Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، انجمن روانشناسان آمریکا پیشنهاد می‌کند در مواردی که چیزی باعث ناراحتی شما می‌شود و در بخشی از زندگی اختلال ایجاد می‌کند به عنوان اولین گزینه درمان را در نظر بگیرید، به ویژه هنگامی که: فکر کردن یا کنار آمدن با این مسئله حداقل یک ساعت در روز طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیشتر مواقع ما کمک به کسی نیاز داریم که بتواند با علم و آگاهی که دارد ما را در زمینه‌های مختلف عاطفی، روحی، روانی و.. راهنمایی کند. در واقع روانشناس با توجه به علمی که دارد می‌تواند به فرد در زمینه‌هایی که با مشکل مواجه شده است کمک کند. چرا باید به روانشناس مراجعه کنیم؟

شاید برایتان این سوال مطرح باشد که در چه مواقعی می‌توان به روانشناس مراجعه کرد؟ آیا می‌توان در رابطه با هر مسئله‌ای پیش روانشناس رفت؟ پیشنهاد ما این است که در بیشتر مواقع سعی کنید از قدرت تصمیم‌گیری و قدرت تعقل خود استفاده کنید. اگر بخواهید در رابطه با هر مسئله‌ای به روانشناس مراجعه کنید، قدرت تصمیم‌گیری خود را از دست خواهید داد. به همین دلیل بهتر است تا موضوعی حاد نشده و برای شما مهم تلقی نشده، به روانشناس مراجعه نکنید.
اما در چه مواردی باید به یک روانشناس مراجعه کنیم و از او کمک بگیریم:

انتخاب همسر و آغاز زندگی مشترک
افراد بسیاری برای انتخاب همسر ترجیح می‌دهند که به روانشناس مراجعه کنند. شناخت طرف مقابل می‌تواند در موفقیت ازدواج و داشتن یک زندگی سالم نقش موثری داشته باشد. بیشتر افراد با حضور در همایش‌ها و کارگاه‌های روانشناسی سعی می‌کنند تا با بالا بردن اطلاعات خود، انتخاب درست و مناسبی داشته باشند. لازم نیست که حتما با فرد مقابل خود در این کارگاه‌ها شرکت کنید، برای بالا بردن سطح معلومات خود و درک و آگاهی بیشتر می‌توانید در این همایش‌ها شرکت کنید.
مراجعه به روانشناس برای آغاز زندگی مشترک شما هم می‌تواند نقش به سزایی در شناخت همسرتان داشته باشد. اگر به دنبال آن هستید تا با سلایق، علایق، شخصیت و... طرف مقابلتان آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از مشاوره‌های قبل از ازدواج غافل نشوید. انتخاب رشته تحصیلی و شغل
برای اینکه بتوانید یک رشته مناسب یا حتی یک شغل مناسب با شخصیت‌تان را انتخاب کنید، باید به استعدادهای درونی خود پی ببرید. گاهی اوقات ما در یک کاری استعداد بالایی داریم اما به نداشتن اعتماد به نفس و عدم شناخت خود، نمی‌توانیم در آن موفق باشیم. مراجعه به روانشناس در واقع به ما کمک می‌کند تا علاوه بر شناخت استعدادهای ذاتی خود، بتوانیم در یکی از بهترین رشته‌ها و در یکی از بهترین سمت‌ها مشغول به کار شویم. بچه‌دار شدن
بچه‌دار شدن و تربیت فرزند می‌تواند روابط بین زوجین را کمی کم‌رنگ و تیره و تار کند. در صورتی که نتوانند آن را مدیریت کنند می‌توانند با مشکلات بزرگی مواجه شوند. مشارکت با یکدیگر در تربیت و بزرگ کردن فرزند یکی از عوامل مهمی است که در حال حاضر بیشتر زوجین در آن با مشکل مواجه می‌شوند.

طلاق
یکی از بزرگترین مشکلاتی که هر فردی با آن مواجه می‌شود طلاق است. در واقع طلاق می‌تواند بار عاطفی بسیار سنگینی برای فرد به وجود آورد، میزان افسردگی و گوشه‌گیری در افرادی که طلاق می‌گیرند به مراتب بسیار زیاد است. به همین دلیل بهتر است برای پشت سر گذاشتن این بحران بزرگ به یک روانشناس مراجعه کنید. ·        تغییرات میانسالی

فرد با تغییرات میانسالی دچار بحران‌های روحی می‌شود که بهتر است به روانشناس مراجعه کند.  

·        ازدواج فرزندان

با ازدواج فرزندان، پدر و مادر در خانواده از نظر روحی آسیب می‎بینند که بهتر است با رفتن نزد روانپزشک آن را بهبود دهند.

شکست در روابط عاطفی و صمیمی
یکی از سخت‌ترین شکست‌ها در زندگی هر فردی، شکست عاطفی است. این شکست می‌تواند مشکلات بسیاری را برای فرد به همراه داشته باشد، معمولا افرادی که روحیه ضعیفی دارند زودتر از همه خود را می‌بازند. بهتر است قوی باشید و در زمان مواجهه با این مشکل برای رفع آن و بهبود حالتان به روانشناس مراجعه کنید. در واقع روانشناس به شما مهارت‌ها و تکنیک‌هایی را می‌آموزد که می‌توانید با کمک آن با این بحران به بهترین شکل ممکن کنار بیایید. از دست دادن عزیز
از دست دادن عزیزان و سوگ نشستن آن‌ها می‌تواند یکی از دلایلی باشد که فرد را به سمت افسردگی می‌برد. برای اینکه بتوانید با آسیب‌های کمتری این بحران را در کنید بهتر است به یک روانشناس مراجعه کنید. طولانی شدن این دوران می‌‌تواند بار افسردگی بالایی برای فرد داشته باشد. بلوغ و دوران نوجوانی
بلوغ و دوران نوجوانی همواره با مشکلات و بحران‌های بسیاری همراه است. در این دوران فرد از لحاظ روحی و عاطفی دچار تغییرات بسیاری می‌شود. برای اینکه بتوان با این مشکلات به بهترین شکل ممکن روبه‌رو شد، می‌توان به مشاوره و روانشناس مراجعه کرد تا با استفاده از تکنیک‌ها و مهارت‌های خاص این بحران را پشت سر گذاشت.

فوبیا
داشتن فوبیا از شرایط مختلف می‌تواند یکی از دلایلی باشد که فرد برای درمان آن، به پزشک مراجعه کند. فوبیا از دریا، ارتفاع، حشرات موذی و... از جمله مواردی هستند که فرد را مجبور می‌کند تا برای درمان به پزشک مراجعه کند. عادت‌ها و اعتیار به رفتارهای بد
بعضی از رفتارهای نادرست هستند که فرد قادر نیست به تنهایی آن‌ها را کنار بگذارد. به عنوان مثال ترک کردن مشروبات الکلی، ترک سیگار، ترک بیماری‌هایی چون خود ارضایی را فرد نمی‌تواند به تنهایی انجام دهد. با راهنمایی یک روانشناس به راحتی می‌توان این عادات بد را از بین برد. اختلالات ذهنی
بسیاری از اختلالات ذهنی و بیماری‌های روحی و روانی هستند که می‌توان با کمک روانشناس آن‌ها را درمان کرد. اختلالاتی چون اختلال دو قطبی بودن، شیزوفرنی، افسردگی حاد و... از جمله عواملی هستند که می‌توانند فرد را وادار کند تا به پزشک مراجعه کند. مسائل خانوادگی
هیچ زندگی و هیچ خانواده‌ای نمی‌تواند بی‌عیب‌ونقص باشد. در همه خانواده‌ها مشکلات و گرفتاری وجود دارد، اما نحوه برخورد با آن‌ها و مدیریت آن‌ها بسیار مهم است. بسیاری از مشکلات خانوادگی هستند که فرد را از خانواده دور می‌کند، به همین دلیل بهتر است برای بهبود آن به روانشناس مراجعه کنید. از رفتن پیش روانشناس خجالت نکشید!

به طور کلی مراجعه روانشناس می‌تواند کلید حل بسیاری از مشکلات باشد. برای اینکه بتوانید با بحران‌های مختلفی که در زندگی بوجود می‌آید مقابله کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به روانشناس مراجعه کنید زیرا می‌تواند در درمان این بحران به شما کمک بسیاری کند.

برخی برای نرفتن پیش روانشناس، نداشتن اطلاعات کافی یا سختی پیدا کردن افراد متخصص و توانمند را بهانه می‌کنند اما این روزها دیگر با جستجو در وب می‌توانید روانشناس‌های کاربلد و متخصص را در حوزه‌های مختلف پیدا کنید. علاوه بر جستجو در گوگل، وبسایت‌هایی نیز وجود دارد که به صورت تخصصی به شما کمک می‌کنند از میان بهترین روانشناس‌ها، روانشناس مناسب خودتان را پیدا کنید.

برای مثال وبسایت پزشک خوب (PezeshkeKhoob.com)  از جمله وبسایت‌های قدیمی این حوزه است که لیستی از روانشناس‌ها و روانپزشک‌های سراسر کشور جمع آوری کرده است. در این وبسایت می‌توانید رزومه این متخصص‌ها را بررسی کنید، نظرات دیگران درباره این افراد را بخوانید و به صورت آنلاین نوبت بگیرید.

یکی از مزایای استفاده از این وبسایت‌ها این است که مدارک متخصص‌ها را بررسی می‌کنند و فقط افراد معتبر امکان حضور و وقت دهی آنلاین را دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روانشناسی خانواده روانشناسی شخصیت روانشناس مراجعه کنید یک روانشناس ما کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید شایانفر افزود: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود.

وی گفت: بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفاً با ارائه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

کد خبر 6088350 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پیام تبریک روز روانشناس ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز مشاور
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • اینفوگرافیک/ تو را است معجزه در کف / مواردی که در قرآن معجزه عصای حضرت موسی
  • چه مواردی شامل تخلفات کنکوری می‌شود؟ + موشن گرافی
  • مراجعه ۸۰ هزار خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان