Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلفن‌های همراه اگرچه برای مدتی نسبتاً طولانی قابل استفاده هستند، اما دیر یا زود دچار فرسودگی می‌شوند.

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، عمر مفید یک تلفن حدود سه سال است اگرچه نگه داشتن یک گوشی برای مدت طولانی می‌تواند راه خوبی برای کاهش هزینه‌ها باشد، اما بعد از گذشت این مدت تلفن به سمت فرسوده شدن می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال کاهش کیفیت صدا، کند شدن پردازش، مشکلات امنیتی و... اتفاقاتی است که ممکن است برای تلفن همراه شما بیافتد. این دوازده نشانه در کنار هم یا به‌ تنهایی می‌توانند زنگ خطری برای خرابی تلفن همراه شما باشد و بهتر است قبل از اینکه تلفن شما به‌طور کلی از کار بیافتد و اطلاعات خود را از دست بدهید، آن را عوض کنید.

۱- باتری؛ عذاب‌آورترین مشکل
اگر باتری شما سریع تخلیه می‌شود و مدام باید آن را شارژ کنید این یعنی باید باتری را تعویض کنید. اگر باتری شما قابل تعویض نیست یعنی وقت آن رسیده است که یک گوشی جدید بخرید.

۲- چالش با میکروفون
ممکن است با این مشکل مواجه شوید که در تماس گرفتن دچار مشکل شوید به این معنی که کسی که آن طرف خط است صدای شما را نمی‌شنود. اگر مشکل از آنتن‌دهی نباشد یعنی میکروفون شما ایراد دارد. قطع مداوم صدا و نامفهوم شدن صدای شما برای دیگران نشانۀ اصلیِ خرابی میکروفون است.

۳- عدم پشتیبانی از VoLTE
فراموش نکنید که خدمات ۳ G بزودی به پایان می‌رسند. یک نظر سنجی در اوایل ۲۰۲۰ نشان داد که ۷۹ درصد مردم نمی‌دانند بزودی خدمات ۳ G پایان می‌یابند و گوشی‌هایی که قابلیت استفاده LTE را نداشته باشند عملاً بلا استفاده خواهند شد. به تنظیمات اتصال اینترنت خود بروید برخی از گوشی‌ها تنظیمات LTE را دارند، اما خاموش است. اگر این تنظیمات را ندارید یعنی گوشی شما بزودی در استفاده از اینترنت دچار مشکل خواهد بود.

۴- خرابی صفحۀ لمسی
گاهی حس می‌کنید که عملکرد صفحۀ لمسی تناسبی با فشار انگشت شما ندارد و نیاز به فشار بیشتر دارد، یا از لمس شما فرمان نمی‌برد. این یعنی باید صفحۀ نمایش را تعویض کنید. البته گاهی وقت‌ها این تعویض ممکن نیست و یا هزینه تعویض اصلاً به‌صرفه نیست. این یعنی باید گوشی جدیدی بخرید.

۵- وقتی سرویس‌کردن کاری از پیش نمی‌برد
کار‌هایی مانند تمیز کردن درگاه شارژ تلفن همراه، رطوبت‌گیری آن و تمیز کردن بلندگو‌ها می‌تواند عمر گوشی را بالاتر ببرد. اما گاهی این سرویس‌ها جوابگو نیست. این یعنی گوشی شما عمرش را کرده است و بهتر است عوض شود.

۶- خاموش و روشن شدن‌های ناگهانی
گاهی وقت‌ها خاموش و روشن شدن ناگهانی گوشی به معنای وجود بدافزار است یا حتی ممکن است هکر‌ها به تلفن همراه نفوذ کرده باشند. برای حل این مشکل، تلفن همراه خود را با نرم‌افزار‌های ضد بدافزار اسکن کنید. اگر تلفن همراهتان بدافزار ندارد و مدام خاموش و روشن می‌شود این یعنی عمر گوشی شما تمام شده است.

۷- به‌روز نشدن سیستم عامل
وقتی گوشی شما نمی‌تواند سیستم عامل خود را به‌روز کند این یعنی در معرض خطرات امنیتی زیادی قرار می‌گیرید. وقتی مدل تلفن همراه شما قدیمی باشد، سیستم عامل آن نیز به‌روز رسانی نمی‌شود. جدیدترین سیستم عامل برای تلفن همراه خود را در اینترنت جست‌وجو کنید، سپس به تنظیمات بروید و ببینید آیا از جدیدترین بروزرسانی استفاده می‌کنید یا نه. در صورت به‌روز نشدن سیستم عامل تلفن همراه در کنار مسائل امنیتی، برنامه‌های به‌روزی نخواهید داشت و به مرور زمان کار کردن با آن طاقت‌فرسا می‌شود.

۸- تعمیرناپذیر شدن تلفن همراه
اگر برای یافتن یک تعمیرکار یا نمایندگی برای تعمیر تلفن همراه خود به مشکل خورده‌اید و همه آن را قدیمی می‌دانند، این یعنی گوشی شما عمرش را کرده است؛ و اگر خراب شده است کاری نمی‌توان برایش انجام داد.

۹- مشکل در دوربین عکاسی
اگر دوربینتان درست کار نمی‌کند، در بزرگنمایی مشکل دارد و عکس‌های بی‌کیفیت می‌گیرد این یعنی گوشی شما مشکل جدی دارد. امروزه گوشی‌های دیجیتال کیفیت بالایی در عکس‌برداری دارند و اگر مشکل دوربین از کیفیت دوربین شما نیست یعنی دوربین خراب شده است. توانایی فعلی تلفن همراه خود را در عکاسی با مشخصات کارخانه‌ای آن مقایسه کنید، اگر عکسی که می‌گیرد با قابلیتی که برای آن ثبت شده است همخوان نیست این یعنی تلفن همراه دچار مشکل است.

۱۰- آسیب‌دیدگی اجزای داخلی
نشانه‌های مختلفی برای خرابی داخلی وجود دارد، از خرابی پیکسل و سیاهی صفحه گرفته تا کیفیت بد صفحۀ لمسی و عکس‌های بی‌کیفیت. معمولاً خرابی‌های داخلی مشکلات زیادی درست می‌کنند و تعمیرشان چندان راهگشا نیست.

۱۱- کمبود فضای ذخیره اطلاعات
اگر همیشه درگیر پیدا کردن فضای خالی برای ذخیره اطلاعاتتان در گوشی هستید و باید مدام برنامه حذف و نصب کنید تا فضای کافی پیدا کنید، یعنی نیازهایتان با جنس و کیفیت تلفن همراه شما هماهنگ نیست. البته برای داشتن جایی برای ذخیره اطلاعات، می‌توانید از فضا‌های ابری استفاده کنید. فضا‌هایی مثل گوگل درایو می‌تواند گزینۀ مناسبی باشد. گوشی‌های قدیمی ۴ تا ۸ گیگابایت حافظه داخلی دارند، اما این مقدار حافظه با توجه به نیاز‌های روز ما کم است. گوشی‌های امروزی بین ۳۲ تا ۶۴ گیگابایت حافظه به ما می‌دهند حتی گوشی‌هایی با قابلیت‌های ترابایتی وجود دارد. در هر حال بهتر است نیاز خودتان را بسنجید و متناسب با آن تلفن همراه انتخاب کنید.

۱۲- مشکل با هدفون
ممکن است فکر کنید که مشکل هدفون چه ارتباطی با خرابی تلفن همراه دارد. اما اگر مجبورید برای شنیدن صدا مدام با هدفون ور بروید تا صدا را بشنوید این یعنی مشکلی وجود دارد، اگر مشکل از هدفون شما نیست یعنی درگاه ورودی هدفون دچار ایراد است، گاهی با تمیزکردن این مشکل حل می‌شود، اما اگر با تمیزکردن هم حل نشد یعنی گوشی شما در روز‌های پایان عمر خودش است.

منبع: خبرگزای صداو سیما

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تلفن های هوشمند تلفن همراه شما تلفن همراه خود سیستم عامل گوشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه تعمیر نمایشگر تلفن همراه بومی‌سازی شد

متخصصان یک شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دستگاه تمام خودکار تعمیر و بازسازی نمایشگر تلفن همراه را بومی‌سازی کردند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دستگاه تمام خودکار تعمیر و بازسازی صفحه نمایشگر تلفن همراه توسط متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان در شهرک علمی  و تحقیقاتی اصفهان و در طی 2 سال بومی‌سازی شد.

طراحی پنوماتیک این محصول دانش‌بنیان و طراحی سخت‌افزار آن توسط این شرکت دانش‌بنیان انجام شده است.

"دربازکن‌های تصویری هوشمند" توسط دانش‌بنیان‌ها بومی‌سازی شد

به گفته متخصصان این شرکت دانش‌بنیان، فناوری تولید دستگاه تعمیر و بازسازی صفحه نمایشگر تلفن همراه، پیچیده است که بومی‌سازی آن کاهش هزینه‌های تعمیرات را برای مصرف‌کننده به همراه دارد.

اگر قطعه‌ای تعمیر شود دیگر نیاز به واردات LCD نیست و خود LCD موبایل قابلیت تعمیر پیدا می‌کند؛ قیمت نمونه خارجی این دستگاه نزدیک به 700 دلار است اما قیمت تمام شده این دستگاه در این شرکت دانش‌بنیان 250 دلار است.

تعمیر صفحه نمایشگرهای تلفن همراه با دستگاه ایرانی، باعث جلوگیری از خروج ارز برای واردات نمایشگر تلفن همراه می‌شود و این محصول 3 میلیون دلار سالانه از خروج ارز جلوگیری می‌کند.

دقت تعمیرات صفحه نمایشگرهای تلفن همراه دستگاه بومی‌سازی شده، 95 درصد است. نمونه‌های خارجی، درصد خطای بالایی و نزدیک به 40 درصد خطا دارند و ما با فناوری‌هایی همچون فناوری پردازش تصویر و هوش مصنوعی توانستیم ضریب خطا را تا حد زیادی پایین بیاوریم و این ضریب خطا در این محصول دانش‌بنیان 5 درصد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هزینه تعمیرات موبایل در تهران
  • قیمت روز انواع تلفن همراه در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • ماجرای تخصیص ارز نیمایی به گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار
  • امکان ایجاد آلودگی بیولوژیکی در اثر استفاده از گوشی تلفن همراه در سرویس بهداشتی
  • فیلم| ترفندی برای ترمیم آسیب کابل شارژ تلفن همراه
  • استفاده از گوشی در سرویس بهداشتی خطرناک است!
  • بومی سازی دستگاه تمام خودکار تعمیر و باز سازی نمایشگر تلفن همراه + فیلم
  • ۳ هزار حساب بانکی، سیم کارت و سریال گوشی تلفن همراه مسدود شد
  • دستگاه تعمیر نمایشگر تلفن همراه بومی‌سازی شد
  • بومی سازی دستگاه تعمیر نمایشگر تلفن همراه