Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز آیت الله دژکام در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شیراز ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: شهادت امام یازدهم(ع) روز عزا و مصیبت برای شیعیان و منتظران مهدی موعود (عج) است. 

آیت الله دژکام در خطبه اول نمازجمعه این هفته شهر شیراز، در ادامه بحث معنویت و سیر و سلوک معنوی گفت: گام اولی که لازم است همه ما برداریم این است که همه باید از خواب غفلت بیدار شویم چرا که این خواب غفلت است که برای دنیا گریبان می‌دریم اما برای آخرت، شرمنده اعمال و رفتارمان در پیشگاه خدا نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از وضع موجود بیان داشت: چرا در جامعه ما مواردی چون شرابخواری و ربا و سگ گردانی و بی حجابی اتفاق می افتد؟ دلیل این اتفاقات غفلت است؛ بنابراین، قدم اول در معنویت این است که از خواب غفلت بیدار شویم و

قدم دوم برای کسب معنویت این است که تفکر کنیم و اهل فکر باشیم.

او با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) افزود: فکر کردن در کار خدا باید دل ما را روشن کند، کار خدا در عرصه آفرینش در علوم طبیعی و فیزیک و زیست شناسی بحث می‌شود پس چرا ما با خواندن این کتاب ها یاد خدا نمی افتیم؟ حال آنکه همه اینها نشانه ای از خداست پس بنا بر فرموده امام(ع)، در کار خدا زیاد فکر کنید.

آیت الله دژکام در ابتدای خطبه دوم از زحمات شبانه روزی نیروی انتظامی تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت: امنیت و آرامشمان را مدیون همت این عزیزان هستیم و مواجهه با نا امنی ما را متوجه قدر و اهمیت امنییت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مرور انفجار اخیر مسجد شیعیان افغانستان که جمعی از نمازگزاران مظلوم این کشور نیز به شهادت رسیدند، به همه ما نشان می دهد که امنیت چقدر اهمیت دارد.

خطیب جمعه شیراز در ادامه گفت: در سفر رئیس جمهور محترم به شیراز، در حدود ۱۵ وزیر نیز در استان فارس و شهر شیراز حاضر شدند و با عموم مردم استان ارتباط گرفتند و برنامه های خوبی نیز در پیش گرفته شد. 

دژکام تصریح کرد: استانداری محترم و صدا و سیمای مرکز فارس و دیگر رسانه ها، ابعاد این سفر را برای مردم به خوبی توضیح دهند تا مردم از نتایج و دستاوردهای این سفر مطلع شوند.

وی افزود: من در سفر رئیس جمهور به مرودشت با ایشان همراه بودم. مردم چه مشکلاتی دارند؟ اگر من برای رئیس جمهور نامه هم می‌نوشتم، به این اندازه که خود ایشان آمد و با گرفتاری های مردم روبرو شد و خود از نزدیک این موارد را مشاهده کرد فایده نداشت.

شیراز با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی در استان، اظهار داشت: رئیس جمهور دیروز از کارخانه ای در مرودشت بازدید کرد و بابت مسائل پیش آمده در آنجا متاثر شد و من به ایشان گفتم از این دست کارخانجات در فارس بسیار است.

وی ادامه داد: سفرهای استانی موجب می‌شود زمانی که قرار است برنامه ریزی شود و بودجه توزیع شود، مسئولان تصمیم گیر درخصوص مسائل استان فارس دید واقع بینانه تری داشته باشند.

امام جمعه شیراز گفت: فایده مهم دیگر این سفر این است که، مسئولان اصلی تصمیم گیر کشور، واقعیت موجود استان فارس را می بینند، یکی از استان‌هایی که در تهران و پایتخت می‌گویند وضع آن از هر جهت خوب است و مشکلی ندارد استان فارس است. الحمدلله! البته وضع فارس از جهات بسیاری خوب است اما در بسیاری از جهات نیز مشکلات عدیده و عقب ماندگی ها و محرومیت هایی داریم.

وی افزود: خوبی سفر رئیس جمهور و وزرا به فارس همین است که مشکلات را از نزدیک دیدند و درک کردند.

 

دژکام ادامه داد: فایده مهم دیگر، آشنا شدن دولت با ظرفیت های بسیار خوب استان فارس است. فارس در تامین منابع انرژی کشور چه نقشی دارد؟ فارس یکی از اصلی ترین منابع تامین انرژی است و حال که اینگونه است باید بخشی از این درامد نیز برای رفع محرومیت و توسعه استان اختصاص یابد، فایده دیگر اینکه مردم مستقیما با وزرا و مسئولان ارشد ارتباط می گیرند و رو در رو سخن می گویند.

وی اضافه کرد: البته باید بدانیم که رئیس جمهور و مسئولان ارشد دولتی نمی توانند در همه امور مداخله کنند و کارهای قضایی و حقوقی باید به دستگاه قضا ارجاع شود. این بحث تقسیم کار اجتماعی را نخبگان باید برای مردم توضیح دهند تا توقع کاذبی در بین اقشار مختلف مردم ایجاد نشود.

امام حمعه شیراز تصریح کرد: اقداماتی نیز برای توسعه و پیشرفت فارس در نظر گرفته شده است. در همین سفر قریب ۶۴۰۰ میلیارد تومان برای مسائل مختلف استان تخصیص یافته که در قالب پروژه ها و طرح های مختلف اجرا می‌شود، یک نکته مهم این است که این پول و بودجه باید به خوبی مدیریت با دقت و بدون ریخت و پاش و یا با رانت و ویژه خواری

خرج شود تا موجب آبادی و تحول شود. 

آیت الله دژکام با اشاره به وضع اقتصادی موجود گفت: کشور ما اکنون در محاصره اقتصادی است، انقدر بودجه نداریم که در مصرف آن بی دقتی کنیم اگر در محاصره اقتصادی و تحریم هم نبودیم باز هم باید در مصرف بودجه دقت می کردیم. همه پیمانکاران و مجریان و مدیران حواسشان باشد که تقوا پیشه کنند و مال حلال بخورند.

وی اظهار داشت: در جلسه شب گذشته رئیس جمهور برای بارش باران دعا کرد و از خداوند استمداد طلبید. این حرکت صحیح است و باید از خدا برای حل مشکلات استمداد طلبید و البته همانطور که رئیس جمهور نیز گفتند باید به فکر رتق و فتق امور نیز بود.

وی ادامه داد: در این سفر سند نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس با دستان رئیس جمهور رونمایی شد. سندی که جمع کثیری از فرهیختگان و نخبگان روی آن کار کردند و تلاش کردند تا به سرانجام رسید. الان ما در این عرصه دقیقا می دانیم به چه سمتی می خواهیم برویم و چه اتفاقی باید بیفتد.

آیت الله دژکام تاکید کرد: از امروز همه ما و دستگاه های مختلف استان موظفیم در عرصه فرهنگ با نگاه به این سند، اقدام و عمل کنیم چرا که استان فارس تاثیرگذاری ویژه ای در عرصه فرهنگی دارد و امیدواریم این استان بتواند فرهنگ خود را به دیگر مناطق کشور صادر کند.

انتهای پیام/د

منبع: فارس

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه شیراز امام جمعه شیراز آیت الله دژکام سفر ریاست جمهوری به فارس نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس محرومیت های استان فارس سفر رئیس جمهور آیت الله دژکام استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۲۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم

نایب رئیس شورای شهر قم گفت: تلاش شده با اختصاص ده هزار میلیارد ریال بودجه به محلات کم برخوردار، فاصله توسعه‌ای بین محلات را کم کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حسن طلایی با ارائه گزارشی از عملکرد کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات با رویکرد محله محوری، گفت: در این کمیته تلاش شده توسعه محلات کم برخوردار و اختصاص بودجه به آن به‌صورت عملیاتی پیگیری شود.

وی از اختصاص نزدیک به 10 هزار میلیارد ریال بودجه به محلات کم برخوردار در سال 1403 خبر داد و افزود: بیشترین بودجه عطف به این مهم در منطقه 6 با مبلغ 1830 میلیارد ریال، منطقه یک با مبلغ 1470 میلیارد ریال و منطقه 5 در رتبه بعدی قرار دارد.

عضو کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات با رویکرد محله محوری تصریح کرد: ذیل به تحقق عدالت منطقه‌ای در محلات شهر قم، برای توسعه‌بخشی از این محلات، بودجه‌ای از اراضی 48 و 32 هکتاری با عددی بالغ‌بر 3 هزار و 465 هزار میلیارد ریال است.

وی توجه به تعداد محلات و رعایت توازن در اختصاص بودجه مناطق را مهم خواند و بیان کرد: بر اساس مطالعات و نیازسنجی که از محلات کم برخوردار انجام‌شده، این بودجه اختصاص داده‌ شده و تلاش شده عدالت در اجرای پروژه‌های عمرانی در همه محلات رعایت شود.

طلایی کم شدن فاصله محلات کم برخوردار از سایر محلات را یکی از دستاوردهای کمیته دانست و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده توسعه خوبی در این محلات اتفاق افتاده و اجرای پروژه‌های عمرانی با نگاه عدالت محوری و ایجاد توازن است.

وی تأکید کرد: امروزه شاهد هستیم که تعادل نسبی مناسبی در اجرای پروژه‌های شهری در تمام حوزه‌های مختلف رعایت شده است و امیدواریم به‌زودی با افتتاح پروژه‌های در دست اقدام در مناطق مختلف قم شاهد بهره‌مندی مردم شریف قم از این پروژه‌ها باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قم
  • (ویدئو) سگ‌های درمانگر