Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا بختیاری گفت: حدود 290 میلیون متر مکعب آب برای تزریق مصنوعی تا افق 1410 باید به منابع آب زیرزمینی تزریق شود که اگر این اتفاق رخ دهد مسئله فرونشست تهران حل خواهد شد.

محمدرضا بختیاری، مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران، با اشاره به فرونشست زمین در برخی نقاط استان به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: وزارت نیرو به آب منطقه‌ای تهران منابعی تخصیص داده و ابلاغ کرده باید 290 میلیون مترمکعب آب تا افق 1410برای تغذیه مصنوعی به منابع آب زیرزمینی تزریق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: دو کار باید در بحث جلوگیری از فرونشست اتفاق بیفتد یکی اینکه باید برداشت منابع آب زیر زمینی را کاهش دهیم و دیگر باید پساب جایگزین چاه‌های کشاورزی شود.

بختیاری با بیان اینکه باید چاه‌های غیر مجاز را ببندند و چاه‌های مجاز را با پساب جایگزین کنند، تاکید کرد: حدود 290 میلیون متر مکعب آب به این مسئله اختصاص داده شده که اگر این اتفاق رخ دهد مسئله فرونشست تهران حل خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران در واکنش به وضعیت کیفیت آب تهران گفت: ما در روز 1000 نمونه از منابع آب تهران می گیریم و بیش از 10 آزمایشگاه در تهران داریم که کوچکترین مسئله رخ دهد آن را کنترل می کنیم.

او در پاسخ به ادعایی مبنی بر افزایش برخی بیماری‌ها در مناطقی به علت کاهش کیفیت آب گفت: کذب محض است و اصلا چنین چیزی نیست. آب تهران لحظه ای کنترل می‌شود.

بختیاری در پایان تصریح کرد: سیستم تهران به گونه‌ای طراحی شده که امکان ورود مواد آلاینده وجود ندارد.

انتهای پیام/ 2

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب زمین تغذیه کشاورزی استان تهران بختیاری فرونشست تهران مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران 290 میلیون منابع آب آب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۹۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مترمکعب آب در ابرکوه صرفه‌جویی شد

یحیی هاشمی‌نژاد در گفتگو با خبرنگا مهر از صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعب آب با شناسایی و مسدود کردن یک حلقه چاه غیر مجاز در یک واحد سنگ شکن در ابرکوه خبر داد.

وی گفت: در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره و همکاری دستگاه های قضایی و انتظامی، یک حلقه چاه غیرمجاز در یک واحد سنگ شکن در این شهرستان شناسایی و پس از طی مراحل قانونی پر شد که این امر صرفه جویی سالانه ۲ هزار و ۵۲۰ متر مکعب آب را در پی داشت.

هاشمی‌نژاد با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی اظهار کرد: اداره منابع آب شهرستان ابرکوه با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.

کد خبر 6084182

دیگر خبرها

  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • ذخیره سازی بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های گرمی
  • لایروبی و مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان برای مهار سیلاب
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان
  • این گیاه یک جایگزین سالم برای قند مصنوعی
  • ذخیره ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر
  • ذخیر ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر
  • چاه‌های مجاز قم بیشترین برداشت غیرمجاز را دارند
  • ۲ هزار مترمکعب آب در ابرکوه صرفه‌جویی شد