Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهو در سفر به استان فارس، ضمن بازدید از بخش های مختلف استان و ابلاغ دستوراتی برای حل مشکلات، از نزدیک با مردم دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهو در ادامه سفرهای استانی خود، صبح امروز به همراه جمعی از دولتمردان و وزرا به استان فارس سفر کرد.

آیت الله رئیسی پس از ورود به فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز مورد استقبال آیت الله لطف الله دژکام  نماینده ولی فقیه در فارس، استاندار و دیگر مقامات استانی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* سفرهای استانی باید همراه با برنامه ریزی برای رفع مشکلات مردم باشد

رئیس جمهور در بدو ورود به شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر ما باید همراه با برنامه ریزی در جهت رفع مشکلات استان و مشکلاتی که مردم را رنج می‌دهد باشد.

وی افزود: قبل از سفر به استان، هیئتی اعزام شده و مشکلات را بررسی کرده است و جلساتی در تهران تشکیل شده تا راهکار‌هایی اتخاذ شده و با برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات اقدام شود.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: حل مشکلات استان با راهنمایی نماینده، ولی فقیه در استان، همراهی استاندار و مسئولان میسر خواهد بود.

رئیس جمهور افزایش اعتماد مردم و رفع مشکل جوانان را اولویت خواند و افزود: رفع مشکل خشکسالی که مردم را رنج می‌دهد نیز یکی از مهم‌ترین مشکلات استان است که به دنبال رفع هستیم.

رئیسی فارس را دارای ظرفیت‌های بسیاری دانست و گفت: استان فارس قطب صنعت و کشاورزی و محور بسیاری خدمات است و می‌تواند در حوزه بازرگانی نیز نقش مهمی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه در راستای رفع مشکلات اقداماتی صورت‌گرفته، اما کافی نبوده است، اظهار داشت: حل مشکلات استان نیاز به جدیت بیشتری دارد به‌دیژه استفاده از نیروی متراکم جوان و تحصیل‌کرده است که باید با رفع مشکل بیکاری از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.

او در پایان بر کاهش نرخ بیکاری و افزایش رونق تولید تاکید کرد و گفت: در راستای این دو مهم گام‌های اساسی برخواهیم داشت.

* آیت‌الله رئیسی حرم مطهر احمد بن موسی را زیارت کرد

رئیس جمهور در سفر به شیراز با حضور در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ، ضریح مطهر برادر امام رضا(ع) را زیارت کرد.

رئیس جمهور پس از زیارت، از مرکز واکسیناسیون در شبستان حرم مطهر نیز بازدید کرد.

* بازدید رئیس جمهور از کارخانه آزمایش 

رئیس جمهور در ادامه سفر خود به مرودشت رفت و بعد از حضور در جمع مردم روستای کناره از کارخانه آز‌مایش بازدید کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بازدید از این واحد صنعتی که سال‌ها قبل بخشی از لوازم خانگی مورد نیاز بازار داخلی را تامین می‌کرد و چند سالی است که از تعطیلی آن می‌گذرد، از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل این واحد قرار گرفت و دستورهای لازم در خصوص این کارخانه را صادر کرد.

* بازدید رئیس جمهور از مجموعه تاریخی تخت جمشید

رئیس جمهور در ادامه به مجموعه تاریخی تخت جمشید رفت و از این مجموعه تاریخی بازدید کرد و در سخنان کوتاهی گفت: بنا‌ها و مواریث تاریخی نظیر تخت جمشید نشان از هنر والای ایرانیان از سده‌های گذشته دارد که امروز با گذشت قرن‌های متمادی همچنان مایه حیرت و ستایش است.

رئیس جمهور گفت: پیام دیگر بنای تخت جمشید خطاب به ستمگران است که ببینند سرنوشت کسانی که به مردم ظلم می‌کنند، چیست.

رئیسی در دیدار از مجموعه تاریخی تخت جمشید با جمعی از مردم و بازدیدکنندگان حاضر نیز صمیمانه گفتگو کرد.

رئیسی همچنین با کارشناسان مرمت آثار باستانی در محوطه تاریخی تخت جمشید نیز گفتگو و با توضیحات آن‌ها از جزئیات ترمیم بخش‌های مختلف این اثر باستانی ارزشمند، مطلع شد.

* دستور آیت الله رئیسی برای حل مشکلات کارخانه کاغذ سازی زاگرس رزقان

رئیس جمهور در ادامه سفر به مرودشت، در کارخانه کاغذسازی زاگرس زرقان حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه درحال ساخت کاغذسازی زاگرس زرقان، مشکلات این کارخانه را بررسی و دستور حل مشکلات را صادر کرد.

آیت‌الله رئیسی در این بازدید با بیان این که تکمیل ۱۳ درصد مراحل ساخت این کارخانه کار دشواری نیست که معطل مانده است افزود: مشکلات این کارخانه که بیشتر تسهیلات است، هرچه زودتر بایدبرطرف شود.

رئیسی به استاندار فارس تاکید کرد که مراحل بهره برداری از کارخانه را پیگیری کند تا با وارد شدن این کارخانه به چرخه تولید، نیاز به واردات کاغذ کاهش یابد.

وی با بیان اینکه ویژگی این کارخانه این است که با استفاده از ضایعات و کاغذ‌های باطله می‌تواند بخشی از نیاز کشور را تامین کند، گفت: روا نیست که این سرمایه‌گذاری به دلیل ناتمام ماندن ۱۳ درصد از کل پروژه، به نتیجه نرسد. جای پرداخت تسهیلات بانکی همین جاست که هم اشتغال ایجاد می‌کند و هم با رونق تولید، نیاز کشور رفع می‌شود.

رئیسی گفت: مراکز تولیدی از این دست در اولویت دریافت تسهیلات و منابع مالی هستند، نه افرادی که این منابع را در جای دیگری هزینه می‌کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: درحالی که کشور برای تأمین کاغذ نیاز به واردات دارد، به هیچ وجه قابل قبول نیست یک کارخانه کاغذ‌سازی که بخش قابل توجهی از آن احداث شده، برای تکمیل و بهره‌برداری سال‌ها معطل تسهیلات باشد و بنا‌ها و تجهیزات آن بدون استفاده بماند و فرسوده شود.

رئیسی ادامه داد: استاندار کار تکمیل این واحد تولیدی را با جدیت پیگیری کند تا چنانچه مالک کارخانه وعده داده است، هر چه سریع‌تر با راه‌اندازی این کارخانه ۶۰۰ نفر مشغول کار شوند و با رونق تولید، گامی برای تأمین کاغذ مصرفی در کشور برداشته شود.

گفتنی است این کارخانه با ۱۱۰ هزار متر مربع مساحت، یکی از کارخانه‌های برخوردار از تکنولوژی روز دنیاست که ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. کارخانه کاغذسازی زاگرس با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن کاغذ در سال توانایی تامین ۴۰ درصد کاغذ مورد نیاز کشور را دارد که برای تکمیل ساخت آن ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. کارخانه کاغذسازی زاگرس فارس با برخورداری از دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن، ظرفیت تولید سالانه ۱۲۵ هزار تن را از محل کاغذ‌های بازیافتی دارد.

* گفت وگوی رئیس جمهور با مردم روستای کناره

رئیس جمهور در ادامه سفر به روستای کناره شهرستان مرودشت، با حضور در گلزار شهدای این روستا، به مقام شاخص ۴۴ شهید والامقام ادای احترام کرد. جمعی از مردم روستای کناره، با حضور در گلزار شهدا، با رییس جمهور دیدار کردند و مشکلات و خواسته‌های خود را با او در میان گذاشتند.

وی در جمع مردم این روستا برای حل مشکل آب روستای کناره مرودشت قول مساعد داد و گفت: با همت مسئولان استاندر و مسئولان این مشکل جزو مصوبات این سفر است و ان‌شاالله به زودی مشکل در مدت کوتاهی برطرف می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه آب این روستا و منطقه از مشکلات است که با همت مسئولان و استاندار این مشکل حل می‌شود، تصریح کرد: این موضوع جزء طرح‌های مصوب سفر است، از مواردی که بلافاصله پیگیری می‌شود و در مدت کوتاه حل شود.

وی با بیان اینکه مسئله بیمارستان مشکل دیگر است که بخشی از کار انجام شده و بخشی از کار باقی مانده گفت: این مورد نیز جز طرح‌های مصوب سفر است که استاندار دنبال کند زودتر به بهره‌برداری برسد.

رئیس جمهور با اشاره به مسئله فرهنگسرا که از سوی مردم مطرح شد، افزود: مسئله فرهنگسرا نیز در این منطقه قابل بررسی است جز مصوبات سفر نیست، اما چون مرکزی برای جوانان است قابل بررسی است، این پیشنهاد خوبی است، اما چون مصوبات نیست باید بررسی شود و با اولویت‌ها مقایسه کنیم و ببینیم به چه میزان در سطح استان این قضیه اولویت دارد.

پیش از سخنان رئیس جمهور، امام جمعه مرودشت، نماینده این شهرستان در مجلس و فرماندار نیز در سخنانی یادآور شدند که مرودشت یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی، دامداری و صنایع دستی است و از ظرفیت‌های گردشگری قابل توجهی نیز برخوردار است که در صورت حل برخی مشکلات ز جمله کم‌آبی، می‌تواند سهم قابل توجهی در تولید و رونق اقتصادی استان فارس و کشور داشته باشد.

* دست دلالان نهاده‌های دامی باید قطع شود

آیت‌الله رئیسی در ادامه با شماری از دامداران و کشاورزان روستای کناره هم از نزدیک دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در بازدید سرزده از یک واحد دامداری این روستا با قدردانی از تلاش‌های همه کشاورزان و دامداران کشور، به ویژه در روستای کناره شهرستان مرودشت، گفت: هر تولید شما، گامی محکم برای پیشرفت کشور و عامل ایجاد یأس و ناامیدی در دشمنان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه حاصل زحمات و تلاش‌های شما، تولید قدرت برای کشور است، اظهار داشت: کشاورزی یکی از ابزار‌های مهم حفظ استقلال کشور است و باید به هر قیمتی تولید را به‌ویژه در عرصه تولید محصولات غذایی و کشاورزی ادامه دهیم.

 

رئیسی با بیان اینکه دولت وظیفه دارد فعالیت شما را تسهیل کند، گفت: در این مسیر اجرای طرحی را دنبال می‌کنیم که در ماه‌های آینده می‌تواند دست دلالان و واسطه‌ها را از بازار تأمین نهاده‌های دامی قطع کند و بخشی از مشکلات دامداران و کشاورزان را مرتفع کند.

رئیس جمهور گفت: با اجرای این طرح، یارانه‌ای که صرف تأمین نهاده‌های دامی می‌شود، مستقیم به دست تولیدکنندگان می‌رسد تا با تولید به صرفه‌تر محصول، سود نهایی آن هم به مصرف‌کنندگان برسد.

رئیسی در ادامه با دعوت از کشاورزان و دامداران برای جدیت و تلاش در مسیر تولید، گفت: اگر به دنبال استقلال هستیم و می‌خواهیم سفره مردم وابسته به واردات و دلار و یورو نباشد، باید در زمینه تولید و از جمله تولید و تأمین نهاده‌های دامی در داخل کشور به طور کاملاً جدی اقدام کنیم. دولت و مجلس در این مسیر همه تلاش خود را برای حل مشکلات تولیدکنندگان به کار گرفته‌اند.

* دستور رئیس جمهور به وزیر ورزش برای پرداخت سریع پاداش‌های قهرمانی

رئیس جمهور در ادامه سفر خود به استان فارس با جمعی از قهرمانان ورزشی دیدار و گفت وگو کرد.

رئیسی در این دیدار صمیمی گفت: قهرمانی ورزشکاران در رقابت‌های جهانی نقش بسیار پررنگی در ارتقای نشاط جامعه دارد و ایجاد نشاط برای مردم با هیچ‌چیز دیگری قابل مقایسه نیست.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: قهرمانی و افتخارآفرینی شما، باعث شادی دل بسیاری از جوانان و مردم در ایران، منطقه و جهان شد که لازم است از شما ورزشکاران، مربیان و دست‌اندرکاران تیم‌های ورزشی قدردانی ‌کنم.

وی افزود: از پدران و مادران شما ورزشکاران نیز قدردانی می‌کنم که دعای خیرشان بدرقه راه شما بود و شما را به گونه‌ای تربیت کردند که در میدان‌های ورزشی با توسل به نام و یاد ائمه حضور پیدا می‌کنید و پس از کسب موفقیت نیز شکر خدا را به جای می‌آورید که این بسیار زیباست.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با بیان اینکه امروز توصیه به ورزش توصیه به یک معروف بسیار مهم است، گفت: چه ورزش همگانی که باعث تضمین سلامت جسم و جان می‌شود و چه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی همواره باید مورد توجه باشد و دولت در این زمینه وظیفه سنگین حمایت، هدایت و نظارت را برعهده دارد.

وی افزود: دولت موظف است دغدغه‌های شما قهرمانان از جمله اشتغال و مسکن را تامین کند تا بتوانید با تمرکز بر تمرینات ورزشی، مهارت‌های خود را ارتقا دهید و موفقیت‌های بزرگتر کسب کنید.

رئیس جمهور با بیان اینکه استان فارس و شهر شیراز در رقابت‌های اخیر ورزشی جهانی، بسیار خوش درخشید و همچون ایران نام‌آور شد، به وزیر ورزش دستور داد: پاداش‌های قهرمانان ورزشی سریع پرداخت شود.

آیت‌الله رئیسی درباره اهمیت حضور نمایندگان ایران در مجامع و اتحادیه‌های جهانی ورزش، گفت: تلاش برای حضور در این سازمان‌ها باید با محوریت تأمین منافع کشور دنبال شود.

رئیسی همچنین در واکنش به درخواست قهرمانان ورزشی درباره تأمین مسکن گفت: دولت سیزدهم برنامه گسترده و جامعی برای تأمین مسکن برای آحاد مختلف جامعه دارد و حتماً تلاش خواهد کرد مسکن قهرمانان ورزشی نیز تامین شود.

رئیس جمهور با اشاره به درخواست‌های مطرح شده از سوی ورزشکاران در دوره تبلیغات انتخاباتی برای انتصاب مسئولان ورزشی و غیرسیاسی در رأس وزارت ورزش، گفت: دولت سیزدهم یک نفر از میان خود ورزشکاران را به عنوان وزیر معرفی کرد و بنده به ایشان تأکید می‌کنم رفع دغدغه‌های شما را با جدیت بیشتری دنبال کند.

وی گفت: شما ورزشکاران جلوه‌ها و الگوهای «ما می‌توانیم» برای جوانان کشور هستید و باید برای ادامه موفقیت‌هایتان تلاش کنید، چرا که حفظ جایگاه قهرمانی از کسب یک مدال هم سخت‌تر است. ارزش شما ورزشکاران فقط به مدال و موفقیت ورزشی نیست، بلکه ارزش واقعی شما به جایگاه پهلوانی شما در دفاع از مظلوم و ارزش‌های نظام اسلامی است. اینکه ورزشکاری مدال خود را به امام رضا(ع) یا به خانواده شهیدی اهدا کند، ارزش مدال و قهرمانی او را بالاتر هم می‌برد.

پیش از سخنان رئیس جمهور نیز ورزشکاران در سخنانی به بیان نظرات و درخواست‌های خود پرداختند.

آیت‌الله رئیسی در پایان این مراسم هدایایی را به رسم یادبود به این ورزشکاران تقدیم کرد.

* حضور آیت الله رییسی در آرامگاه حافظ شیرازی

رییس جمهور در جریان سفر یک روزه به استان فارس سری هم به آرامگاه حافظ، شاعر بلند آوازه ایران زد.

 

وی در آرامگاه حافظ گفت: حافظ، ستاره درخشان غزل و شعر فارسی، و حافظِ هویت ملی و دینی ایرانیان است. غزلیات حافظ، پیام توحید و خداباوری است و دیوان او که ایرانیان آن را در کنار قرآن کریم بر طاقچه‌های خود دارند، پر از حکمت است.

* با مهار نسبی کرونا تمرکز اصلی دولت بر حل مشکلات معیشتی خواهد بود

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز پنج‌شنبه در ادامه سفر به استان فارس در دیدار جمعی از نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم در محل مصلای نماز جمعه شیراز هم گفت: هدف همه انبیا و قرآن اقامه قسط بوده و داشتن انگیزه و بینش الهی هیچ منافاتی با رفاه اجتماعی ندارد.

آیت‌الله رئیسی گفت: آنچه امروز به دنبال آن هستیم و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز بر آن تأکید می‌کند، جبران عقب‌ماندگی‌ها است و علیرغم پیشرفت‌های زیاد در حوزه‌های مختلف، یکی از مهم‌ترین عقب‌ماندگی‌ها در ۴۰ سال گذشته،  تحقق عدالت است.

 رئیسی گفت: برای آنکه پیشرفت به عدالت ختم شود، باید براساس مطالعات مبتنی بر آمایش سرزمینی و شناخت ظرفیت‌ها و نیازهای هر منطقه طراحی و اجرا شود.

 

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه محور حرکت دولت سیزدهم تحقق عدالت خواهد بود، گفت: اساس حرکت دولت، اجرای قانون و شناسایی و جبران کاستی‌هاست.

آیت‌الله رئیسی گفت: استان فارس قطب کشاورزی، معدن، صنعت، گردشگری، خدمات و بازرگانی است و با توجه به خیل عظیم جوانان باانگیزه و تحصیلکرده، نباید با مشکل بیکاری مواجه باشد، اما متأسفانه از نخستین دقایق حضورم در استان فارس با گلایه‌ها و درخواست‌های مردم در زمینه بیکاری و اشتغال مواجه شده‌ام.

رئیسی اشتغال را جزو حقوق اساسی مردم و از تکالیف اصلی دولت عنوان کرد و گفت: تلاش‌ها برای ایجاد اشتغال محدود و منحصر در وزارت کار نیست، بلکه همه دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی و نهادهای حکومتی باید برای ایجاد اشتغال احساس مسئولیت و تلاش کنند.

رئیس جمهور گفت: در آغاز فعالیت دولت، اولویت اول را مبارزه با ویروس کرونا تعریف کردیم که به لطف خدا، همت دولت و همراهی مردم، امروز با واکسیناسیون گسترده تا حد زیادی بر این مشکل غلبه‌ کرده‌ایم و اگر چه باید مراقب اوج‌گیری مجدد کرونا باشیم، اما این مشکل تا حدود زیادی مهار شده است.

آیت‌الله رئیسی گفت: گام دوم و البته همزمانِ دولت، توجه به معیشت مردم و کنترل تورم و گرانی‌ها و رونق دادن به کسب و کارها بود که امروز با مهار نسبی کرونا می‌توانیم با فراغ بال بیشتری بر آن تمرکز کنیم.

رئیس جمهور استان فارس را یکی از استان‌های مهم در زمینه تولید محصولات کشاورزی، صنعتی و معدنی توصیف کرد و گفت: آمار و ارقام، استان را در جایگاه خوبی از لحاظ اقتصادی و ارزش محصولات تولیدی قرار داده است. از استاندار فارس می‌خواهم علاوه بر حمایت از بنگاه‌های مختلف تولیدی، از کسانی که در خانه‌های خود به تولید محصول و به ویژه تولید صنایع دستی اشتغال‌ دارند نیز حمایت کند.

آیت‌الله رئیسی استان فارس را یکی از قطب‌های گردشگری سلامت برشمرد و گفت: باید با کمک مردم و مسئولان تلاش کنیم ظرفیت‌های عظیم استان فعال شود تا مشکل بیکاری از استان ریشه‌کن گردد.

رئیس جمهور گفت: اجرای موفق برنامه‌های دولت به همت و مشارکت همگانی مردم بستگی دارد و دولت در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه حل مشکل مسکن برای خود جایگاه هدایت، حمایت و نظارت قائل است و میدان‌دار اصلی در زمینه حل مشکلات و رونق تولید و اقتصاد، خود مردم هستند.

آیت‌الله رئیسی گفت: برخی‌ها به سفرهای استانی خرده می‌گیرند و می‌گویند که این سفرها پرهزینه است، اما بنده می‌گویم اگر رئیس جمهور به استان‌ها سفر نکند، چگونه مشکل کارخانه‌ای که ۸۷ درصد عملیات احداث آن انجام شده و برای ۱۳ درصد باقیمانده، هشت سال معطل مانده، حل خواهد شد!

رئیسی گفت: اگر رئیس جمهور و مدیران برای حل مشکلات در میانه میدان حضور نداشته باشند، بسیاری از مشکلات حل نخواهد شد. پروژه‌های بسیاری هستند که با تزریق اعتبارات اندک و رفع مشکلات کوچک تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسند و بنده به عنوان رئیس جمهور مصمم هستم به حضور در میان مردم و مدیریت میدانی مسائل ادامه دهم.

رئیس جمهور گفت: قبل از هر سفر استانی هیأتی به استان مقصد اعزام می‌شود و جلساتی نیز در تهران با نمایندگان و مسئولان استان برگزار می‌شود و مسایل و مشکلات احصا و جمع‌بندی می‌شود و طرح‌ها و اعتبارات لازم برای استان به تصویب می‌رسد.

رئیس جمهور با بیان اینکه برگزار نشدن سفرهای استانی دولت مشکلی را حل نمی‌کند و این سفرها باید انجام شوند، گفت: رئیس جمهور و مدیران باید مسائل و مشکلات را با حضور میدانی شناسایی و حل کنند و اگر رئیس جمهور به استان‌ها سفر نکند، نمی‌تواند درک واقعی از مشکلات موجود در بخش‌های مختلف کشور داشته باشد و آنها را رفع کند.

آیت‌الله رئیسی گفت: برای استان فارس بیش از ۱۰۰ طرح قطعی شده که با اجرای آنها بخش مهمی از مشکلات استان حل خواهد شد.

* راه نجات کشور رونق تولید است

آیت‌الله رئیسی در نشست شورای اداری استان هم فارس با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از سوی شماری از وزرا و معاون اجرایی رئیس جمهور درباره طرح‌های مصوب و اقدامات در نظر گرفته شده برای استان، گفت: تبیین این طرح‌ها و اقدامات برای آن است که یک حس مشترک بین مسئولان استانی و مسئولان کشوری برای اجرای این طرح‌ها و حل مشکلات استان فارس ایجاد شود.

رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم در اجرای برنامه‌های خود برای پیشرفت و آبادانی کشور ظرفیت کامل دولت و حتی نهادهای حاکمیتی را در نظر گرفته و اگر بخواهیم جامع‌تر بگوییم، ارائه گزارش مصوبات سفر استانی در جلسه شورای اداری برای ایجاد یک حس مشترک در همه مجموعه نظام است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه دولت سیزدهم روی مشارکت مردم در اجرای برنامه‌های خود حساب ویژه‌ای باز کرده است، گفت: از همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم درباره برنامه‌ها و اقدامات خود با مردم صحبت و آنان را با برنامه‌ها و اهداف دولت همراه کنند.

رئیس جمهور در ادامه با با بیان اینکه اولویت دولت در اجرای طرح‌های عمرانی در استان‌ها تکمیل طرح‌های نیمه تمام است، گفت: نجات اقتصاد کشور در گرو رونق تولید است و اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی در همه ابعاد آن اجرا شود، باید تولید رونق بگیرد و ظرفیت‌های معطل مانده، فعال شود.

آیت‌الله رئیسی گفت: استان فارس نشان داده در بخش تولید، حرف جدی برای گفتن دارد و از روسای بانک‌ها می‌خواهم  اعطای تسهیلات بانکی را به سمت تولید هدایت کنند.

وی با اشاره به اظهار نگرانی از افزایش نقدینگی در کشور، گفت: نگرانی آنجاست که افزایش نقدینگی به سمت واسطه‌گری و دلالی برود، اما اگر نقدینگی به سمت تولید هدایت شود، افزایش آن هیچ نگرانی‌ای ایجاد نخواهد کرد.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه استان فارس در زمینه‌های گردشگری زیارت، سلامت و سیاحت جاذبه‌های فراوانی دارد که ضرورت دارد بیش از پیش فعال شود، گفت: زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های استان فارس در عرصه گردشگری بسیار ممتاز است و اگر فعال شود، می‌تواند تأثیر زیادی در رونق اقتصادی و آبادانی استان داشته باشند.

آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به قابلیت‌های استان فارس در عرصه‌ کشت گیاهان دارویی، محصولات کشاورزی و محصولات پتروشیمی به‌ویژه در عرصه محصولات پایین‌دستی، گفت: ایرانیان داخل و خارج کشور بدانند که استان فارس یکی از بهترین نقاط برای سرمایه‌گذاری امن و تضمین شده است.

رئیس جمهور گفت: از استاندار فارس می‌خواهم از فکر و اندیشه همه فرهیختگان و صاحبنظران استان برای طراحی راهکارهای برون‌رفت از وضع کنونی بهره بگیرد و استان فارس می‌تواند در این زمینه الگو باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در دولت سیزدهم ترجیح دادیم به جای پرداختن به اینکه کشور را در چه وضعی تحویل گرفتیم، در عمل به حل مشکلات اقدام کنیم، گفت: هیچ نیازی برای تشریح وضع کنونی کشور وجود ندارد و هرکس، نگاهی به سفره خودش بیندازد به خوبی درک می‌کند که با چه وضعی مواجه هستیم.

آیت‌الله رئیسی در پایان با اشاره به دیدار اخیر خود با رهبر معظم انقلاب برای ارائه گزارش عملکرد و دریافت رهنمود، گفت: در این دیدار خدمت ایشان عرض کردم که هر چه از دوره مسئولیت بنده به عنوان رئیس جمهور می‌گذرد، نگاهم نسبت به آینده امیدوار‌تر می‌شود و آینده را بیش از پیش روشن می‌بینم و ایشان نیز در پایان این دیدار به بنده گفتند که به این نگاه، بنده عمیقاً باور دارم.

در جلسه شورای اداری استان فارس، سند تحول فرهنگی استان به عنوان برشی از سند فرهنگی کشور با حضور رئیس جمهور و آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز رونمایی شد.

منبع: فارس

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: رییسی رییس جمهور سفر استانی فارس شیراز رئیس جمهور در ادامه سفر آیت الله رئیسی گفت آیت الله رئیسی تاریخی تخت جمشید قهرمانان ورزشی رئیس جمهور گفت برای حل مشکلات نهاده های دامی مجموعه تاریخی سفرهای استانی شما ورزشکاران رئیس جمهور استان فارس استان فارس بخش های مختلف روستای کناره مشکلات استان کارخانه کاغذ برای حل مشکل دولت سیزدهم بهره برداری رونق تولید رفع مشکلات برنامه ها استان ها فعال شود رفع مشکل ظرفیت ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۰۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراهیم رئیسی سوم اردیبهشت به پاکستان سفر می‌کند

روزنامه پاکستانی نیوز اینترنشنال به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داده که ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران 22 آوریل در سفری دو روزه عازم پاکستان می‌شود تا اولین رئیس دولتی باشد که بعد از نخست‌وزیری شهباز شریف در ماه گذشته به این کشور سفر می‌کند.

به گزارش جماران،  منابع سفارت ایران شامگاه یکشنبه به این رسانه گفتند که برنامه این سفر هنوز به طور رسمی از سوی اسلام‌آباد و تهران اعلام نشده، اما برنامه سفر رئیس‌جمهور ایران به اسلام‌آباد نهایی شده و وزارت خارجه پاکستان نیز این سفر را تایید کرده است.

این سفر بخشی از تلاش‌های دو کشور برای تعمیق روابط و همکاری‌هایشان است.

طبق این گزارش، تحولات اخیر و وضعیت امنیت منطقه‌ای از محورهای گفت‌وگوی ابراهیم رئیسی و شهباز شریف خواهد بود. آصف علی زرداری رئیس‌جمهور پاکستان هم قرار است میزبان ضیافتی رسمی به مناسبت حضور رئیسی باشد.این منابع گفتند که دستورکار سفر رئیس‌جمهور ایران شامل روابط دوجانبه، همکاری امنیتی، خط لوله گاز و توافقنامه تجارت آزاد (FTA) است.دو طرف همچنین در این سفر درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله وضعیت افغانستان و موضوع فلسطین گفت‌وگو خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • رئیسی سالروز استقلال زیمبابوه را تبریک گفت
  • راه اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط با رئیس جمهور در سمنان
  • رئیس جمهور: کشورهای منطقه به نیروهای نظامی ایران تکیه کنند
  • رئیسی ۲ دیدار مردمی در استان سمنان خواهد داشت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و پوتین
  • رئیسی سه لایحه به مجلس ارسال کرد
  • رئیسی پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
  • ابراهیم رئیسی سوم اردیبهشت به پاکستان سفر می‌کند
  • تمرکز سازمان برنامه بر کاهش کسری بودجه و تحقق درآمدها