Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@09:12:45 GMT

کیفیت هوای تهران سالم شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۹۶۵۶

کیفیت هوای تهران سالم شد

کیفیت هوای پایتخت امروز (جمعه 23 مهر) از لحاظ غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه‌ای ۸۶ در شرایط قابل قبول و سالم است، این درحالی است که روز گذشته با شاخص ۱۰۲ برای گروه‌های حساس ناسالم بود.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز بر روی شاخص ۹۱ در شرایط قابل قبول یا سالم قرار داشت.

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از شاخص ۷۲ به ۷۱، منواکسید کربن از شاخص ۵۳ به ۳۳ و دی اکسید نیتروژن از شاخص ۹۳ به ۸۹ کاهش و اُزن از شاخص ۵۶ به ۵۷ افزایش پیدا کرده است.

ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۱۵، شریف منطقه ۲ و شهرداری منطقه ۱۹ به ترتیب با شاخص‌های ۱۲۵، ۱۲۱ و ۱۲۰ بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند.

همچنین ایستگاه‌های پارک قائم(منطقه ۱۸)، اقدسیه(منطقه یک) و میدان امام خمینی(منطقه ۱۲) به ترتیب با شاخص‌های ۴۶، ۷۰ و ۷۷ در این مدت کمترین آلایندگی را داشتند.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI)  معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

از ابتدای امسال ۲ روز هوای پاک، ۱۶۶ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ۳۹ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز هوای ناسالم به ثبت رسیده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا هوای تهران شاخص هوای تهران کیفیت هوای تهران آلودگی تهران هوای امروز تهران افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا روز هوای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۹۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران در شرایط «قابل قبول»

آفتاب‌‌نیوز :

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۷ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تداوم کیفیت سالم هوا در تهران
  • وضعیت کیفیت هوای تهران صبح روز ۲۹ فروردین
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز ‌سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای تهران سالم شد
  • هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای تهران چطور است؟
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت