Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی طالبان با اظهار اینکه هیچ تبعه خارجی میان اعضای داعش افغانستان وجود ندارد، اعلام کرد که چین آماده سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری در افغانستان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگو و معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان اظهارداشت که داعش حضور قابل توجهی در افغانستان ندارد و مشکل بزرگی در این کشور محسوب نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما به دنبال یافتن ریشه‌های داعش هستیم، همه عوامل داعش افغان هستند و هیچ خارجی در میان آن‌ها وجود ندارد.

سخنگوی طالبان درباره وضعیت اقتصادی افغانستان نیز به «صدای آمریکا» گفت: اوضاع اقتصادی در حال بازگشت به حالت عادی است، ما در حال جمع‌آوری منابع ملی هستیم، تجار ما آماده سرمایه‌گذاری هستند. کار بر روی پروژه‌های بزرگ از جمله راه‌سازی در حال انجام است. ما در آستانه امضای توافقنامه‌های اکتشافی مواد معدنی با برخی کشورها هستیم.

مجاهد با اظهار اینکه مذاکرات برای آزادسازی دارایی‌های منجمد شده افغانستان جریان دارد، اظهارداشت که چین درصورت تضمین امنیت کارکنان و دارایی‌هایش آماده سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری در افغانستان است.

معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در این باره گفت: چین خواستار امنیت کارگران خود و کسانی است که در اینجا سرمایه‌گذاری می‌کنند. آن‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در برخی بخش‌ها در افغانستان هستند و می‌خواهند در مورد جزئیات مذاکره کنند. یکی از پروژه‌ها معدن مس عینک می‌باشد، آن‌ها می‌خواهند میلیاردها دلار در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند و افغانستان نیز به این نیاز دارد.

ترکیه: آمریکا داعش را از سوریه به افغانستان منتقل کردسخنگوی طالبان: داعش تهدید جدی نیست و حمایت مردمی نداردروسیه: انتظار داریم طالبان هفته آینده در نشست مسکو شرکت کندسرپرست وزارت خارجه طالبان در سفری رسمی به ترکیه رفت

وی در پاسخ به اینکه تعریف طالبان از دولت فراگیر چیست و چه زمانی کابینه آن‌ها فراگیر خواهد شد، گفت: همه افغان‌ها از هر قومیتی باید در دولت مشارکت داشته باشند. برای این منظور، ما یک پیشنهاد داریم. ما در کابینه خود افرادی از اقوام مختلف داریم، آن‌ها در اداره کشور مشارکت دارند. دولت هنوز در مرحله تشکیل است. همه این مسائل حل خواهد شد.

انتهای پیام/.

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس آماده سرمایه گذاری سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۹۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و چین

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان در دیدار با جاو شینگ، سفیر چین در کابل گفته است: افزایش صادرات افغانستان به بیجینگ، پروژه مس عینک و سرمایه‌گذاری در بندر واخان نمونه بارز سیاست اقتصادی طالبان با چین است. 

در این نشست دو طرف درباره همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان افغانستان و چین نیز گفت‌وگو کرده‌اند.

پیش از این رسانه‌های چین گزارش داده‌ بودند که این کشور ممکن است هدف طالبان را برای اتصال افغانستان به اقتصاد چین از طریق بندر واخان برآورده نکند زیرا بیجینگ این پروژه را یک مورد مشکوک اقتصادی می‌داند و با احتیاط از آن استفاده می‌کند.

این پروژه حدود ۳۷۰ میلیون افغانی هزینه برمی‌دارد و از سوی حکومت پیشین برای جذب سرمایه‌های چین آغاز شده بود.

این جاده، واخان بدخشان را به سین کیانگ چین وصل می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و چین
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز