Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر پرستو عباسپور روز جمعه به مناسبت هفته سلامت روان به ایرنا افزود: علاوه بر مشاوره به دانشجویان در زمینه های مختلف، بر وضعیت تحصیلی آنان نیز نظارت داریم و با اقدامات روانشناسی کارآمد، تعداد مراجعان کمیسیون موارد خاص را به صفر رسانده‌ایم.

وی اظهار داشت: در ایام کرونا کار اداره مشاوره و سلامت روان یک ساعت هم تعطیل نبوده،  ۲۴ ساعته و آنلاین در اختیار دانشجویان بوده ایم و در کنار کمبودها، در همه خوابگاه ها یک اتاق مشاوره در خدمت دانشجویان است و ما موظف هستیم دانشجویان را از بدو ورود غربالگری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسپور خاطرنشان کرد: در زمینه پایش وضعیت روحی و مذهبی دانشجویان نیز پرسش‌نامه‌ای تنظیم شده که براساس آن تا پایان دوره تحصیل، هرساله این پرسش‌نامه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و با پایش و سنجش آن‌ها و اتفاقاتی که طی این دوره افتاده میزان رشد و کاهش روحیه و سطح مذهبی بودنشان تشخیص داده خواهد شد.

این دکتر روانشناس، گفت: همکاران ما با بیش از ۹۰ درصد دانشجویان ارتباط برقرار کردند و اگر در بحث مشکل نیاز به درمان باشد برای دانشجو و خانواده آنها به مراجع مربوطه برای درمان معرفی می‌شوند. نتیجه تلاش‌ها باعث شده هیچ موردی از رفتارهای خود آسیب‌رسان را در بین دانشجویان نداشته باشیم.

رییس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان با اشاره به موضوع مشاوره به دانشجویان مشروطی و کمیسیون‌های موارد خاص و اقدامات انجام گرفته نیز اظهار داشت: اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطابق با استانداردهای کشوری در دانشگاه راه اندازی شده که علاوه بر مشاوره، بر وضعیت تحصیلی دانشجویان نیز نظارت دارد، به حداقل و حتی به صفر رسیدن تعداد پرونده‌های کمیسیون موارد خاص دانشگاه، نتیجه این نظارت‌ها بوده است.

وی افزود: با ریشه یابی موضوع، در نهایت تصمیم به مداخله تیم‌های مشاوره گرفته شد و در همین راستا در تمام دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها «اتاق مشاوره» راه اندازی شد و روان‌شناسان با حضور در خوابگاه‌ها و میان دانشجویان، مشکلات آن‌ها را رصد و پیگیری می‌کنند که خوشبختانه با اقدامات مشاوره‌ای و روانشناسی اکنون تعداد مراجعان کمیسیون موارد خاص را کاهش داده‌ایم.

علوم پزشکی کرمانشاهی دانشگاهی با قدمت ۵۲ ساله

به گزارش ایرنا؛ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در سال ۱۳۴۷ با مدرسه عالی پرستاری کار خود را آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۵۴ با تبدیل شدن به دانشکده پزشکی به خدمت رسانی به مردم خطه غرب کشور همت گماشت.

دانشکده پزشکی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۶۴ با تبدیل شدن به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه قوام بیشتری گرفت و علاوه بر امر درمان و آموزش به پژوهش، نوآوری و تلاش برای پیشرفت علوم پزشکی و پیراپزشکی پرداخت.

این دانشگاه هم اکنون دارای هشت معاونت، هشت دانشکده، هفت مرکز آموزشی درمانی در شهرستان کرمانشاه، ۱۷ بیمارستان و ۱۴ شبکه بهداشت و درمان در شهرستان‌ها است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقروکلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد.

۶۱۲ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشجو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه کرمانشاه بهداشت و سلامت زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشجو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه ویروس کرونا دانشجو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه کرمانشاه بهداشت و سلامت زلزله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه علوم پزشکی موارد خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در مراکز درمانی دولتی کرمانشاه رایگان شد.

وی افزود: در این طرح همه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار تولید داخل غربالگری نوزادان در مراجعه به مراکز دولتی دانشگاهی کرمانشاه رایگان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: سازمان‌های بیمه گر مکلف شده‌اند که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • باید دیوارکشی‌های میان رشته‌های مختلف را برداریم
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه آزاد چه گفتند؟
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه ازاد چه گفتند؟
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری