Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@15:15:15 GMT

کودکان را در برابر کرونا واکسینه کنیم

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۹۳۵۳

کودکان را در برابر کرونا واکسینه کنیم

علیرضا ناجی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: تزریق واکسن به این افراد از مهمترین دلایل رسیدن به ایمنی جمعی است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا کودکان باید واکسینه شوند، گفت: برای اینکه به ایمنی جمعی حاصل از واکسیناسیون دست یابیم، حتما باید کودکان و نوجوانان را در برابر کرونا واکسینه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: دلیل دوم برای واکسینه شدن جوانان و نوجوانان این است که آنان بیشتر از گذشته در معرض بیماری کرونا حتی نوع شدید آن و مرگ و میر ناشی از این بیماری هستند.

این ویروس شناس یادآور شد: اگر فقط به واکسیناسیون بزرگسالان توجه کنیم، این قشر از جامعه را بیشتر در معرض بیماری کرونا قرار می دهیم به عبارتی بیماری به سمت کودکان سوق پیدا می کند.

وی افزود: باتوجه به شیوع گونه های جدید ویروس کرونا، رسیدن به ایمنی جمعی پس از تزریق واکسن کرونا به بیش از ۸۰ درصد گروه هدف، محقق می شود.   پس باید به واکسینه کردن نوجوانان و جوانان توجه جدی تری کرد.

ناجی، پوشش حداکثری واکسیناسیون علیه کرونا را راهکار اساسی قطع زنجیره این بیماری بیان کرد و گفت: با تزریق واکسن کرونای موجود به کودکان و نوجوانان می توان در مدت زمان کمتری به ایمنی جمعی در برابر کرونا دست یافت.

تزریق واکسن کرونا به افراد ۱۲ تا ۱۸ سال برپایه مستندات علمی است

ناجی بیان کرد: تزریق واکسن کرونا به افراد ۱۲ تا ۱۸ سال مبنای علمی دارد به عبارتی این کار برپایه اصول و مستندات علمی انجام می شود.

وی گفت: درحال حاضر تعدادی از واکسن های کرونا مجوز استفاده اضطراری برای کودکان دریافت کرده اند که از جمله آن می توان فایزر، مدرنا و سینوفارم را نام برد.

این ویروس شناس خاطرنشان کرد: این واکسن ها  براساس تست های بالینی توانستند مجوز اضطراری را دریافت کنند و اطلاعات این واکسن ها در مجلات معتبر علمی از جمله لنست چاپ شده است.

وی با بیان اینکه این واکسن ها برای کودکان مناسب هستند، گفت: واکسن هایی که توانستند مجوز اضطراری برای کودکان اخذ کنند، ایمن، کم ضرر و موثر هستند و ایمنی بخشی مناسبی هم برای آنان ایجاد می کنند.  

ناجی اظهار داشت: در ایران افراد ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن کرونا را دریافت می کنند، اما در برخی کشورها مانند چین و امارات، افراد ۳ تا ۱۲ سال هم مجوز دریافت این واکسن را دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: کشور ما در کنار چند کشور دیگر واکسن سینوفارم را به نوجوانان خود تزریق کرده اند.

وی تاکید کرد: در کنار واکسن خارجی، واکسن ایرانی پاستوکووک هم تست بالینی خود را بر روی کودکان در کشور کوبا انجام داده و آماده تزریق به افراد ۱۲ تا ۱۸ سال است.

اغلب عوارض واکسن کرونا در کودکان موقت و گذرا است

این ویروس شناس با تاکید بر اینکه اغلب عوارض واکسن کرونا در کودکان موقت و گذرا است، گفت: عوارض اندک واکسن کرونا در کودکان و بزرگسالان تفاوتی ندارد و تعدادی از کودکان دچار عوارض موقت ناشی از تزریق واکسن می شوند.

ناجی ادامه داد: برخی از کودکان هم دچار برخی عوارض جزیی مانند بدن درد و سردرد، تب، خستگی و درد محل تزریق واکسن می شوند.

وی اظهار داشت: یکی از اقدامات برای کاهش عوارض بعد از تزریق واکسن استراحت کافی است. اگر کودکان دچار عوارض موقت شدند می توانند داروهایی مانند استامینوفن مصرف کنند.

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در صورتی که کودکان بیش از سه روز دچار عوارض ناشی از تزریق واکسن کرونا شدند، به پزشک مراجعه کنند.

این ویروس شناس بیان کرد: در سایت وزارت بهداشت، مکانی تعبیه شده تا افراد عوارض واکسن کرونا حتی موارد جزیی را ثبت کنند. این افراد می توانند حتی کوچک ترین عوارض را ثبت کنند تا این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

۱۳۵۲

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی واکسن کودک واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی واکسن کودک واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افراد ۱۲ تا ۱۸ سال تزریق واکسن کرونا تزریق واکسن ویروس شناس ایمنی جمعی واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی افراد اصرار به تزریق ناامیدی در جامعه دارند

امام جمعه قزوین با اشاره به حمله موشکی به پایگاه صهیونیست‌ها گفت: با این حال برخی افراد اصرار به تزریق ناامیدی در جامعه دارند و همین موضوع را هم منفی می‌بینند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز -شنبه یکم اردیبهشت‌- در مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی امام جمعه فقید آبیک و حجت‌الاسلام سید ضیاالدین هاشمی امام جمعه فقید آوج، اظهار کرد: پایگاه صهیونیست‌ها را با موشک زده‌ایم، خود صهیونیست‌ها از این عملیات تعجب کرده‌اند. آمریکا و همه دنیا هم تعجب کرده و از این کار شجاعانه و قدرتمندانه حیرت‌زده شده‌اند.

وی افزود: همین الان هم آدم‌های احمقی وجود دارند که همین موضوع را هم منفی می‌بینند، چون شیطان آن‌ها را رها نمی‌کند و دائم در دلشان تاریکی، یأس، ناامیدی، کینه‌توزی نسبت به مؤمنین، بدبینی نسبت به خدا و پیغمبر، نسبت به رهبر حکیم انقلاب و نسبت به انقلاب را تزریق می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه امامان جمعه فقید آبیک و آوج که در مراسم آن‌ها هستیم دو معلم بودند، خاطرنشان کرد: آن‌ها معلم بودند تا به من و شما یاد بدهند چگونه پای کار خدا بایستیم، خسته و مأیوس نشویم و صادقانه ایستادگی و مقاومت داشته باشیم.

عابدینی ادامه داد: موسوی در دوران تبلیغ در آن ایام خوف، خطر و در شرایطی که همیشه تحت تعقیب ساواک بودند، در روستاها و شهر آوج و آبگرم و در جاهای مختلفی که می‌رفتند، برای تبلیغ رسالت‌های الهی می‌کوشیدند و به مردم می‌گفتند چه باید کنند و چه نباید کنند.

وی گفت: ایشان به مردم متذکر می‌شد که باید چه راهی را بروند. آقای موسوی خیلی وقت‌ها وقتی از قم برای انجام مأموریت خارج می‌شدند خوف و خطر دستگیری برای ایشان بود و ممکن بود اصلاً دیگر به خانه برنگردند. شرایط ایشان این گونه بود.

امام جمعه قزوین افزود: این دو بزرگواری که در مجلس یادبود آن‌ها هستیم، اصلی‌ترین کارشان در تبلیغ در زمان امام (ره) و معرفی امام (ره) بود، بعد هم که نوبت به رهبر حکیم انقلاب رسید، تمام همتشان را به کار گرفتند تا به اقشار مختلف مردم نشان بدهند که راهشان را چگونه باید گم نکنند و باید دنبال چه کسی باشند.

کد خبر 746219

دیگر خبرها

  • کاهش رشد جمعیت متوقف شده است/ تولید نان با آرد کامل در بیش از ۱۸۰۰ نانوایی/ بررسی مالیات بر دخانیات در مجلس/ آغاز تزریق واکسن پنوموکوک و روتاویروس در کشور
  • شروع واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در مناطق گرمسیری کشور
  • آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا ۱۰ روز آینده
  • برخی افراد اصرار به تزریق ناامیدی در جامعه دارند
  • الزام تزریق واکسن‌های روتاویروس و پنوموکوک در کشور
  • تزریق واکسن هپاتیت سی در سال جاری/ آغاز غربالگری یکی از سرطان‌ها به زودی
  • تزریق واکسن اس ام ای در دستور کار قرار گرفت
  • شش اشتباه رایج درباره واکسن اچ‌پی‌وی
  • واکسیناسیون ناجی جان و سلامت انسان‌ها در برابر بیماری‌های عفونی
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم