Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه‌ای به هفته وحدت اشاره کرد و افزود: باید با تقویت بیش از پیش وحدت بین مذاهب، اجازه فتنه افکنی به برخی از افراد ندهیم چرا که در این بُرهه زمانی، بیشتر از هر زمان دیگری به وحدت و همدلی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه در آذربایجان غربی بخاطر بصیرت مردم و علمای شیعه و سنی وحدت و همدلی جاری است و باید تلاش کنیم آن را حفظ کنیم، ادامه داد: هر کسی تفرقه بیافریند به عذاب بزرگ خداوند دچار می‌شود و اختلاف افکنی بین شیعه و سنی و آذری و فارس از کارهای شیطانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه اهل تشیع بیش از ۹۵ درصد با اهل تسنن مشترکات دینی معنوی دارند، گفت: نباید آن پنج درصد را منشأ اختلاف قرار داد چرا که اختلافات باعث بروز مشکلات در جامعه می‌شود و افرادی‌که به اختلافات دامن می‌زنند، از ایادی شیطان هستند.

حجت الاسلام قریشی ضمن گرامیداشت هفته ناجا تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: نیروی انتظامی از جمله ستون‌های محکم امنیت جامعه است، از تمامی تلاشگران این عرصه که امنیت مردم و جامعه را تأمین می‌کنند قدردانی می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود به انفجار در مسجدی در افغانستان اشاره و گفت: این موضوع باید مد نظر مسئولان افغانستانی قرار گیرد و اجازه نفوذ به دشمن ندهند.

وی همچنین با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام حسن عسگری (ع)، به تشریح اهمیت تلاوت و انس با قرآن کریم پرداخت و بر لزوم تربیت قرانی نسل آینده و انس و عمل مسئولان به قرآن تاکید کرد.

حجت الاسلام قریشی در ادامه به ۲۶ مهر روز تربیت بدنی اشاره و عنوان کرد: مسئولان امر به ویژه شورای شهر و شهردار باید به تمامی بخش‌های ورزشی به ویژه ورزش همگانی اهمیت دهند تا همه بتوانند ورزش کنند و از سلامتی کامل برخوردار باشند

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز در خطبه‌های پیش از نماز جمعه ارومیه گفت: آذربایجان غربی جزو ۵ استان امن در سطح کشور مطرح است و این امر در سایه تلاش تمامی دستگاه‌های اجرایی به وجود آمده و نیروی انتظامی نیز در جایگاه ایجاد امنیت و آرامش همگانی در این زمینه نقش پررنگی دارد.

سردار مسعود خرم نیا در ادامه از تلاش ناجا برای رفع نقاط ضعف‌ها و افزایش نقاط قوت از طریق ایجاد دفتر همگانی، بهره مندی از فناوری‌های نوین و هوشمند و استفاده از نظارت و مشارکت مردم خبر داد.

کد خبر 5328179

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری خطبه های نماز جمعه امام جمعه ارومیه سید مهدی قریشی ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه شیراز واکسن کرونا سیدابراهیم رئیسی عکس استانها خطبه های نماز جمعه نیروی انتظامی ایلام یادروز حافظ شیوع کرونا آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۲۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه تا دوشنبه

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی از فعالیت یک سامانه بارشی از روز جمعه (۳۱ فروردین) تا دوشنبه (۳ اردیبهشت) در بیشتر استان‌های کشور خبر داد و در پی آن هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد. این سامانه بارشی مخاطراتی از قبیل رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک و بارش تگرگ در نقاط مستعد را به همراه خواهد داشت.

در روز جمعه (۳۱ فروردین) استان‌های اردبیل، زنجان، همدان، کردستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، غرب لرستان، جنوب ایلام، شرق کرمانشاه، ارتفاعات استان‌های تهران، قزوین، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی میزبان این سامانه خواهند بود.

استان‌های کرمان، شمال هرمزگان، شمال و شرق فارس، جنوب یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان، شرق زنجان و ارتفاعات استان‌های کردستان و کرمانشاه نیز در روز شنبه شاهد فعالیت این سامانه خواهند بود.

برای روز یکشنبه (۲ اردیبهشت) فعالیت سامانه در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، قم، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، شرق فارس، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان و مازندران ادامه خواهد داشت.

همچنین در روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) نیز سامانه بارشی یاد شده استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، زنجان، قزوین، مرکزی، همدان، ایلام، لرستان، البرز، تهران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر، یزد، کرمان، سمنان، قم، گیلان، مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات فارس را در بر خواهد گرفت.

از مخاطرات این سامانه می‌توان به احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی اشاره کرد.

در نتیجه سازمان هواشناسی نسبت به اقداماتی از جمله احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

کد خبر 6082068 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه + فیلم
  • امنیت پایدار مناطق غربی کشور موجب توسعه این مناطق خواهد شد
  • سی ام فروردین، روز آزمایشگاه
  • معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
  • ۳.۶ میلیون تن‌کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • دعوت ۳۵ بازیکن و مربی از استان آذربایجان‌غربی به تیم‌های ملی کشور / بیداری دوباره پایتخت والیبال
  • آذربایجان غربی از استان‌های امن کشور