Web Analytics Made Easy - Statcounter

برهم صالح، رئیس جمهور عراق و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در بیانیه مشترکی اعلام کردند: اراده و خواست مردم اصل اساسی و قانونی به عنوان منبع مشروعیت حکومت است.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، در این بیانیه آمده است، انتخابات یک مسئله ملی و روند دموکراسی مسالمت آمیز برای رجوع به شهروندان و گزینه‌هایشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف بر لزوم اخذ اعتماد عراقی‌ها به روند انتخابات تأکید کردند تا انتخابات بیانگر اراده و خواست واقعی آن‌ها باشد.

صالح و الکاظمی همچنین درباره اعتراضات علیه روند انتخابات اعلام کردند: اعتراضات در راستای قانونی مورد قبول است و تعامل با آن براساس قانون اساسی و قانون باید مسئله اصلی باشد.

دو مقام مذکور بر حمایت از کمیساریای انتخابات و هیئت قضایی متخصص برای پیگیری این پرونده و جدیت کامل در بررسی شکایت‌ها علیه روند انتخابات تأکید کردند.

دو طرف از تمام طرف‌ها خواستند موضع ملی مسئولانه‌ای را درباره منافع عالی کشور و پایبندی به آتش بس و ممانعت از هرگونه تنشی که صلح و امنیت جامعه را احتمالا تهدید می‌کند، اتخاذ کنند.

علاوه بر این رؤسای جمهوری و شورای عالی قضائی عراق با انتشار بیانیه‌ای مشترک بر ضرورت فصل الخطاب قرار دادن قانون در همه اعتراضات مربوط به روند اجرای انتخابات در کشور تأکید کردند.

برهم صالح و فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضائی، در بیانیه مشترک خود که امروز (جمعه 15 اکتبر) منتشر شد تأکید کردند که این بیانیه را نظر به مسئولیت‌های ملی و قانونی و حقوقی خود و در راستای تلاش برای حفظ سلامت روال‌های قانونی و مسیر دموکراتیک کشور و همچنین به منظور تأکید بر ضرورت حفاظت از منافع عمومی ملت عراق و حراست از امنیت و ثبات کشور و  جلوگیری از کشیده شدن کشور به هرگونه تنش منتشر کرده‌اند.

در این بیانیه بر ضرورت مبنا قرار دادن نظر ملت به عنوان منبع مشروعیت در کشور و بر اینکه انتخابات حقی ملی و مسیر مسالمت‌آمیز دموکراتیک برای اطلاع از آرا و گزینه‌های ملت است تأکید و افزوده شده که باید اعتماد ملت عراق به روند انتخابات تأمین شود تا بازتاب‌دهنده اراده واقعی آنان باشد.

به گزارش میدل ایست نیوز، رئیس جمهوری و رئیس شورای عالی قضائی عراق اعتراضات درباره روند انتخابات را در چارچوب قانونی قابل قبول دانسته و تأکید کرده‌اند که برخورد با این اعتراضات باید براساس قانون باشد و قانون در این باره فصل الخطاب قرار گیرد.

آنان ضمن تأکید بر حمایت از کمیساریای عالی مستقل انتخابات و هیئت قضائی ویژه انتخابات خواستار پیگیری جدی این موضوع و بررسی دقیق همه شکایت‌های مطرح‌شده به صورت دقیق و حرفه‌ای و مسئولانه شده‌اند.

در این بیانیه از همه طرف‌های سیاسی عراق خواسته شده که با نگاه مسئولیت‌پذیر و ملی منافع عالی کشور را لحاظ و آرامش را حفظ کنند و به منطق و عقلانیت اولویت دهند و از هرگونه تنش که امنیت و صلح اجتماعی در کشور را با خطر مواجه کند خوددای کنند.

آنان همچنین خواستار تلاش همه طرف‌ها برای تحقق گام‌های بعدی در تشکیل مجلسی که بازتاب دهنده اراده ملت و تحقق‌بخش به آمال آنان در اصلاحات و توسعه باشد و برای تأمین منافع عالی کشور و تثبیت حکومت مقتدر شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات عراق روند انتخابات تأکید کردند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۲۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای درباره این دیدار اعلام کرد: نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر با وزیر خارجه ترکیه دیدار کرد. دو طرف در این دیدار راه‌های کاهش تنش، تحقق آرامش و پایان جنگ در نوار غزه را مورد بحث و رایزنی قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر نگرانی قطر در قبال تحولات منطقه را ابراز کرد و از تمامی طرف‌ها خواست که آرامش خود را حفظ کنند و خویشتن‌دار باشند.

همچنین وزارت خارجه قطر اعلام کرد که محمد بن عبدالرحمن در این دیدار بر پایبندی قطر نسبت به تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف تحقق امنیت و ثبات تاکید کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و وزیر خارجه ترکیه راه‌های پایان جنگ در غزه وهماهنگی تلاش‌ها در زمینه امور بشردوستانه در نوار غزه را مورد بحث و رایزنی قرار دادند.

کد خبر 6081488

دیگر خبرها

  • السودانی:لزوم توقف فوری جنگ غزه/ اردوغان دوشنبه در عراق است
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • قدردانی وزیر دفاع از حمایت‌های راهبردی رئیس‌جمهور در عملیات «وعده صادق»
  • قدردانی وزیر دفاع از رئیس جمهور در پی عملیات «وعده صادق»
  • وزیر دفاع: از حمایت‌های همه‌جانبه رئیس جمهور در عملیات «وعده صادق» تشکر می‌کنم
  • السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود