Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی خدادادی شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از امدادرسانی به خانواده‌های آسیب‌دیده بر اثر زلزله‌های به وقوع پیوسته در شهرستان‌های اندیکا و ایذه خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۵ هزار و ۲۴۰ نفر آسیب‌دیده از زلزله در این مناطق امدادرسانی شدند.

وی افزود: این امدادرسانی‌ها در سه قالب توزیع اقلام زیستی نظیر چادر اسکان، پتو، موکت، ست ظروف، والور، فانوس، نایلون پوششی و بشکه‌های نگهداری آب و بسته‌های غذایی شامل برنج، حبوبات، کنسروجات، چای، قند و شکر و اقلام بهداشتی از جمله صابون، پودر لباسشویی و دیگر اقلام بهداشتی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: چندین سورتی پرواز نیز توسط دو بالگرد امدادی این جمعیت بر روند امدادرسانی به روستاهای صعب‌العبور و متأثر از زلزله اندیکا نقش مؤثری داشته است.

خدادادی بر توانمندسازی اقشار ساکن در این مناطق و محرومیت‌زدایی تأکید کرد و افزود: این امر نیازمند شکل‌گیری و توسعه خانه‌های هلال است هرچند که تعدادی از این خانه‌ها در مناطق تحت تأثیر وجود دارد ولی این تعداد کافی نیست و لازم است که با همکاری دهیاری‌ها، شوراهای روستاها و بخشداران تعداد خانه‌های هلال افزایش یابد.

وی به آسیب رسیدن به سازه‌های تعدادی از مدارس بر اثر وقوع زلزله اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت دایر ماندن کلاس‌های درس و مدارس مقرر شده که سرپناه‌های موقتی با همکاری جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش عشایری شهرستان اندیکا در نظر گرفته شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: نقش خانه‌های هلال به‌ویژه در زمینه‌های آموزش‌های پیشگیرانه و امدادی به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در حوادث، کاهش سطح خطر پذیری و افزایش تاب‌آوری بسیار حائز اهمیت است.

خدادادی گفت: این جمعیت با اعلام کد #۶۱۱۱۲ * و یا شماره کارت ۹۹۹۶-۹۹۹۹-۳۳۷۹-۶۱۰۴ پویش همدلی و مهربانی را برای دریافت کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان شهرستان اندیکا راه‌اندازی کرده است و از خیران دعوت می‌شود که با پیوستن در این پویش در این امر خداپسندانه و بشردوستانه شریک و سهیم شوند.

کد خبر 5327800

منبع: مهر

کلیدواژه: علی خدادادی هلال احمر خوزستان امداد رسانی اندیکا ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا شیراز واکسن کرونا کرمانشاه سیدابراهیم رئیسی عکس استانها ایلام یادروز حافظ شیوع کرونا نیروی انتظامی گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به سیل‌زدگان سه شهر مرزی خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای هفته، هواشناسی استان هشدار سطح نارنجی بارندگی در خراسان جنوبی اعلام کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از آماده‌باش ۷ تیم ۳ نفره هلال احمر خراسان جنوبی خبر داد و افزود: بر این مبنا به مردم در رابطه با حفظ فاصله با حریم رودخانه‌ها و به کشاورزان هشدارهای لازم داده شد.

وی گفت: به دنبال تشدید بارندگی‌ها برخی معابر و منازل روستایی در استان دچار آب‌گرفتگی شدند.

کاوسی تصریح کرد: امدادگران هلال احمر استان از ابتدای هفته به ۳۹ نفر حادثه دیده ناشی از سیل در شهرستان‌های سربیشه، درمیان و زیرکوه امدادرسانی کردند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین آب‌گرفتگی برخی منازل و معابر در روستاهای استان نیز توسط امدادگران تخلیه شد.

کد خبر 6079508

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی هلال احمر به ۲۰۸ نفر گرفتار در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی به ۳۹ سیل‌زده در ۳ شهر مرزی خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان سه شهر مرزی خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به ۴۳ نفر سیل زده در جنوب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی هلال احمر ایلام در دو سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته است‌
  • افزایش ۹۰ درصدی امدادرسانی به حوادث در ایلام
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در جنوب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی به ۴۳ نفر سیل‌زده در جنوب سیستان و بلوچستان
  • باران بهاری سیل‌آسا شد