Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@10:41:45 GMT

امید؛ نوری در نابینایی

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۲۸۱۹

۱۵ اکتبر مصادف با ۲۳ مهرماه، با هدف آشنایی با مشکلات و احترام گذاشتن به افرادی که به‌طور مادرزاد و یا با یک حادثه، بینایی خود را از دست داده‌اند و یا کم بینا هستند، و برای رعایت کردن حقوق این افراد و نه ترحم کردن به آنها، روز جهانی عصای سفید نامگذاری شده است.

از مشکلات این افراد نبود کار مناسب برای آن‌ها و عدم اطمینان جامعه به توانایی‌هایشان است، در صورتی که این افراد با تقویت دیگر حس‌های خود توانایی انجام کارهای مختلفی از جمله کارهای هنری و صنایع دستی را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با خانم نفیسه گردان‌شکن که براثر ابتلاء به بیماری آر پی، بینایی خود را از دست داده گفت‌وگویی انجام داده‌ایم و ایشان از مشکلات خود و دوستان و همکارانشان صحبت می‌کنند.

تصویربردار و تدوینگر: سبا سادات امیری / ‏

کد خبر 528912

منبع: ایمنا

کلیدواژه: روز جهانی عصای سفید نابینایان نابینا کم بینا کم بینایان روز جهانی نابینایان روز نابینایان مشکلات نابینایان فیلم ویژه نابینایان عصای سفید نابینایی و عصای سفید شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۲۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت فرزند حمید نوری در سوئد

به گزارش خبرآنلاین، عطیه نوری دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد طی پیامی در شبکه ایکس (توییتر) خود از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس سوئد خبر داد.

عطیه نوری در صفحه مجازی خود نوشته است: پس از ساعت‌ها بی‌اطلاعی از برادرم که برای ملاقات با پدرم رفته بود متوجه شدیم ظاهرا مجید توسط پلیس سوئد بازداشت شده است فعلاً از جزئیات ماجرا بی‌خبریم.

ایسنا نوشت: گفتنی است، حمید نوری ۱۸ آبان ۹۸ حین ورود به فرودگاه استکهلم توسط پلیس سوئد بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان انفرادی به سر می‌برد. محاکمه نوری به اتهام زندانبانی اعضای گروهک تروریستی منافقین، ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ آغاز شد و بررسی پرونده ۹۲ جلسه به طول انجامید. سرانجام ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ دادگاه سوئد برای وی رأی حبس ابد صادر کرد.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889184

دیگر خبرها

  • بازداشت فرزند «حمید نوری» در سوئد ‌
  • بازداشت فرزند حمید نوری توسط پلیس سوئد
  • بازداشت فرزند حمید نوری توسط پلیس سوئد + جزئیات
  • بازداشت فرزند حمید نوری در سوئد
  • پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد
  • مجید نوری بازداشت شد
  • چالش‌هایی که در روزه‌ داری با آنها مواجه می‌شویم/ چگونه مشکلات گوارشی را کاهش دهیم؟/ دلایل بروز یبوست و نحوه پیشگیری از آن در افراد روزه‌ دار
  • چالش‌هایی که با روزه‌داری مواجه می‌شویم/ چگونه مشکلات گوارشی را کاهش دهیم؟
  • نماپردازی زیبا و اروپایی یک مدرسه در سیستان و بلوچستان؛ الله اکبر
  • مشارکت مردم تنها راه حل مشکلات کشور