Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه صهیونیستی «جوییش اینسایدر» گزارش داد مطلع شده که مقامات ارشد رژیم صهیونیستی و شش کشور عربی که به عادی‌سازی روابط با این رژیم پرداخته‌اند، اولین دیدار چندجانبه بین نمایندگان ارشد هفت کشور را در امارات متحده عربی برگزار کردند. 

طبق این گزارش، این کنفرانس دو روزه که روز چهارشنبه به پایان رسید، «ان۷» نام گرفت «ان» اول کلمه normalization به معنای عادی‌سازی و ۷ برای تعداد مشارکت‌کنندگان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست بعد از شش ماه برنامه‌ریزی به میزبانی بنیاد Jeffrey M. Talpins و شورای آتلانتیک برگزار شد.

بر اساس گزارش رسانه صهیونیستی، مقامات ارشد امارات، بحرین، مصر، اردن، مغرب، سودان و اسرائیل در این کنفرانس شرکت کردند.

به نوشته جوییش اینسایدر، در حالی که این سازمان‌ها اعلام کردند آزاد نیستند فاش کنند که در این کنفرانس چه کسانی حضور داشتند، اما معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی و وزیر همکاری‌های منطقه‌ای این رژیم تصاویری از دیدارهای خود در ابوظبی با «نصرالدین عبدلباری» وزیر دادگستری سودان را در توییتر منتشر کردند.

«ویلیام وکسلر» مدیر ارشد مرکز رفیق حریری و برنامه‌های خاورمیانه در شورای آتلانتیک در خصوص این نشست گفت: هدف ما این بود که شکاف‌های تاکنون در روند عادی‌سازی را شناسایی کنیم و ببینیم که در کجا می‌توانیم سهیم باشیم. ما دیدیم که پیشرفت‌ها عمدتا به صورت دوجانبه انجام شده و فکر کردیم که یک رویکرد چند جانبه می تواند ارزش افزوده‌ای را برای کشورهای مشارک ارائه دهد. 

به گزارش این رسانه، همین چند هفته پیش، «مریم الصدیق المهدی» وزیر خارجه سودان که کشورش یک سال پیش روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده- با پیشرفت اندکی از آن زمان - روابط دو طرف را کم اهمیت جلوه داد. وی به نشریه نشنال گفت: هیچ نشانه‌ای از عادی‌سازی با اسرائیل وجود ندارد ... و هیچ مذاکره‌ای در سطح رسمی در بین نیست. 

در حالی که یک سال از ارتباط سودان با رژیم صهیونیستی می‌گذرد اما اوضاع اقتصادی این کشور آفریقایی طی سال گذشته نه تنها بهبود نیافته بلکه با وخامت بیشتری همراه شده است. این در حالی است که سودان از طریق ارتباط با رژیم صهیونیستی قصد داشت تا فشارها و تحریم‌های آمریکا علیه خود را کاهش داده و گشایش اقتصادی ایجاد کند.

در همین حال، دولت آمریکا در حال فشار به سودان برای امضای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و برقراری روابط دیپلماتیک با آن است.

شبکه صهیونیستی کان با اشاره به این موضوع نوشت فشار آمریکا به سودان یکسال پس از آن  صورت می‌گیرد که خارطوم در حال پاپس کشیدن از توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است و این موضوع به دلیل اختلافات میان دولت سودان،‌ ارتش و مقام‌های رده بالا در این کشور آفریقایی است.

علی‌رغم تبلیغات گسترده رسانه‌های صهیونیستی و آمریکایی درباره عواید و منفعت‌هایی که توافق‌های سازش کشورهای عربی با این رژیم دارد، اکنون گفته می‌شود که با گذشت حدود یک سال از امضای این توافق اما بسیاری از وعده‌های داده‌ شده به آن کشورها محقق نشده است.

در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی بود که کاخ سفید اعلام کرد رژیم صهیونیستی و سودان، با میانجی‌گری دولت وقت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، روابط دیپلماتیک را از سر گرفته و در عرض چند هفته قرار بود هیأت‌هایی از دو طرف برای پیشبرد همکاری‌های مختلف با هم دیدار کنند.

بر اساس این گزارش، در حالی که آمریکایی‌ها نیز به سودان وعده سرمایه‌گذاری‌های هنگفت در بسیاری پروژه‌های زیرساختی در سودان را داده بودند اما منابع مطلع می‌گویند که تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: سودان رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط ابوظبی کشورهای عربی رژیم صهیونیستی عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۲۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما آماده‌ایم اسرائیلی‌ها هم آماده‌اند | آمریکا برای حمله‌ای بزرگ در اسرائیل آماده می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این شبکه خبری آمریکایی در این گزارش خود، نوشت: به گفته یکی از این مقامات، پیش‌بینی دولت (آمریکا) این است که ایران بیش از یکصد پهپاد، ده‌ها موشک کروز و ده‌ها موشک بالستیک پرتاب خواهد کرد که مقرهای (رژیم) اسرائیل را هدف قرار دهد، نه غیرنظامیان یا اماکن مذهبی.

«ان‌بی‌سی‌ نیوز» به نقل از این مقام آمریکایی، مدعی شد: ایالات متحده و (رژیم) اسرائیل به طور دقیق برای دفاع در برابر این حمله هماهنگ شده‌اند.

بنا بر گزارش این شبکه خبری، این مقام‌ آمریکایی همچنین، ادعا کرد: «ما آماده‌ایم. اسرائیلی‌ها هم آماده‌اند»

بر اساس این گزارش، مایکل اریک کوریلا رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در چند روز گذشته برای دیدار با مقامات ارشد اسرائیلی به سرزمین‌های اشغالی رفته بود و اکنون مقامات دفاعی آمریکایی می‌گویند که وی در حال سفر به منطقه است.

مقامات ارشد آمریکایی مدعی شده‌اند: «کوریلا در طول سفر خود با اسرائیلی‌ها در مورد یک طرح دفاعی که شامل کمک ایالات متحده از دریا و هوا و همچنین نحوه پاسخ (احتمالی) اسرائیل به حمله ایران است، همفکری کرده است.»

به گفته مقامات آمریکایی، «دولت واشنگتن انتظار ندارد ایران متعلقات آمریکا را در منطقه هدف قرار دهد.»

کد خبر 844094 برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا

دیگر خبرها

  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟
  • ادعای یک کانال عبری: عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل کمک کرد
  • اسرائیل نمی‌تواند بپذیرد که اولین حمله ایران بی پاسخ بماند | اسرائیل تحت فشار غرب است که تا هیچ واکنشی انجام ندهد
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • عربستان با حمله ایران مقابله کرد؟!
  • پشیمانی آمریکا از حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران
  • ملاقات رهبر کره‌شمالی و مقام ارشد چین و گشایش «فصل جدید» روابط
  • ما آماده‌ایم اسرائیلی‌ها هم آماده‌اند | آمریکا برای حمله‌ای بزرگ در اسرائیل آماده می‌شود
  • این کشور آسیایی هم عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد
  • ادعای مقامات آمریکا: چین ماشین جنگی روسیه را تقویت می‌کند