Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@17:06:38 GMT

کیفیت هوای تهران در شرایط سالم شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۰۰۳۴

کیفیت هوای تهران در شرایط سالم شد

کیفیت هوای پایتخت امروز (جمعه) از لحاظ غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه‌ای ۸۶ در شرایط قابل قبول و سالم است.

به گزارش برنا؛ کیفیت هوای پایتخت امروز (جمعه) از لحاظ غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه‌ای ۸۶ در شرایط قابل قبول و سالم است، این درحالی است که روز گذشته با شاخص ۱۰۲ برای گروه‌های حساس ناسالم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز بر روی شاخص ۹۱ در شرایط قابل قبول یا سالم قرار داشت.

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از شاخص ۷۲ به ۷۱، منواکسید کربن از شاخص ۵۳ به ۳۳ و دی اکسید نیتروژن از شاخص ۹۳ به ۸۹ کاهش و اُزن از شاخص ۵۶ به ۵۷ افزایش پیدا کرده است.

ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۱۵، شریف منطقه ۲ و شهرداری منطقه ۱۹ به ترتیب با شاخص‌های ۱۲۵، ۱۲۱ و ۱۲۰ بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند.

همچنین ایستگاه‌های پارک قائم (منطقه ۱۸)، اقدسیه (منطقه یک) و میدان امام خمینی (منطقه ۱۲) به ترتیب با شاخص‌های ۴۶، ۷۰ و ۷۷ در این مدت کمترین آلایندگی را داشتند.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

از ابتدای امسال ۲ روز هوای پاک، ۱۶۶ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ۳۹ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز هوای ناسالم به ثبت رسیده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پایتخت شاخص قطر کربن شهرداری شهر تهران امام خمینی استاندارد محیط زیست وضعیت هوا آلاینده محیط زیست غلظت آلاینده ذرات معلق قابل قبول روز هوای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۰۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم است

به گزارش قدس خراسان، بر اساس داده‌های مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص لحظه‌ای هوای مشهد امروز پنجشنبه نهم فروردین ماه با ثبت عدد ۱۳۲ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

همچنین کیفیت هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته نیز با عدد شاخص کلی ۹۲ در شرایط قابل قبول قرار داشت.

بیشترین بار آلودگی از ایستگاه سمرقند با عدد شاخص ۱۲۵ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس به ثبت رسیده است.

دما در حال حاضر ۶ درجه سانتی‌گراد و آسمان نیمه‌ابری است.

دیگر خبرها

  • وضعیت قابل قبول هوای ۱۴ شهر خوزستان
  • هوای ۱۴ شهر خوزستان در وضعیت قابل قبول قرار گرفت
  • کیفیت هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ثبت هوای پاک در ۴ منطقه تهران
  • هوای اهواز بر مدار نارنجی است / شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ثبت آبی‌ترین آسمان در بجنورد/ شاخص کیفی ۱۹ شهر سالم و پاک است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای نهبندان در وضعیت ناسالم