Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@13:32:18 GMT

پوتین: در به رسمیت شناختن طالبان شتاب نمی کنیم

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۱۹۹۱

پوتین: در به رسمیت شناختن طالبان شتاب نمی کنیم

به گزارش ایرنا از مسکو پوتین روز جمعه در نشست سران جامعه همسود که به صورت مجازی در حال برگزاری است،  گفت: دولتی که طالبان تشکیل داده است نماینده و دربرگیرنده همه مواضع و دیدگاههای سیاسی در افغانستان نیست.  

وی افزود: درک ضرورت همکاری با گروه طالبان وجود دارد، اما نباید در به رسمیت شناختن رسمی آن عجله کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین در مورد وضع تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان اظهار داشت: برای گروه طالبان صرف نظر کردن از چنین منبع درآمدی (قاچاق مواد مخدر) دشوار خواهد بود.  

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: اوضاع افغانستان که برای آسیای مرکزی و کشورهای مستقل مشترک المنافع خطراتی را به دنبال دارد، نگران کننده و نیازمند تلاش های مشترک است

پوتین خطاب به سران کشورهای همسود گفت: امروز در این باره (رویکرد در مورد دولت جدید افغانستان) گفت و گو و رایزنی خواهیم کرد.

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه نزدیک به دو هزار تروریست داعشی در افغانستان وجود دارد، اظهار کرد: آنها (تروریست های داعشی بر روی اختلافات قومی حساب می کنند.

برچسب‌ها افغانستان طالبان ولادیمیر پوتین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان طالبان ولادیمیر پوتین افغانستان طالبان ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۱۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محو فلج اطفال در افغانستان

عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریس‌الوزرای طالبان در یک نشست ویدیویی با رییس سازمان صحی جهان مدعی شد که این گروه بیماری فلج کودکان (پولیو) را در افغانستان محو کرده است.

ارگ طالبان با نشر بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که در این نشست مسئول منطقه‌ای سازمان صحی جهان و قلندر عباد، وزیر صحت عامه این گروه هم حضور داشتند.

براساس ادعای حنفی، این گروه در بخش‌های مختلف از جمله امنیت، مبارزه با مواد مخدر، جمع‌آوری معتادین و محو فلج اطفال در افغانستان دست‌آوردهایی داشته است.

در بیانیه ارگ آمده است: «در پی واکسیناسیون های متواتر توسط تیم‌های فنی، بیماری فلج کودکان از تمام نقاط افغانستان پاک‌سازی شده است.»

این مقام طالبان خواستار همکاری سازمان صحی جهان در زمینه نصب لابراتوارهای مجهز، ایجاد کلینیک‌های صحی در مناطق دوردست، ارتقای ظرفیت مسلکی متخصصین بخش صحت و ایجاد یک شفاخانه مجهز برای تداوی بیماری سرطان در افغانستان شد.

در همین حال، تدروس آدهانوم گبریسوس، رییس سازمان صحی جهان در این نشست تاکید کرد که این سازمان برای ادامه کار در افغانستان نیازمند همکاری طالبان است.

با این همه، حنان بلخی،‌ مسئول منطقه‌ای سازمان صحی جهان نیز از کمک این سازمان برای تقویت مراکز صحی، به‌ویژه لابراتوارهای تشخیص بیماری پولیو در افغانستان خبر داده است.

سازمان صحی جهان تا کنون هیچ‌گونه بیانیه‌ای در مورد این نشست منتشر نکرده است.

طالبان در حالی ادعای محو پولیو در افغانستان را می‌کنند که سال گذشته میلادی دست‌کم هشت واقعه مثبت فلج کودکان در افغانستان عمدتاً در شرق این کشور به ثبت رسیده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع پاکستان: افغانستان سرچشمه تروریسم در کشور ماست
  • محو فلج اطفال در افغانستان
  • وزیر خارجه عمان: به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین مسأله‌ای حیاتی است
  • داعش سرکوب شده است
  • ابراز تعجب پوتین از اصرار آمریکا برای تبرئه اوکراین در حمله تروریستی مسکو
  • ولادیمیر پوتین: اوکراین هم‌دست تروریست‌هاست | ما می‌خواهیم بدانیم که دستور را چه کسی داده است
  • ابراز تعجب پوتین از اصرار آمریکا برای تبرئه اوکراین در جنایت کروکوس
  • ابراز تعجب پوتین از اصرار آمریکا برای تبرئه اوکراین
  • اسرائیل در مورد به رسمیت شناختن کشور فلسطین به کشورهای اروپایی هشدار داد
  • خشم رژیم صهیونیستی از ۴ کشور اروپایی درباره فلسطین