Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@06:57:36 GMT

وزش باد شدید در استان‌های شرقی و جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۴۱۵۹

وزش باد شدید در استان‌های شرقی و جنوبی

صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در 24 ساعت آینده در برخی نقاط اردبیل، مازندران، گیلان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر، بارش پراکنده و گاهی وزش باد خواهیم داشت.

وی گفت: روزهای شنبه و یکشنبه پیش‌ِ رو در برخی نقاط استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی، همچنین ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز دوشنبه 26 مهر در اغلب نقاط کشور آسمانی صاف و جوی پایدار حاکم است، افزود: از بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه در مناطق شمال غرب کشور و سواحل خزر بارش پراکنده، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و این شرایط روز چهارشنبه 28 مهر در سواحل خزر با شدت بیشتر ادامه دارد.

ضیائیان گفت: امروز و فردا در نوار شرقی کشور، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق استان‌های کرمان و هرمزگان، همچنین جنوب غرب کشور وزش باد شدید داریم که در مناطق مستعد گاهی با خیزش گردوخاک همراه است.

وی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 42 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 3 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت عنوان کرد: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 27 و 15 درجه  خواهد بود.

ضیائیان همچنین اظهار داشت: در سال زراعی جاری و در هفته دوم سال زراعی میانگین گرم‌ترین منطقه در کشور آبادان در استان خوزستان و به میزان 42.9 درجه سلسیوس بودجه است.

47231

کد خبر 1564166

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محیط زیست سازمان هواشناسی بارش برف باران پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۴۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق غربی کشور منتظر رگبار باشند

سازمان هواشناسی اعلام کرد مناطق غربی کشور منتظر رگبار باشند و همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران از وقوع رگبار و رعدوبرق در استان از دوشنبه (۳ اردیبهشت) خبر داد.

به گزارش مهر، در ساعات بعدازظهر امروز (۲ اردیبهشت) با نفوذ موج تراز میانی جو به غرب کشور رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

فردا (۳ اردیبهشت) سامانه در کل نوار غربی، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز استان‌های اصفهان، یزد، شمال فارس و بوشهر و ارتفاعات کرمان فعال است.

وضعیت جوی استان تهران طی امروز (۲ اردیبهشت) آسمان صاف تا قسمتی ابری، در ساعات بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و در بخش‌های شمالی و ارتفاعات استان گاهی رگبار باران و رعد و برق و افزایش وزش باد و در بخش‌های مرکزی جنوبی و غربی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید مورد انتظار است.

از روز دوشنبه تا چهارشنبه (۳ تا ۵ اردیبهشت) با نفوذ سامانه بارشی وضعیت جوی استان آسمان نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد با احتمال بارش تگرگ کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران امروز (۲ اردیبهشت)، کمی ابری تا نیمه ابری به تدریج افزایش ابر، از بعد از ظهر افزایش وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری و گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مردم استان تهران ۴ روز آینده از توقف در حاشیه رودها خودداری کنند هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

دیگر خبرها

  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد
  • پیش بینی فعالیت توده هوای ناپایدار در جو خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت
  • هشدار بارش تگرگ در آذربایجان‌ شرقی
  • مناطق غربی کشور منتظر رگبار باشند
  • افزایش شدت و گستره بارش‌های بهاری از دوشنبه در اصفهان
  • پیش‌بینی وزش باد‌های به‌نسبت شدید برای بوشهر
  • پیش بینی جوی نسبتاً پایدار و آرام در خراسان جنوبی تا فردا
  • هشدار، پیش بینی تندباد و خیزش گرد و خاک در خوزستان