Web Analytics Made Easy - Statcounter

دارنده مدال طلای کشتی آزاد جهان و المپیک گفت: کشتی‌گیران از اقشار ضعیف هستند، اما دبیر زحمت زیادی کشیده و باعث رونق لیگ شده‌اند تا منبع درآمدی داشته باشیم.

خبرگزاری میزان - محمدرضا گرایی، قهرمان وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی آزاد جهان و المپیک که امروز (جمعه) مهمان برنامه تلویزیونی ورزش و مرردم بود، درباره افتخارات اخیرش صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* خدا را شکر که توانستم در مسابقات جهانی مدال طلا بگیرم. من سعی می‌کنم خودم را کنترل کنم و در مسابقات خیلی به خودم استرس ندهم.

* ما ۳ برادر هستیم و من و محمدعلی توانستیم نماینده ایران در المپیک و مسابقات جهانی باشیم. پدر و مادرم عامل اصلی موفقیت ما در کشتی بودند و زمانی که دلسرد می‌شدیم همیشه به ما انگیزه می‌دادند.

* محمدعلی هم فن‌هایی می‌زند که باعث جذابیت کشتی فرنگی شده که همین باعث شده نمایندگان کمیته بین‌المللی المپیک فعلا به فکر حذف کشتی از المپیک نباشند.

* امیدوارم در المپیک بعدی هم بتوانیم مردم را خوشحال کنیم. ما از بچگی سعی کردیم متکی به زور نباشیم و کشتی‌گیری فنی باشیم. شرایطی هم مهیا شد تا این فنون را در مسابقات مختلف نشان دهیم.

* قبلا در وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی می‌گرفتم، اما از سال ۲۰۱۹ به بعد تصمیم گرفتم در وزنی کمتر برای گزینشی المپیک رقابت کنم. بسیار سخت بود، چون در آسیا کسی سهمیه نگرفته بود و من توانستم در ۶۷ کیلوگرم سهمیه بگیرم. بعد راهی المپیک شدم که طلا گرفتم و یک ماه و نیم بعد هم این طلا را در جهانی کسب کردم.

 *یکی از قطب‌های کشتی شیراز است. ما می‌توانستیم نماینده‌های بیشتری داشته باشیم، ده‌بزرگی انتخابی را واگذار کرد در غیر اینصورت نصف نماینده‌ها شیرازی بودند. امیدوارم حمایت‌ها از استان فارس بیشتر شود.

* فعلا در وزن ۶۷ کیلوگرم می‌مانم و تغییری برای تغییر وزن ندارم. سالتویی که بنا به من بعد از قهرمانی در مسابقات جهانی زد راحت ۵ امتیاز داشت؛ به خصوص اینکه سالتو را از چپ می‌زند که کار را برای حریف سخت‌تر می‌کند.

*محمدعلی قبل از فینال با کسی که قهرمان جهان بود کشتی داشت. کشتی ۵-۵ بود، نماینده اتحادیه جهانی بالاسر هیات ژوری نشست و رای را بعد از اعتراض ما برگرداند. ناداوری‌هایی هست که متاسفانه، چون ما کرسی نداریم این اتفاقات رخ می‌دهد.

*من با محمدعلی تمرین می‌کردم و در قدیم با هم تمرینات را انجام می‌دادیم. در یکی از مسابقات قهرمانی کشور در فینال بهم رسیدیم. تا آمدم کشتی بگیرم، کول‌انداز زد و مرا ضربه فنی کرد.

*در مسابقات جهانی نروژ همه آمده بودند با تمام توان قهرمان المپیک را ببرند. من حریف گرجی را قبلا با اختلاف زیاد برده بودم، اما او آمده بود این مبارزه را پیروز شود که توانستم او را شکست دهم. کشتی‌گیر ژاپنی را برایش یک فن کمر کنار گذاشته بودم، بعد از اینکه اعتراضات وارد نشد توانستم با همان فن او را ببرم.

*من هنوز درباره حضور در لیگ تصمیمی نگرفته‌ام و باید با کادر صحبت کنم، چون تازه برگشته‌ایم و استراحت می‌کنم. کشتی‌گیران از اقشار ضعیف هستند، اما دبیر زحمت زیادی کشیده و باعث رونق لیگ شده‌اند تا منبع درآمدی داشته باشیم.

* یکی دو سالی که کرونا آمده قرنطینه هستیم، اما بعد از ۳ طلای المپیک لندن به ۴ طلای جهان رسیدیم و هیمن اتفاق این خوشحالی‌ها را هم دارد. خوشحالم در زمانی کشتی می‌گیرم که او مربی است. بنا مدیریت بسیار خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی پیشکسوتان راهی یونان می‌شوند

انتهای پیام/

برچسب ها: فدراسیون کشتی کشتی آزاد محمدرضا گرایی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کشتی فدراسیون کشتی کشتی آزاد محمدرضا گرایی مسابقات جهانی کشتی آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۱۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره نامدار کشتی ایران خط خورد | نبرد حسن یزدانی و گلادیاتور برای المپیک جدی شد

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا از ۲۳ فروردین در بیشکک آغاز می‌شود که در وزن ۹۷ کیلوگرم کامران قاسم‌پور به این مسابقات اعزام نخواهد شد. وی در حالی که سال گذشته به یک وزن بالاتر آمد اما در مسابقات رنکینگ جهانی در وزن ۹۷ کیلوگرم برنز گرفت و این امیرعلی آذرپیرا بود که در وزن ۹۷ کیلوگرم طلا گرفت و مدعی این وزن شد. باتوجه به اینکه کامران قاسم‌پور ۹۰ کیلوگرم وزن دارد به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام نخواهد شد و به نظر می‌رسد رقابت گلادیاتور و حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم حالا جدی‌تر از گذشته است.

بعد از مسابقات قهرمانی آسیا، رقابت‌های کسب سهمیه المپیک برگزار خواهد شد و در صورتی که آذرپیرا سهمیه ۹۷ کیلوگرم را بگیرد در این وزن به المپیک خواهد رفت. براین اساس در وزن ۸۶ کیلوگرم علاوه بر حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور و هادی وفایی‌پور هم در تلاش هستند تا دوبنده ملی را تصاحب کنند. باید منتظر بود و دید وضعیت بهبودی یزدانی چطور طی خواهد شد و کدام کشتی‌گیر در وزن ۸۶ کیلوگرم به المپیک پاریس خواهد رفت.

کد خبر 840952 برچسب‌ها ویژه ورزشی حسن یزدانی -کشتی کشتی

دیگر خبرها

  • کشتی فرنگی در سال 1402| تغییرات اجباری و هت تریک محرومیت در کشتی فرنگی!
  • تاثیر مربی کره‌ای بر پیشرفت کمانداران ایران/معضل تجهیزات پابرجاست
  • الهام حسینی المپیک را از دست داد
  • کشتی گیر 57 کیلوی ایران سخت ترین مسیر را برای المپیکی شدن دارد
  • ستاره نامدار کشتی ایران خط خورد | نبرد حسن یزدانی و گلادیاتور برای المپیک جدی شد
  • چاره نداشتم باید سرمربی تیم ملی می‌شدم!
  • مصدومیت محمدرضا گرایی در آستانه مسابقات آسیایی!
  • قهرمان المپیک آسیب دید و اردوی تیم ملی را ترک کرد
  • جنجال همت مسلمی؛ حرف‌های تکان‌دهنده مربی حسن یزدانی: حسن به شما باخت نه تیلور!
  • حسن یزدانی مجبور به جراحی شد/کامران بدشانسی آورد/ ۳ مدال می‌گیریم