Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود حلاج‌پور در حاشیه بازدید نماینده سازمان جهانی یونسکو از کاروانسرای تی تی شهرستان سیاهکل، گفت: در این سفر نماینده سازمان جهانی یونسکو از کاروانسرای تاریخی تی تی سیاهکل به منظور ثبت جهانی کاروانسراهای جاده ابریشم که توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دست اقدام است بازدید به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان افزود: ثبت جهانی مجموعه کاروانسراهای کشور فرصت ارزشمندی در مسیر احیای برند جاده ابریشم و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی تاریخی استان گیلان در سطح بین‌المللی است.

حلاج‌پور با اشاره به جایگاه این کاروانسرا در مبادلات تجاری قرون گذشته، اضافه کرد: این کاروانسرا از قدیمی‌ترین بناهای شهرستان سیاهکل محسوب شده و در مسیر راه کاروانی دیلمان به لاهیجان قرار داشته که به عنوان مسیر تجاری منطقه شرق گیلان به بخش مرکزی ایران مورد استفاده قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: بنا بر پژوهش‌های انجام شده این کاروانسرا به دستور تی‌تی خانم، همسرش احمد دوم، آخرین پادشاه کیایی گیلان در ۱۲ کیلومتری شهر سیاهکل با نقشه‌ای مربعی شکل احداث شده که از جمله ویژگی‌های معماری این اثر می‌توان به ویژگی درون گرا بودن اثر به منظور جلوگیری از حمله سارقین اشاره کرد.

حلاج‌پور با اشاره به اهمیت فرهنگی و تاریخی این بنا، گفت: در سال‌های اخیر و پس از خریداری این بنا توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از مالک خصوصی، این اثر فاخر و ارزشمند مورد اقدامات حفاظتی و مرمتی قرار گرفته است و امیدواریم با ثبت جهانی این کاروانسرا به عنوان یکی از کاروانسراهای مجموعه راه ابریشم شاهد رقم خوردن افتخاری دیگر برای استان گیلان باشیم.

لازم به ذکر است کاروانسرای تی‌تی شهرستان سیاهکل با شماره ۱۷۸۴ در سال ۱۳۵۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

کد خبر 5328042

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی گیلان مسعود حلاج پور ثبت جهانی تی تی کاروانسرا ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا شیراز سیدابراهیم رئیسی عکس استانها ایلام یادروز حافظ شیوع کرونا گرگان مراسم تودیع و معارفه ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۱۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورنمنت جاده ابریشم| پرویزی و امیری فینالیست شدند؛ ریگی و طهماسبی برنز گرفتند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تورنمنت جاده ابریشم که یکی از تورنمنت‌های قدیمی و مطرح جهان است از عصر روز یکشنبه به میزبانی جمهوری آذربایجان و در باکو آغاز شده و تیم ایران با ۶ بوکسور در این مسابقات حضور یافته است.

بر این اساس، مبارزات مرحله نیمه‌نهایی اوزان مختلف عصر امروز چهارشنبه برگزار شد و چهار نماینده ایران به مصاف حریفان رفتند.

در وزن ۵۱ کیلوگرم، مهدی پرویزی که پیش از این حریفی از قزاقستان را مغلوب کرده بود با "بوتلایف" از روسیه روبه‌رو شد و به برتری رسید تا فینالیست شود. پرویزی عصر فردا برای کسب نشان طلا با "اصیل‌بیک جلیل‌اوف" ازبکستانی دیدار می‌کند.

در وزن ۵۴ کیلوگرم، مصطفی ریگی که برابر نماینده پاکستان به برتری رسیده بود با "خوجانزار‌" از ازبکستان مبارزه کرد و نتوانست به برتری دست یابد و با کسب مدال برنز به کارش پایان داد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم، مهدی امیری که مشتزن قرقیزستانی را با شکست بدرقه کرده بود با "ایلگار سالاکوف" از جمهوری آذربایجان بالای رینگ رفت و با ارائه مبارزه‌ای حساب شده به برتری دست یافت. امیری عصر فردا در فینال با "الکساندر زیریانوف" از روسیه پیکار می‌کند.

در وزن ۷۱ کیلوگرم، کسری طهماسبی که بوکسوری از لهستان را از پیش‌رو برداشته بود با "دارخان دوسیبای" از قزاقستان جدال کرد و در پایان ۳ راند مبارزه، این بوکسور قزاق بود که برنده شد تا کسری به مدال برنز بسنده کند.

باقر فرجی و روزبه صفری دیگر بوکسور‌های ایران در تورنمنت جاده ابریشم بودند که از دور مسابقات کنار رفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند
  • ورود حدود ۵ میلیون گردشگر به گیلان
  • تورنمنت جاده ابریشم| پرویزی و امیری فینالیست شدند؛ ریگی و طهماسبی برنز گرفتند
  • بوکس جاده ابریشم؛ ۴ نماینده ایران در نیمه‌نهایی مبارزه می‌کنند
  • رشت، انزلی و فومن رتبه اول تا سوم در ماندگاری اقامت در گیلان
  • بوکس جاده ابریشم؛ صعود امیری به نیمه‌نهایی، چهارمین مدال قطعی شد
  • ورود حدود یک میلیون خودرو به گیلان
  • ◄ کیفیت جاده های شمال داد رانندگان را درآورد
  • جای خالی فضای محیطی برخی شهرهای گیلان برای معرفی جاذبه‌های گردشگری
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۶ فروردین