Web Analytics Made Easy - Statcounter

به ‌گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، شهرام شریفی رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دماوند گفت: با اشراف دستگاه‌ اطلاعاتی ۶ حفار غیرمجاز در منطقه رودهن دستگیر شدند.
او توضیح داد: حفاران غیرمجاز که از ماه‌های گذشته از طریق ورود به کانال فاضلاب شهر رودهن در حال حفر یک تونل زیرزمینی برای رسیدن به اشیای تاریخی بودند، با اشراف دستگاه‌های اطلاعاتی دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریفی افزود: با توجه به حفاری‌های غیرمجاز متعدد در این مکان و ایجاد مشکلات برای شهروندان، با دستور مقام قضایی از شب گذشته (پنجشنبه ۲۲ مهر) با نظارت اداره میراث‌فرهنگی و سایر نهادهای مسئول در حال بررسی محل هستند تا در صورت وجود شواهد از آثار تاریخی، آن را از دسترس سودجویان خارج کنند.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دماوند بیان کرد: حفاران غیرمجاز در فکر رسیدن به گنج، بیشترین آسیب را به لایه‌های تاریخی و فرهنگی در مناطق باستانی می‌زنند.

تونل حفرشده توسط حفاران غیرمجاز برای یافتن اشیای تاریخی

کد خبر 632158 برچسب‌ها فرهنگ - میراث فرهنگی تاریخ - آثار باستانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فرهنگ میراث فرهنگی تاریخ آثار باستانی حفاران غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۱۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا محققیان صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح فعالیت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، اظهار کرد: مرمت، نگهداری و ساماندهی آثاری مانند پل‌های تاریخی با کمک شهرداری انجام می‌شود.

وی با اشاره به ترک‌های ناشی از نشست یا فرونشست در بناهای تاریخی اصفهان افزود: تحقیقات و مطالعاتی در این خصوص انجام شده است، اما نیازمند اعتبارات و بودجه کافی است تا مرمت این آثار در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با تاکید بر اینکه مسجد سید اصفهان نیاز به مرمت دارد، اظهار کرد: تاکنون اقداماتی به کمک مدیریت استان و شهر در این راستا انجام شده و اداره کل میراث فرهنگی نیز بودجه‌ای را برای این کار اختصاص داده است، اما حفظ و مرمت بناهای تاریخی با مالکان آن است. با این حال اداره کل میراث و شهرداری اعتباری را برای مرمت مسجد سید اختصاص داده‌اند.

کد خبر 6064040

دیگر خبرها

  • تاریخی‌ترین بنای فلاورجان
  • موزه‌ها و اماکن تاریخی-فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • موزه‌ها، اماکن تاریخی و فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان
  • کشف آب‌انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت‌حیدریه + تصویر
  • آب انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت حیدریه کشف شد
  • یک آب انبار تاریخی عهد قاجاریه در تربت‌حیدریه کشف شد
  • ۹۵۰ مورد سرکشی و بازدید نظارتی از آثار تاریخی و فرهنگی مینودشت
  • بازدید بیش از ۲۰ هزار مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و طبیعی شهرستان خفر
  • بازدید بیش از ۲۰ هزار مسافر نوروزی از اماکن تاریخی خفر