Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سیران اوهانیان» وزیر دفاع پیشین ارمنستان با اشاره به تاریخ استقلال جمهوری آذربایجان و تاریخ دیرینه کشور و اراده جمعی مردم ایران، تاکید کرد این دو کشور به هیچ‌وجه از لحاظ قابلیت‌ها قابل مقایسه نیستند.

به گزارش مشرق، «سیران اوهانیان» وزیر دفاع پیشین و فرمانده کل اسبق ستاد ارتش ارمنستان در مصاحبه با وبسایت خبری news.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

am ارمنستان گفت که جمهوری آذربایجان را نمی‌توان به هیچ‌وجه با ایران از نظر قابلیت‌ها مقایسه کرد.

وی که رهبر جناح مخالف «ارمنستان» در مجلس ملی این کشور است، گفت: وقتی قدرت یک کشور را ارزیابی می‌کنید، آنچه بسیار مهم است نه تنها شاخص کمی عوامل نیرو، بلکه اراده جمعی مردم است.

بیشتر بخوانید: نارسایی ارتباطی بین تهران-باکو و شیطنت طرف‌های ثالث

به گفته این مقام نظامی سابق ارمنستان، با توجه به این مولفه، توجه به تفاوت قابلیت‌های ایران و جمهوری آذربایجان نیز بسیار ضروری است.

اوهانیان با اشاره به تاریخ دیرینه ایران، افزود: در این خصوص، فکر نمی‌کنم ایران را بتوان با کشوری که در سال ۱۹۱۸ تأسیس شد مقایسه کرد. جمهوری آذربایجان به هیچ وجه با ایران قابل مقایسه نیست. 

اگرچه تهران و باکو به طور سنتی روابط صمیمانه‌ای دارند، اخیراً برخی بلندپروازی‌های مقامات جمهوری آذربایجان به تحریک عوامل خارجی، باعث برخی مسائل در روابط دو کشور همسایه شده است.

در پی این مسائل، رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در تماسی تلفنی با «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، آخرین تحولات روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر ضرورت احترام متقابل و استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها افزود، ایران و جمهوری آذربایجان دارای روابط دیرینه‌ای با یکدیگر هستند.

وی تصریح کرد: دو کشور باید مانع سوءتفاهم در مناسبات فیمابین شده و شایسته است به سرعت روابط خود را در مسیر درست و رو به رشد ادامه دهند.

جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این مکالمه تلفنی رابطه با جمهوری اسلامی ایران  را دوستانه خواند و افزود: روابط با کشورهای دوست برای جمهوری آذربایجان در اولویت قرار دارد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه هم روز دوشنبه ۱۹ مهر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره روابط ایران و جمهوری آذربایجان گفت: روابط ایران و آذربایجان یک روابط کاملا طبیعی است و به هم زدن آن یک کار غیرطبیعی است. روابط دو کشور همواره از منطق درستی پیروی کرده و آن منطق درست ارتباطات چندلایه مردمی و دو دولت بوده است. در عین حال نگرانی‌های ایران گفته شده و این در چارچوب حسن همجواری و روابط خوب دو کشور است. نگرانی‌های ما به دوستان در باکو گفته شده و البته آنها همواره گفته‌اند این نگرانی‌ها را مرتفع می‌کنند و یا این نگرانی‌ها در یک مسیر گفت‌وگوهای دوجانبه قابل حل است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان جمهوری آذربایجان ایران مجلس ملی سعید خطیب زاده تهران جمهوری آذربایجان هیچ وجه قابلیت ها نگرانی ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۳۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های روز ارتش جمهوری اسلامی در شمال غرب کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال‌غرب نزاجا و ارشد نظامی آجا در شمال‌غرب کشور در جمع خبرنگاران  با اشاره به برگزاری رژه موتوری و پیاده ۲۹ فرودین ارتش در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان  شرقی، اردبیل و  شهر مراغه، دیدار با نماینده، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا را ازدیگر برنامه‌های گرامیداشت روز ارتش امسال اعلام کرد.

  امیر سرتیپ سیروس امان اللهی ادامه داد: رژه روز ارتش فردا ساعت ۸:۳٠ در محل صبحگاه لشگر ۶۴ ارومیه برگزار می‌شود.

وی  با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه اظهار کرد: عملیات اخیر سپاه در مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی، در مقیاس کوچکی بود.

  امیر سرتیپ سیروس امان اللهی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح به‌خصوص ارتش سلحشور در بهترین شرایط آمادگی و دفاعی قرار دارد، ادامه داد: چنانچه دشمن ضربه‌ای به منافع کشور وارد کند، یقیناً پاسخی محکم دریافت خواهد کرد.

مقام ارشد نظامی آجا در شمال‌غرب کشور با اشاره به موضوع تامین مسکن نیروهای زمینی ارتش نیز افزود: ساخت ۲۳ هزار واحد مسکن کل کشور در دستور کار است که از این تعداد ۵۶۰ واحد مربوط به شهرستان ارومیه است.

 

 

 

دیگر خبرها

  • برنامه های روز ارتش جمهوری اسلامی در شمال غرب کشور
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو
  • وزیر دفاع پاکستان: پاسخ به تجاوزهای اسرائیل حق مشروع ایران است
  • پاکستان: هرگونه اقدام نظامی جدید از سوی اسرائیل به ضررشان تمام خواهد شد
  • عراق نگران است منطقه به جنگ گسترده‌تری کشیده شود 
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • باکو: همه بازداشت‌شدگان را به ارمنستان بازگردانده‌ایم
  • بررسی نقش ایران، ترکیه و روسیه در معادلات قفقاز
  • الصفدی: اردن خواهان روابط حسنه با ایران است