Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، وزیر امورخارجه کشورمان ضمن مرور آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و تاکید ویژه بر ضرورت عملیاتی ساختن برنامه جامع همکاری  ۲۵ ساله، از همراهی ارزشمند چین در تامین واکسن مورد نیاز کشورمان تقدیر کرد و در خصوص آخرین وضعیت برجام با همتای چینی تبادل نظر نمود. 

وانگ ای عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین نیز در این تماس تلفنی بر موضع پکن مبنی بر ضرورت بازگشت کامل همه طرف ها به تعهدات برجامی تاکید و از مواضع جمهوری اسلامی ایران در این خصوص تقدیر نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر امور خارجه چین ضمن استقبال از آغاز گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران و طرف اروپایی، تاکید کرد به همکاران خود ماموریت داده است در تماس با همتایانشان در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران،  مشورتهای نزدیک دو کشور در این خصوص تداوم یابد. 

وزیر امور خارجه چین با اعلام آمادگی پکن برای عملیاتی نمودن سند همکاری ۲۵ ساله، بر تعهد پکن به ادامه همکاری ها با تهران برای مهار کرونا و تامین واکسن  مورد نیاز به هر میزان و تا هر زمان که تهران درخواست داشته باشد، تاکید نمود.
 
وزیر امورخارجه چین در این گفتگوی تلفنی تاکید کرداراده رهبران دو کشور، گسترش همه جانبه روابط دوجانبه است و لذا پکن همانند گذشته به همکاری و رایزنی با جمهوری اسلامی ایران در همه سطوح از جمله همکاری متقابل در سازمان های منطقه ای و بین المللی ادامه خواهد داد.

امیرعبداللهیان ضمن راهبردی خواندن روابط دو کشور، بر اهتمام جدی تهران جهت پیگیری توافقات رییس جمهور شی جین پینگ و دکتر رییسی در تماس تلفنی اخیر طرفین و همچنین اجرای کامل سند همکاری های ۲۵ ساله دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان  همچنین در پی آغاز گفتگوهای ایران و اتحادیه اروپایی که روز قبل در سطح معاون سیاسی وزیر امورخارجه و معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا صورت گرفت، ضمن تشریح ابعاد گفتگوهای صورت گرفته و تبیین سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ضرورت رفع موثر و کامل تحریم های یکجانبه و غیرقانونی رژیم امریکا، از بی عملی سه کشور اروپایی انتقاد نمود. 

امیر عبداللهیان تاکید کرد البته گفتگوها در مسیر مثبت و سازنده‌ای آغاز شده است که این امر مورد تایید دو طرف در پایان گفتگوهای دیروز قرار گرفت و لذا توافق شد گفتگوها طی دو هفته آینده در همین سطح در بروکسل ادامه یابد.

کد خبر 632198 برچسب‌ها هسته‌ای - برجام حسین امیرعبدالهیان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای برجام حسین امیرعبدالهیان جمهوری اسلامی ایران وزیر امور خارجه خارجه چین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۴۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اروپایی‌ها فروش تسلیحات به رژیم اسرائیل را متوقف کنند

وزیر امور خارجه ایران امشب در تماس تلفنی همتای فنلاندی ریشه بحران در منطقه را در تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خواند و بر توقف فوری فروش تسلیحات توسط برخی از دولت‌های اروپایی به این رژیم تأکید کرد.

در تماس تلفنی امشب (یکشنبه) دوم اردیبهشت خانم الینا والتونن وزیر امور خارجه فنلاند با حسین امیرعبداللهیان، آخرین تحولات روابط دوجانبه و اوضاع منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به اینکه ایران به دنبال تنش در منطقه نیست، ریشه بحران در منطقه را در تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خواند و تاکید کرد: ایجاد صلح در منطقه نیازمند اتخاذ رویکردی درست و عدم اعمال رویه‌های دوگانه و متناقض است و همه باید برای توقف فوری جنگ در غزه تلاش کنند.

وی افزود: در این راستا برخی دولت‌های اروپایی نیز باید برای کمک به ثبات و امنیت پایدار منطقه و توقف جنگ در غزه، فروش تسلیحات به رژیم متجاوز و اشغالگر اسرائیل را که در کشتار زنان و کودکان فلسطینی مورد استفاده قرار می‌گیرد، فورا متوقف کنند. 

خانم الینا والتونن وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار داشت: ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست و هرگونه اقدامی را در راستای افزایش تنش در منطقه محکوم می‌کنیم و بسیار از ادامه این تنش‌ها در منطقه نگران هستیم، زیرا معتقدیم هرگونه تداوم تنش می‌تواند احتمال کشته شدن غیرنظامی‌ها را افزایش بدهد.

وزیر خارجه فنلاند همچنین از همه طرف‌ها و بازیگران خواست که از هرگونه افزایش تنش در منطقه بپرهیزند.

وی ضمن تأکید بر نیاز منطقه به صلح و آرامش، به نگرانی‌ها در خصوص افزایش کشته شدن غیرنظامیان در غزه اشاره کرد و وضعیت انسانی اسفناک غزه و نیاز به برقراری هر چه سریع‌تر آتش بس بدون هیچ پیش شرطی را یکی از اولویت‌های اصلی فنلاند برشمرد. 

طرفین در پایان مجددا خواستار ارتقا و گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: ایران و پاکستان برای افزایش تجارت به ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری کرده‌اند
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • امیرعبداللهیان: اروپایی‌ها فروش تسلیحات به رژیم اسرائیل را متوقف کنند
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان
  • امیرعبداللهیان: ایران برای روابط با صربستان اهمیت قائل است
  • امیرعبداللهیان: اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دوکشور است
  • امیرعبداللهیان: ایران به دنبال تنش نیست | رژیم صهیونیستی، ریشه بحران در منطقه
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی