افزایش تراکم مواد معدنی استخوان کمک زیادی کند، افزود: تغذیه دوران کودکی ممکن است ۲۰ تا ۴۰ درصد قد فرد را تعیین کند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت یکی از بهترین مواد مغذی برای افزایش قد در کودکان پروتئین است، بیان کرد: مهم‌ترین مواد مغذی برای ساختن بدن کودک و همچنین کمک به افزایش قد، زیرا به ساخت بافت‌های بدن و تحریک هورمون‌های رشد کمک می‌کند.

پروتئین یکی از مواد غذایی مهم برای سلامت ماهیچه ها، استخوان ها، پوست، بافت‌ها و همه اندام‌های بدن به حساب می‌آید، زیرا از دست دادن آن باعث مشکلات سلامتی بسیاری مانند رشد غیرعادی بدن کودک می‌شود.

اسماعیل زاده اضافه کرد: یکی از بهترین غذا‌هایی که حاوی پروتئین و مواد مغذی دیگر است و باعث افزایش قد می‌شود، شیر و ماست است. به نظر می‌رسد مصرف لبنیات مثل پنیرو ماست و شیر (۳-۴ وعده در روز) در دستیابی به پتانسیل رشد در کودکان ونوجوانان نقش داشته باشد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اظهار داشت: فیزیولوژی، مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی را در دوره کودکی توجیه می‌کند، زیرا آنها منابع خوبی از انرژی، درشت مغذی‌ها و ریز مغذی‌ها (پروتئین ها، فسفر، منیزیم، ویتامین D و مهمتر از همه کلسیم) برای رشد و نمو هستند.

وی با اشاره به این که علاوه بر این، مصرف محصولات لبنی ترشح فاکتور رشد شبه انسولین را افزایش می‌دهد که به رشد اسکلتی کمک می‌کند، بیان کرد: محصولات لبنی به جذب کلسیم نیز کمک می‌کنند.

اسماعیل زاده در پایان گفت: علاوه بر کلسیم، ویتامین D هم در روند استحکام استخوان‌ها و افزایش قد نقش دارد. ویتامین D عامل مهمی در افزایش تراکم و سختی استخوان‌ها بوده و کمبود آن باعث نقص در رشد، ضعف عضلات و کوتاهی استخوان می‌شود.

منبع: فارس

tags # ویتامین D سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • افسردگی شدید میان اعضای یک خانواده منتقل می‌شود
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • درمان MS با کمک نانومواد ممکن شد
  • بجران کمبود ۳ داروی اصلی برای این بیماران
  • درمان آلرژی غذایی شدید
  • درمان با سلول‌های بنیادی برای آسیب نخاعی با نتایج مثبت فاز اول
  • درمان بیماران مبتلا به MS ساده‌تر می‌شود
  • استامینوفن برای قلب ضرر دارد؟
  • برای افزایش قد این ویتامین را بخورید