Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از theverge، فیسبوک زمان و سرمایه زیادی را به فناوری‌های واقعیت افزوده اختصاص داده است، از جمله ساخت ساخت عینک‌های واقعیت مجازی در همکاری با شرکت ری-بن. این ابزار در حال حاضر فقط می‌تواند تصاویر را ضبط و به اشتراک بگذارد، اما به نظر می‌رسد فیسبوک قصد دارد در آینده استفاده دیگری نیز از چنین دستگاه‌هایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک پروژه تحقیقاتی جدید که توسط تیم هوش مصنوعی فیسبوک هدایت می‌شود، وسعت جاه طلبی‌های این شرکت را نشان می‌دهد. در این پروژه سیستم‌های هوش مصنوعی در نظر گرفته شده است که به طور مداوم زندگی مردم را با استفاده از فیلم‌های اول شخص تجزیه و تحلیل می‌کنند. در واقع هر چه کابران می‌بینند را ضبط کرده، می‌شنود و به آن‌ها در انجام کار‌های روزمره کمک می‌کند.

نحوه کار سیستم جدید فیسبوک

محققان فیسبوک مجموعه‌ای از مهارت‌های این سیستم را توضیح داده اند که شامل حافظه اپیزودیک (پاسخ دادن به سوالاتی مثل «کلیدم را کجا کجا گذاشته ام») و همینطور تفکیک صوتی و تصویری (اینکه چه کسی حرف زده، چه گفته و چه زمانی) است. در حال حاضر، وظایف ذکر شده توسط هیچ سیستم هوش مصنوعی قابل اتکا نیست و فیسبوک تأکید می‌کند که این یک پروژه تحقیقاتی است نه توسعه تجاری.

چنین جاه طلبی‌ها دارای پیامد‌های عظیم حریم خصوصی هستند. کارشناسان حریم خصوصی در حال حاضر نگران هستند که چگونه عینک AR فیسبوک به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور پنهانی همه چیز را ضبط کنند. چنین نگرانی‌هایی در صورتی تشدید می‌شود که نسخه‌های بعدی سخت افزار نه تنها فیلم را ضبط کنند، بلکه آن را تجزیه و تحلیل کرده و استفاده کنندگان را به ماشین‌های نظارتی متحرک تبدیل کنند.

پروژه Ego۴D؛ نام پروژه واقعیت افزوده فیسبوک

نام این پروژه تحقیقاتی فیسبوک Ego۴D است که به تجزیه و تحلیل ویدئوی اول شخص یا «خودمحور» اشاره می‌کند. این پروژه شامل دو جزء اصلی است. یک مجموعه داده باز از ویدئو‌های خودمحور و یک سری معیار‌ها که فیس بوک معتقد است سیستم‌های هوش مصنوعی باید بتوانند در آینده با آن‌ها برخورد کنند. این مجموعه داده در نوع خود بزرگترین است که تاکنون ایجاد شده و فیسبوک در آن با ۱۳ دانشگاه در سراسر جهان برای جمع آوری داده‌ها همکاری می‌کند.

بیشتر بخوانید

برنامه جدید ناسا؛ آزمایش واقعیت افزوده در فضا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واقعیت مجازی واقعیت افزوده فیسبوک هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: به منظور تامین تجهیزات لازم در حوزه مخابرات، سال گذشته ۹۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان کردستان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان آزاد حکمت اظهار کرد: ایجاد مرکز جدید مخابراتی و تعویض سویئچ در ۵۴ نقطه روستایی و ۹ مرکز شهری با ظرفیت بیش از شش هزار و ۲۰۰ پورت، حذف مرکز قبلی در مرکز دار سیران شهرستان مریوان و ایجاد دو هزار و ۵۶۰ پورت از اقدامات این حوزه در سال ۱۴۰۲ بوده است.

وی به انجام توسعه سویئچ تلفن ثابت،ADSL و VDSL در ۵۸ مرکز شهری و روستایی با ظرفیت سازی دو هزار و ۶۵۵ پورت اشاره کرد و افزود: از این ۵۸ پروژه، ۳۷ مورد آن در نقاط روستایی به اجرا درآمده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان از ایجاد اینترنت پرسرعت مخابرات به میزان ۴۸۰ پورت در ۹ روستای جدید در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با تحقق این مهم ۵۹۹ روستا از مزایا و سرویس‌های اینترنت پرسرعت مخابرات بهره‌مند شده‌اند.

حکمت اضافه کرد: سال گذشته حدود هفت هزار خط تلفن ثابت برای مشتریان جدید در استان دایر شده که ۸۹۶ خط آن روستایی است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۹ هزار و۲۰۰ پورت ADSL و ۴۸۲ پورت VDSL به مشتریان جدید واگذار شده است که بیش از ۳۳۰۰ مشترک آن در نقاط روستایی ساکن هستند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به وجود زیرساخت‌های سرویس جدید FTTH در برخی از نقاط استان و بهره‌مندی مشتریانی که استفاده از بستر این فناوری را دارند، افزود: در سال گذشته به ۷۷۴ مشترک جدید، سرویس FTTH ارائه شده است.

حکمت ادامه داد: در سال جاری اقدامات و پروژه‌های قابل توجهی در تمام حوزه‌های مخابراتی به‌ویژه تحقق برنامه نجما در کمترین زمان ممکن در دستور کار منطقه قرار دارد.

کد خبر 747210

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی های ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • هوش مصنوعی آریتمی قلب را از ۳۰ دقیقه قبل پیش‌بینی می‌کند
  • «متاورس» بازگشته است
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • « متاورس » بازگشته است؟
  • هوش مصنوعی فرصتی مهم در توسعه و پیشرفت است
  • هوش مصنوعی اپل برای زندگی روزمره از راه می رسد
  • توانایی پیش‌بینی بلایای طبیعی توسط Bellwether، هوش مصنوعی آلفابت،