Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نشست مشترک مسئولان شهری لاهیجان با دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران و اعضای کمیته کسب و کار این کمیسیون با محوریت ثبت لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران و شهر خلاق یونسکو برگزار شد.

حجت‌الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران در این نشست گفت: یونسکو فرصتی برای مسئولان شهر‌های دنیا فراهم کرده است تا با ایجاد الزامات ثبت جهانی نام منطقه خود را در فهرست میراث جهانی ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ما هم در کمیسیون ملی یونسکو ایران که یک نهاد ۷۰ ساله است، تلاش می‌کنیم به این روند سرعت ببخشیم.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران ادامه داد: با توجه به اینکه لاهیجان به عنوان شهر چای ایران معروف است، تلاش می‌کنیم با همکاری بیشتر مدیریت شهری نام این شهر را در فهرست ملی و جهانی یونسکو به ثبت برسانیم.

ایوبی تصریح کرد: چای یکی از مزیت‌های مهم شهر لاهیجان است که در ۲ حوزه صنعت و فرهنگ چای قابلیت سرمایه گذاری دارد.

رضا زنده دل، شهردار لاهیجان هم در این نشست گفت: در نظر داریم بستر‌های لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری و نیز الزامات انتخاب لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران را فراهم کنیم و در این باره از ایده‌های نخبگان هم بهره خواهیم گرفت.

شهرستان لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

این شهرستان جایگاه نخست کشت چای در کشور را دارد.

موزه تخصصی و تاریخی چای و آرامگاه کاشف السلطنه بنیان گذار صنعت چای ایران در این شهر قرار دارد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهر لاهیجان صنعت چای کمیسیون ملی یونسکو ایران چای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش اشیاء کشف شده از کشتی غرق شده در لاهیجان

محمد باقری، رئیس موزه تاریخ چای لاهیجان از نمایش ۱۳ قلم شیء کشف شده از کشتی غرق شده در ساحل امیرآباد این شهرستان خبر داد.

او گفت: به منظور ارتقای کمی و کیفی و ساماندهی مخرن موزه لاهیجان تعداد ۱۳ قلم شیء کشف شده از کشتی غرق شده در ساحل امیرآباد این شهرستان پس از مستند‌سازی و پژوهش علمی، جهت دید عموم در ویترین این موزه قرار گرفته است.

رئیس موزه تاریخ چای لاهیجان افزود: اشیاء نمایش گذاشته شده در سال ۱۳۷۹ شمسی از بقایای کشتی غرق شده به دست آمده و به مناسبت نوروز در ویترین قرار گرفته است.

به گفته باقری، موزه تاریخ چای لاهیجان آماده خدمات‌رسانی به گردشگران نوروزی بوده و همه روزه از ساعت ۹ الی ۱۸ به روی بازدیدکنندگان باز است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تصاویر| نقش جهان؛ نگین میراث جهانی یونسکو در قلب اصفهان
  • جشنواره تخم مرغ‌های رنگی در لاهیجان
  • آماده‌باش کامل پلیس پایتخت برای تامین امنیت و آرامش مردم در نوروز و ماه‌رمضان
  • آماده‌باش کامل پلیس پایتخت برای تامین امنیت و آرامش مردم در نوروز و ماه رمضان
  • یزد می‌تواند پایتخت گردشگری رمضان شود
  • میراث جهانی یونسکو در اصفهان را بشناسید
  • پایتخت آماده عید نوروز و عید رمضان
  • نمایش اشیاء کشف شده از کشتی غرق شده در لاهیجان
  • «نوروز» به مغولستان پیوست
  • مغولستان به «نوروز» اضافه می‌شود