Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌رغم اعلام عادی‌سازی روابط تل‌آویو و خارطوم، سودان اعطای عنوان عضو ناظر به رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وزارت امور خارجه سودان، پنجشنبه، به اقدام اتحادیه آفریقا در پذیرش عضویت رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر واکنش نشان داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سودان (سونا)، وزارت امور خارجه این کشور در این خصوص اعلام کرد: «موضع ما در قبال تلاش‌های صورت گرفته برای دادن عنوان عضو ناظر به اسرائیل در اتحادیه آفریقا روشن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضع ما رد و اعتراض کامل به تصمیم رئیس کمیسیون در اعطای عنوان عضو مراقب به اسرائیل است که پیش از رایزنی با کشور‌های عضو [اتحادیه]صورت گرفته است. این اقدام باعث اختلاف میان کمیسیون و اعضا شده است».

وزارت امور خارجه سودان در ادامه اضافه کرد: «این شیوه مردود و با اصول اتحادیه آفریقا در تضاد است و روحیه همکاری و احترام متقابل و توافق را خدشه‌دار می‌کند».

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیسیتی در تاریخ سی و یکم تیر ماه در بیانیه‌ای اعلام کرده که «آدامسو آلالی» سفیر تل‌آویو در آدیس‌آبابا استوارنامه خود را به عنوان عضو ناظر به اتحادیه آفریقا ارائه کرده است.

پس از این اعلام تل‌آویو، رسانه‌های الجزایری گزارش دادند که ۱۴ کشور آفریقایی بر سر اخراج تل‌آویو از اتحادیه آفریقا به توافق رسیده‌اند.

سودان در حالی مخالفت خود را با عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا ابراز کرده که در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی، کاخ سفید اعلام کرد تل‌آویو و خارطوم با میانجی‌گری دولت وقت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، روابط دیپلماتیک را از سر گرفته‌اند.

«نصر الدین عبدالباری» وزیر دادگستری دولت انتقالی سودان همزمان با حضور «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری سابق ایالات متحده آمریکا، دی‌ماه سال گذشته، در خارطوم توافق موسوم به «آبراهام» (عادی‌سازی روابط با تل‌آویو) را امضاء کردند؛ اما تا امروز، هیأت‌های رسمی دولت سودان و کابینه تل‌آویو با یکدیگر دیدار رسمی نداشته‌اند.

سودان در حالی توافق آبراهام را امضاء کرد که واشنگتن به این کشور وعده سرمایه‌گذاری‌های هنگفت در بسیاری پروژه‌های زیرساختی را داده بود؛ اما منابع مطلع می‌گویند که تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تحریم اسراییل مبارزه با صهیونیزم نابودی اسراییل سودان و اسراییل اتحادیه آفریقا اتحادیه آفریقا وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی عنوان عضو ناظر تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل آویو دلیلی برای اثبات ادعاهای خود درباره آنروا ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کمیته تحقیقات مستقل سازمان ملل متحد درباره بی‌طرفی آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی آنروا نتایج این تحقیقات را منتشر کرد.

این کمیته تاکید کرد که رژیم صهیونیستی تاکنون دلیلی را برای اثبات ادعای خود در خصوص ارتباط کارکنان آژانس آنروا با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس یا جنبش جهاد اسلامی فلسطین ارایه نداده است.

بر اساس این گزارش آژانس آنروا به صورت منظم نام کارکنان خود را برای بررسی به مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرده است، اما این مقامات هیچ‌گاه هیچ‌گونه نگرانی را نسبت به این افراد ابراز نکرده‌اند.

این کمیته بیان کرد که رژیم صهیونیستی به نامه‌های آژانس آنروا در ماه‌های مارس و آوریل مبنی بر درخواست ارایه نام‌های ادعایی و دلایل از سوی این رژیم پاسخ نداده است.

همچنین بر اساس این نتایج، آژانس آنروا از برخی سازوکارها برای تضمین پایبندی این آژانس به اصول بشردوستانه و بی‌طرفانه برخوردار است.

کد خبر 6085742

دیگر خبرها

  • تل آویو: گور‌های جمعی را ما ایجاد نکردیم!
  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • پیام‌های حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • تل آویو دلیلی برای اثبات ادعا‌های خود درباره آنروا ندارد
  • تل آویو دلیلی برای اثبات ادعاهای خود درباره آنروا ندارد
  • اذعان بنی گانتز به ناکامی تل آویو در جنگ غزه
  • ثمره مقاومت هوشمندانه در جنگ با تل‌آویو
  • حمله‌های حزب‌الله نفس تل‌آویو را برید