Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» علی رضا زاکانی شهردار تهران در رابطه با سهم شهرداری تهران در ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی بر اساس قانون جهش تولید و تامین مسکن، گفت: تهران با توجه به امکاناتش، ظرفیت بسیار خوبی برای ساخت واحدهای مسکونی در قالب قانون جهش تولید مسکن دارد.

وی ادامه داد: تهران ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار داشته که می‌تواند براساس قانون جهش تولید مسکن برای ساخت واحدهای مسکونی مرد استفاده قرار بگیرد، با این کار شهر تهران از وجود بافت ناپایدار خلاص شده و از طرفی با تولید مسکن گام بسیار خوبی در مسیر رونق بازار و کاهش قیمت مسکن برداشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران با بیان اینکه  از ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار تهران ۴هزار ۵۶۰ هکتار بافت فرسوده است، تاکید کرد: امیدواریم با حمایت دولت و مجلس در جهت ایجاد نوسازی بافت شهری با الگوی و معماری ایرانی - اسلامی گام‌های موثری برداریم و از سوی دیگر هم با ساخت انبوه مسکن استیجاری در حوزه اجتماعی و برای مستمندان و افراد کم درآمد جامعه گام هایی برداشته خواهد شد تا ضمن خانه دار کردن آنها نوسانات احتمالی بازار مسکن را نیز که فشار مضاعفی به اقشار کم درآمد و محروم تحمیل می‌کند را نیز کاهش دهیم.

زاکانی افزود: در جلسه با کمیسیون عمران مجلس نیز این موضوعات مطرح و مقرر شد چهار چوب‌های طرح ساخت واحدهای مسکونی در تهران مشخص و به کمیسیون ارائه شود. از طرفی با وزیر راه هم جلسه خواهیم داشت تا سهم شهر تهران را از یک میلیون واحد مسکونی  قانون جهش تولید مسکن، مشخص کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تهران ظرفیت بسیار زیادی برای ساخت واحدهای مسکونی داشته و چرا که تنها ۴ هزار ۵۶۰ هکتار بافت فرسوده داشته و به همین میزان هم بافت فاقد کاربردی مشخص دارد. از این رو تهران به دلیل زیرساخت مناسب امکان ایجاد جهش در تولید مسکن را دارد. بی تردید اگر بازار مسکن در تهران ساماندهی شود، اثر آن در کل کشور مشخص خواهد شد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: شهردار تهران علیرضا زاکانی مسکن ساخت واحدهای مسکونی قانون جهش تولید تولید مسکن هکتار بافت برای ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۴۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی آیینی در بازدید از پروژه‌های بازآفرینی شهر تبریز گفت: نوسازی ۱۵۰ هزار واحدمسکونی موجود در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شده است.

 آیینی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می‌شود از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار واحد تا پایان سال به بهره برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کلانشهر تبریز در حوزه بازآفرینی شهری از شهر‌های برتر کشور است گفت: این شهر در این زمینه می‌تواند الگویی برای سایر کلانشهر‌ها باشد.

آیینی ادامه داد: موفقیت طرح‌های بازآفرینی شهری مانند مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تبریز با کمک ،همراهی و همدلی مدیران شهری و استانی امکان پذیر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز نیز در این بازدید با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تبریز در راستای طرح بازآفرینی شهری گفت: طول مسیرگشایی در این طرح یک هزار و ۸۰۰ متر است و ۷۵۰ ملک واقع در مسیر این پروژه باید تملک شود.

عزتی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی این پروژه افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده این پروژه امسال به اتمام می‌رسد و به مسیر ایده لو متصل می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تملک اراضی واقع در این پروژه هزینه شده است اظهار کرد: این پروژه موسوم به طرح نجات تبریز است و با هدف بازگشایی، تعریض معابر و تسهیل تردد عبوری ساکنان و رفع ترافیک شهری در سه مرحله به طور همزمان اجرا می‌شود.

عزتی ادامه داد: اجرای پروژه‌های مسیرگشایی در بافت‌های فرسوده و حاشیه نشین از اولویت‌های شهرداری تبریز است و این پروژه‌ها با همراهی اعضای شورای اسلامی و نهاد‌های قضایی این شهر اجرا می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر یک روزه به تبریز از پروژه بازآفرینی شهری در شهرک جوانان، احیای میدان تاریخی صاحب آباد، سکونتگاه غیررسمی حاشیه اتوبان پاسداران و پروژه‌های نوسازی مردمی و بازآفرینی پیرامون مسجد کبود و میدان شهید بهشتی تبریز بازدید کرد.

دیگر خبرها

  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده