Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@05:10:12 GMT

ضریح امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه غبار روبی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۰۳۸۱

ضریح امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه غبار روبی شد

به گزارش ایرنا، در این آیین که باحضور  هیات امنا و جمعی از مسئولان شهرستان و خادمان این امام‌زاده به همت اداره اوقاف و امور خیریه برگزار شد، مداحی همراه با عطرافشانی و غبارروبی این مکان مذهبی اجرا شد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گناوه در این آئین گفت: امامزادگان به عشق امامان معصوم (ع) جان خود را در راه دفاع از مکتب اسلام، اهل بیت (ع) و ولایت فدا کردند و باید قداست آنها حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین غلامی افزودد: امامزاده سلیمان بن (ع) از بقاع متبرک خاص استان بوشهر است که در سال برنامه‌های مختلفی در این مکان با همکاری هیات امنای آن برگزار می‌شود.

امامزاده سلیمان بن علی (ع) از نوادگان حضرت امام زین العابدین (ع) است که در گناوه به خاک سپرده شده و یکی از اماکن مهم مذهبی، زیارتی و گردشگر پذیر و در بین مردم این شهرستان از جایگاه شایسته ای برخوردار است و علاوه بر اهالی این منطقه سالانه زائران بسیاری از راه‌های دور و نزدیک به زیارت آن مشرف می‌شوند.

بارگاه امامزاده سلیمان بن علی (ع) در بالاترین نقطه شهر گناوه قرار دارد و با گنبد بلند فیروزه‌ای که سبک معماری آن به دوره صفوی باز می‌گردد، جلوه‌ معنوی به این بندر داده است.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه بوشهر مراسم بزرگداشت گناوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه بوشهر مراسم بزرگداشت سازمان اوقاف و امور خیریه بوشهر مراسم بزرگداشت گناوه امامزاده سلیمان بن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۰۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین سنتی جوی روبی در روستای کذاب 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، این آئین سنتی برای احترام به آب و پیراستن آن از رسوبات و نهشته‌های طبیعی است که هر سال در اوایل فصل بهار با حضور جمعی از اهالی روستای کذاب برگزار می‌شود.

این مراسم با مشارکت مردمی و حضور همه جانبه سالمندان و جوانان قرن‌ها است که در این روستا برگزار می‌شود و دارای آداب و رسوم خاصی است.

ساکنان روزستا در یک روز خاص در اویل فصل بهار با اجتماع در محل مسجد جامع روستا به محل چشمه حرکت کرده و مسیر چند کیلومتری چشمه تا ورودی روستا را از علف‌های هرز و آشغال‌های انباشنه شده در مسیر پاکسازی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان گناوه به ۷۳ درصد است
  • آیین غبار روبی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق
  • آیین غبار رویی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق
  • لیگ‌یک/ شاگردان اشکش لیگ برتر می‌خواهند
  • نتیجه تلاش همه مسؤولان باید گره گشایی از کار مردم باشد
  • تصادف در محور ساحلی گناوه ۲ کشته و ۳ مصدوم برجا گذاشت
  • ۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان گناوه شناسایی شد
  • ۲ فوتی و ۳ مصدوم در حادثه رانندگی محور ساحلی بوشهر
  • برگزاری آیین سنتی جوی روبی در روستای کذاب
  • برگزاری آیین سنتی جوی روبی در روستای کذاب