Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: از آغاز واکسیناسیون عمومی تا امروز ۴۲.۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال در استان قزوین هر ۲ دوز واکسن کرونا را دریافت کردند و به طور کامل در برابر کرونا واکسینه شدند. - اخبار استانها -

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به عبور آمار واکسیناسیون یک‌مرحله‌ای (یک‌دوزی) استان از مرز 80 درصد اظهار داشت: از ابتدای واکسیناسیون ضد کرونا تا امروز یک میلیون و 214 هزار و 370 دوز واکسن کرونا به مردم و هم‌استانی‌ها تزریق شده و بنابراین تاکنون 80.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 درصد اهالی بزرگسال و بالای 18 سال استان قزوین در برابر ویروس منحوس کرونا واکسینه شدند.

وی همچنین درباره میزان پوشش کامل واکسیناسیون برای افراد بالای 18 سال (تزریق کامل نوبت اول و دوم) گفت: از آغاز واکسیناسیون عمومی تا امروز 42.5 درصد افراد بالای 18 سال در استان قزوین هر 2 دوز واکسن کرونا را دریافت کردند و به طور کامل در برابر کرونا واکسینه شدند که این میزان از میانگین کشور 2 درصد بالاتر است.

نامدار اضافه کرد: همچنین تا امروز 57.6 درصد از دانش‌آموزان و افراد زیر 18 سال در استان قزوین حداقل یک نوبت از واکسن کرونا را تزریق کردند و امیدواریم تا پایان مهرماه بتوانیم بیش از 70 درصد دانش‌آموزان و محصلان قزوینی را در برابر این ویروس واکسینه کنیم و اگر به این عدد برسیم نگرانی خیلی‌کمی برای بازگشایی مدارس خواهیم داشت.

سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر 45 درصد رسید

دبیر و سخنگوی ستاد مقابله با بیماری کرونای استان قزوین در ادامه به افت میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر 45 درصد اشاره کرد و گفت: با توجه به درصد خطای هر واکسن و غیرقابل پیش‌بینی بودن رفتار ویروس نوپدید کرونا باید همواره رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را تا اطمینان از رسیدن به ایمنی جمعی در دستور کار قرار دهیم.

سهمیه واکسن کرونای گروه‌های هدف در قزوین مشخص شدورود کارمندان واکسن‌نزده به ادارات استان قزوین ممنوع شداستان قزوین از پیک پنجم کرونا گذشت / 37 درصد قزوینی‌ها واکسینه شدند

نامدار با انتقاد از عدم استفاده از ماسک توسط برخی جوانان و گروه‌های کم‌‌سن و سال در استان قزوین افزود: کرونای دلتا حتی اگر منجر به بیماری‌زایی نشود، می‌تواند از طریق جوان‌ها به افراد مسن‌تر منتقل شده و حتی در صورت تزریق 2 دوز واکسن آنها را راهی بیمارستان کند و در صورت وجود بیماری‌های زمینه‌ای و ضعف جسمانی منجر به مرگ افراد هم شود.

وی با اشاره به بالا ماندن آمار بیماران بدحال در استان قزوین ادامه داد: وقتی آمار بیماران بدحال با وجود کاهش چند برابری ابتلا و بستری همچنان در مرز 40 بیمار باقی می‌ماند، نشان‌دهنده قدرت بیماری‌زایی بالایی ویروس دلتاست که به همین خاطر اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به بهانه واکسیناسیون کنار بگذاریم، می‌تواند حتی منجر به رقم خوردن پیک ششم شود.

انتهای پیام/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فاصله گذاری اجتماعی پروتکل های بهداشتی استانداری قزوین ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی پروتکل های بهداشتی استانداری قزوین ویروس کرونا سال در استان قزوین واکسینه شدند واکسن کرونا دوز واکسن تا امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۲۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی

به گزارش خبرگزاری مهر، نقی سیاهکالی مرادی در بازدید از آموزش عملی میدان تیر دانش آموزان استان قزوین در تیپ ۸۲ صاحب الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: امسال در راستای بخش عملی درس آمادگی دفاعی بیش از ۱۰ هزار دانش آموز دختر و پسر استان در میدان تیر حضور پیدا خواهند کرد و آموزش نظامی خواهند دید.

وی افزود: این آمار ۶ هزار دانش آموز پسر است که آموزش خود را در میدان تیر تیپ ۸۲ سپاه استان خواهند دید و همچنین ۴ هزار دانش آموز دختر که در سالن‌های شبیه سازی سلاح آموزش خواهند دید.

این مسؤول تاکید کرد: در کنار آموزش نظامی با حضور مربیان مجرب، آموزش‌های اعتقادی و بصیرتی نیز برای دانش آموزان صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088016

دیگر خبرها

  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست