Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی در جمع مردم و مسئولان چابهار در بندر شهید بهشتی اظهار داشت: با لطف خداوند و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز یکی از پر ترافیک‌ترین ناوگان دریایی کشور را در اختیار داریم.

وی تصریح کرد: با بیش از هشت و نیم میلیون تن ظرفیت کالای غیرنفتی، بیش از ۱۲ میلیون تن ظرفیت تجهیزاتی و بیش از ۶۴۰ هزار تی ای یو عملیات کانتینری در سال، افتخار ملی در بندر چابهار اتفاق افتاده است و مهم‌تر اینکه می‌توانیم ۳۵ هزار تی ای یو (جابجایی کانتینر) یخچالی انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقایی با بیان اینکه عملیات تخلیه و بارگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته افزود: در سنوات گذشته سهم کشور در تجارت دریایی در خارج از حوزه خلیج فارس ۲ درصد بوده که امروز تنها در کالای اساسی، ۱۱ درصد از واردات کالای اساسی در بیرون از حوزه خلیج فارس وارد کشور می‌شود و این نشان از ایفای نقش بندر چابهار به عنوان پشتیبان بنادر جنوبی کشور است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در حوزه ایمنی و دریانوردی از افزوده شدن شناور ناجی و مادرسار به شناورهای جستجو و نجات و ایمنی بندر چابهار طی امسال و سال آینده خبر داد که در راستای اقدامات سازمان بنادر در حوزه ایمنی دریانوردی در بندر چابهار انجام می‌شود.

وی همچنین درباره ۲ پروژه کلان در دست اجرای بندر چابهار افزود: پروژه پوشش کامل رادیویی سواحل استان شامل احداث و نصب پنج سایت، دکل و تجهیزات آن در سواحل استان طی دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و بر این اساس همه دریانوردان در منطقه A۱ دریایی می‌توانند با ساحل ارتباط بدون اختلال برقرار کنند.

وی با بیان اینکه پروژه برج کنترل ترافیک دریایی چابهار در راستای ایمنی تردد و ترافیک دریانوردی نیز در یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید گفت: ترافیک‌های دریایی VTS و AIS و قسمت کنترل در ساختمان برج بزرگترین بندر اقیانوسی کشور جانمایی و انسجام خواهند یافت.

آقایی با اشاره به اهمیت حوزه دریایی و ایمنی دریانوردی خاطرنشان کرد: دو سایت فرعی MRCC مخابراتی در اسکله‌های شرق و غرب بندر احداث که ساختمان فرعی جستجو و نجات دریایی در پسابندر با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا انتهای امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از همه فعالان عرصه دریایی نیروهای نظامی و امنیتی و دریانوردان که با تلاش و همدلی در بُعد اقتصادی و تحریم، کشور را سرافراز و پایدار در حوزه تجارت دریایی نگهداشتند قدردانی کرد.

کد خبر 5328133

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بندر چابهار بندر شهید بهشتی بهروز آقایی ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا شیراز واکسن کرونا کرمانشاه سیدابراهیم رئیسی عکس استانها ایلام یادروز حافظ شیوع کرونا گرگان نیروی انتظامی بندر چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۲۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد

رضا نیکو روز سه شنبه در جمع خبرنگارن اظهار داشت: بارج پهلوگیری شده در بندر دیلم به طول ۵۶، عرض ۱۵ و عمق ۳.۷۰ متر است که اسقرار آن از دیرباز مورد مطالبه بندرنشینان دیلمی بوده است.

وی بیان کرد: با هدف افزایش ایمنی و کاهش مدت انتظار شناور‌ها نسبت به بکارگیری این فروند بارج در بندر دیلم اقدام شده است.

 رئیس اداره بندر و دریانوردی دیلم گفت: ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر دیلم با افزوده شدن یک فروند بارج ۲ هزار تنی اکنون به هزار چهار تن افزایش پیدا کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳