Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: دستگاه‌های دولتی باید به صورت اساسی به مسئله بازنشستگان به خصوص کسانی که در پوشش سازمان تأمین اجتماعی و سازمان‌های دولتی بیمه هستند توجه و به صورت ویژه به آنها رسیدگی کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه کشور گفت : این قانون پاسخی به مطالبات معیشتی بازنشستگان بود ، که در زمان تدوین و تصویب این برنامه توسعه پنج ساله کشور مدنظر داشتیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره لزوم توجه به این گروه گفت : همانگونه رهبر معظم انقلاب تاکید کردند ، دستگاه دولتی باید به صورت اساسی به مساله‌ی بازنشستگان - به ویژه کسانی که در پوشش سازمان تامین اجتماعی و سازمان‌های دولتی ، بیمه و تامین هستند - توجه و به صورت ویژه به آنها رسیدگی کند .

 رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد:  ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه کشور تصریح می‌کند ، که دولت مکلف است بررسی‌های لازم جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت ، رفع تبعیض و متناسب‌سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلین ، بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشوری و لشکری سنوات مختلف را انجام دهد و در جهت تصویب در مسیر قانونی قرار داده و اجراء نماید .

حاجی بابایی گفت : بر خلاف تصور برخی افراد ، بازنشستگان در این مرحله متحمل هزینه‌های معیشتی زیادی می‌شوند ، که در دوران اشتغال کمتر دیده می‌شود ، که می‌توان به تامین هزینه‌های تحصیل و ازدواج فرزندان و حتی سلامت بازنشستگان اشاره کرد ، آرامش دوران همانگونه که رهبر معظم انقلاب توصیه کرده‌اند ، با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری ، لشکری و تامین اجتماعی و رفع دغدغه آنها محقق شود .

وی گفت : برای اجرای کامل و دائمی کردن قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری ، لشکری و تامین اجتماعی زمینه‌ها را مهیا شده است ، که در جلسه علنی مجلس مطرح شود.

 رییس کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس در پایان اظهار امیدواری کرد که این لایحه نیز ، با رای قاطع نمایندگان به تصویب برسد و افزود ان چه که باید مسئولین دو دولت مجلس مد نظر قرار دهند این است که بازنشستگان بهترین سال‌های زندگی خود را صرف خدمت به کشور کرده‌اند.

انتهای پیام /

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحت انتخابات مجلس خبرگان تأیید شد/ تعیین تکلیف ۱۸۹ حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی با خبر امروز ۱۴ رسانه ملی(28 اسفند 1402) داشت از صحت انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تمامی حوزه‌های انتخابیه (۳۱ استان) خبر داد.

وی درباره انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرد: با بررسی‌هایی که داشتیم، صحت انتخابات در ۵۶ حوزه انتخابیه دیگر تأیید شد و به این ترتیب تعداد حوزه‌های انتخابیه که صحت آن‌ها مورد تأیید قرار گرفته به ۱۸۹ حوزه رسید.

طحان‌نظیف درباره ۱۹ حوزه انتخابیه باقیمانده انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بررسی‌ها ادامه دارد و به محض اینکه به جمع‌بندی برسیم، نتایج را به مردم اعلام خواهیم کرد.

استان آذربایجان شرقی
۱. اهر و هریس
۲. بستان‌آباد
۳. بناب

استان آذربایجان غربی
۴. سلماس

استان اصفهان
۵. اصفهان، ورزنه، هرند، جرقویه و کوهپایه
۶. اردستان
۷. شاهین‌شهر و میمه و برخوار
۸. خمینی‌شهر
۹. سمیرم
۱۰. شهرضا و دهاقان
۱۱. فریدن، چادگان، فریدونشهر و بوئین میاندشت
۱۲. فلاورجان
۱۳. کاشان، آران و بیدگل
۱۴. گلپایگان و خوانسار
۱۵. لنجان (به دلیل گزارشات متعدد در خصوص تخلفات صورت گرفته و گزارش گروه بازرسی اعزامی هیأت مرکزی نظارت رأی نفر دوم ابطال و نفر اول و سوم به مرحله دوم راه یافتند)
۱۶. مبارکه (به دلیل وجود پاره‌ای از تخلفات، آراء ۲ صندوق اخذ رای ابطال گردید لیکن در نتیجه انتخابات تغییری حاصل نشد)
۱۷. نائین، خور و بیابانک
۱۸. نجف‌آباد، تیران و کرون
۱۹. نطنز و بخش قمصر

استان البرز
۲۰. ساوجبلاغ، طالقان، نظرآباد و چهارباغ (به دلیل وجود پاره‌ای از تخلفات، آراء ۹ صندوق اخذ رای ابطال گردید لیکن در نتیجه انتخابات تغییری حاصل نشد)
۲۱. کرج، اشتهارد و فردیس

استان چهارمحال و بختیاری
۲۲. بروجن

استان سمنان
۲۳. دامغان

استان سیستان و بلوچستان
۲۴. زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون

استان فارس
۲۵. داراب و زرین‌دشت
۲۶. فیروزآباد، قیر و کارزین و فراشبند
۲۷. لامرد و مهر

استان گلستان
۲۸. کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان

استان گیلان
۲۹. صومعه‌سرا

استان مازندران
۳۰. ساری و میاندرود
۳۱. آمل
۳۲. بابل
۳۳. بابلسر و فریدونکنار
۳۴. بهشهر، نکا و گلوگاه
۳۵. تنکابن، رامسر و عباس‌آباد
۳۶. قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی
۳۷. نور و محمودآباد
۳۸. نوشهر، چالوس و کلاردشت

استان هرمزگان
۳۹. بندرلنگه، بستک و پارسیان

استان همدان
۴۰. همدان و فامنین
۴۱. اسدآباد
۴۲. بهار و کبودرآهنگ
۴۳. تویسرکان
۴۴. رزن و درگزین
۴۵. ملایر
۴۶. نهاوند

استان یزد
۴۷. یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن
۴۸. اردکان
۴۹. مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم، بهاباد و مروست
۵۰. تفت و میبد

استان کرمان
۵۱. کرمان و راور (به دلیل وجود پاره‌ای از تخلفات، آراء ۴ صندوق اخذ رای ابطال شد، اما در نتیجه انتخابات تغییری حاصل نشد)
۵۲. بافت، رابر و ارزوئیه
۵۳. جیرفت و عنبرآباد

استان کهگیلویه و بویراحمد
۵۴. بویراحمد، دنا و مارگون
۵۵. کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده (به دلیل وجود پاره‌ای از تخلفات، آراء ۱۳ صندوق اخذ رای ابطال شد، اما در نتیجه انتخابات تغییری حاصل نشد)
۵۶. گچساران و باشت

به گزارش آنا، تاکنون تأیید صحت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۸۹ حوزه انتخابیه از سوی سخنگوی شورای نگهبان اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین خبر از نشست تعیین دستمزد کارگران / احتمال موافقت با حقوق ۱۶.۵ میلیونی تقویت شد؟
  • موسوی: حقوق همه بازنشستگان تا قبل از نوروز باید پرداخت شود
  • خبر مهم وزیر درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • قانونی برای کاهش سربازی و تعیین تکلیف مشمولان غایب
  • ببینید | بالاخره تکلیف تعیین حقوق کارگران مشخص شد؛ بفرمایید مجلس!
  • صحت انتخابات مجلس خبرگان تأیید شد/ تعیین تکلیف ۱۸۹ حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی
  • صحت انتخابات مجلس خبرگان تایید شد/ تعیین تکلیف ۱۸۹ حوزه انتخابیه مجلس
  • ضرورت اصلاح قانون کار برای تامین منافع کارگر و کارفرما
  • موسوی: هزینه های بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی باید قبل از عید پرداخت شود
  • خبر مهم درباره واریز حقوق اسفند بازنشستگان / دلیل تاخیر چیست؟