Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:33:58 GMT

احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی پیگیری می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۳۶۷۴

احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی پیگیری می‌شود

قاسم تقی زاده خامسی روز جمعه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: احیای آب های زیرزمینی و همچنین نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه ها در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: نخستین گردهمایی مدیران ارشد بخش آب کشور در دولت سیزدهم بصورت آنلاین و با حضور مدیران شرکتهای آب منطقه ای سراسر کشور روز گذشته(پنجشنبه) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در این جلسه ضمن بررسی آخرین وضعیت منابع آبی کشور و هم افزایی مدیران برای مدیریت منابع آبی در امسال بر برنامه احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی با جلوگیری از چاه های غیر مجاز و نصب کنتور بر روی چاه های مجاز تاکید شد.

تقی زاده خامسی گفت: در این گردهمایی همچنین بر تعیین تکلیف سریعتر نیروهای گشت و بازرسی براساس قانون و پرداخت بموقع حقوق این نیروها تاکید شد.

وی ادامه داد: در حال تدوین و عملیاتی کردن همه پروژه های منابع آب، آبرسانی و شبکه فاضلاب در شهرها و روستاها در راستای برنامه ارائه شده وزیر نیرو به مجلس شورای اسلامی هستیم تا در این دوره بصورت کامل اجرا شود.

به گزارش  ایرنا، توجه به توسعه عادلانه و موزون در کشور مورد توجه دولت سیزدهم قرار دارد و بر این اساس، بر توسعه روستاها و رفع نیازهای آنها تاکید شده است.

در این راستا، رئیس جمهوری تاکید کرده است: توجه به روستاها و فعال کردن اقتصاد آن ها بسیار مهم است زیرا که با این اقدام دیگر شاهد حاشیه نشینی در شهرها نخواهیم بود.

برای توسعه روستاها و گسترش فعالیت های اقتصادی در آنها، برخورداری از منابع آبی، اهمیت ویژه ای دارد.

بررسی ها نشان می دهد که علت اصلی مهاجرت از روستا به شهرها در درجه اول، نبود منابع کافی و پایدار آب است.

بنابراین برای تقویت اقتصاد روستا و مجاب کردن روستاییان برای ماندگاری در روستا، باید رفع نیازهای آبی در دستور کار قرار گیرد.

بر این اساس، در دولت سیزدهم «جهاد آبرسانی» مورد توجه قرار گرفته و قرار است آبرسانی به روستاهای فاقد منابع آبی، سرعت بگیرد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی قاسم تقی زاده خامسی دولت سیزدهم وزارت نیرو شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی قاسم تقی زاده خامسی دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی قاسم تقی زاده خامسی دولت سیزدهم وزارت نیرو شرکت مدیریت منابع آب ایران دولت سیزدهم منابع آبی منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۳۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

به گزارش خبرگزای صدا و سیما؛ مرکز قم، ابوالفضل نجارزاده مدیر عامل بانک ملی ایران در دیدار با استاندار قم با اشاره به اینکه این بانک در یک سال گذشته مبلغی بالغ بر ۵۰ همت تسهیلات قرض الحسنه در کل کشور پرداخت کرده گفت: در حال حاضر مجموعه بانک ملی در چند پروژه سرمایه‌گذاری در استان قم مشارکت می‌کند.

وی همچنین در این دیدار گفت: تلاش می‌کنند تا میزان تسهیلات قرض الحسنه و تسهیلات خرد در سطح استان قم را افزایش دهند.

سیدمحمدآقامیری استاندار قم با تاکید بر اینکه لازم است مبلع و تعداد ارائه تسهیلات قرض الحسنه در استان قم افزایش یابد گفت: در شش ماه گذشته با بیش از ۳هزار نفر از مردم استان قم در قالب ملاقات مردمی دیدار داشته که بیش از ۱۹۰۰ نفر آنها خواستار تسهیلات بودند.

وی همچنین از مدیرعامل بانک ملی ایران خواست تا شرکت‌های سرمایه‌گذاری خود را به قم معرفی کند تا در این استان اقدام به سرمایه‌گذاری‌هایی با رقم‌های بالا انجام دهند چرا که این اقدام باعث می‌شود نرخ ۸ درصدی بیکاری در قم تعدیل شود.

آقامیری وجود تعداد زیاد اتباع در قم را یکی از عوامل بالا رفتن نرخ بیکاری در استان قم دانست و گفت: در صورتی که شرکت سرمایه گذاری از سوی بانک ملی در قم معرفی شود این قول را می‌دهیم تا مجوز فعالیت‌های آنها را در کمترین زمان ممکن اخذ کنیم.

همچنین تسریع در بهره‌برداری و تکمیل بزرگراه شهید سلیمانی یکی از مباحث مطرح شده در این دیدار بود که با پیگیری نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و همچنین استاندار مقرر شد موافقت و تاییدیه از آقای فرزین رئیس کل بانک مرکزی ایران گرفته شود و در سرمایه‌گذاری و تکمیل این پروژه مشارکت کند.

عملیات اجرایی طرح کمربندی کنار گذر غربی قم تهران و آزادراه قم _سلفچگان _ راهجرد_ اراک با نام سردار شهید سلیمانی که با هدف رفع گره ترافیکی ورودی شهر قم از مسیر آزادراه قم – تهران، جاده قدیم قم – تهران و محور قم سلفچگان از خرداد سال ۱۳۹۹ آغاز شده بود، با گذشت بیش از سه سال، هنوز پیشرفت چندانی نداشته است.

دیگر خبرها

  • پیگیری انعطاف شغلی بانوان و مادران شاغل مدنظر دولت سیزدهم است
  • ویلاسازی طرح نهضت‌ملی مسکن در دامغان تداوم یابد/ لزوم ساخت بیمارستان دوم
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • برداشت غیرمجاز سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • افزایش سطح آب‌های زیرزمینیِ دلفان پس‌ از ۲۰ سال
  • احیا کردن مراکز تحقیقاتی در راستای پایدار کردن منابع درآمدی