Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز جمعه به همراه اعضای هیات بلندپایه نظامی-دفاعی کشورمان در جریان سفر به شهر بندری  «کراچی» ضمن بازدید از کارخانه های  ساخت کشتی و زیر دریایی،  ناو، رزم ناو و گاردهای ساحلی،  از نحوه ساخت و پیشرفت‌های کشور دوست پاکستان بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برنامه‌ریزی شد که دو کشور همسایه تعاملات نزدیکی در رابطه با ساخت و تعمیر و نگهداری و سایر مسائل در ابعاد کشتی و زیردریایی با یکدیگر همکاری کنند.

در جریان دیدار و رایزنی‌های رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با مقام‌های نیروی دریایی و امنیتی مستقر در کراچی پاکستان، طرفین تاکید کردند که امنیت منطقه تنها به دست همسایگان تامین و تحقق می‌یابد.

در بحث ناو نیز سردار باقری با فرماندهی ناوگان دریایی جنوب و فرمانده نیروی دریایی پاکستان در "کراچی" دیدار و طی آن نسبت به امنیت دریانوردی در مرزهای مشترک دریایی، انجام رزمایش های مشترک و بازدیدهای متقابل از بنادر یکدیگر تاکید شد.

همچنین دو طرف درباره ارائه آموزش‌های متقابل در عرصه های مختلف،  انتقال تجارب دریایی و همچنین رفع موانع موجود در مقابله با امر مبارزه با مواد مخدر،  قاچاق در دریا و از جمله مبارزه با تروریسم دریایی با یکدیگر اشتراک نظر کردند.

توافق شد که ارتباطات دو کشور در بخش تبادل دانشجویی و مسائل آموزشی گسترش یابد و در این خصوص قرار شد تا از پاکستان برای مشارکت با قرارگاه مرکز امنیت دریانوردی ایران در چابهار که به زودی افتتاح رسمی خواهد، در امر مبارزه با دزدان دریایی و تامین امنیت منطقه به دست کشورهای همسایه دعوت شود.

گفتنی است، رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران سه‌شنبه گذشته وارد اسلام‌آباد شد و طی روزهای گذشته با رهبران سیاسی-نظامی پاکستان دیدار کرد.

وی روز گذشته (پنجشنبه) پیش از ترک اسلام‌آباد با فرمانده نیروی دریایی پاکستان دیدار و سپس به همراه اعضای هیات نظامی کشورمان از برخی از مراکز تولید صنایع دفاعی و نظامی در حوزه دریایی   هوایی این کشور نیز بازدید کرد.

برچسب‌ها محمد باقری نیروی دریایی پاکستان ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد باقری نیروی دریایی پاکستان ایران محمد باقری نیروی دریایی پاکستان ایران نیروی دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۲۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر امروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.

الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

کد خبر 846777 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه عراق - اقلیم کردستان ایران و عراق عراق

دیگر خبرها

  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فلیپین با خدمه‌های خود در کشتی‌ توقیفی MCS Arie
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)
  • دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • در ساخت و تعمیر کشتی به خودکفایی رسیده ایم
  • مذاکرات ایران و کویت برای تضمین امنیت مرزهای دریایی