Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@05:33:45 GMT

طالبان مسوول تکرار فاجعه قندوز در قندهار است

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۵۱۲۲

طالبان مسوول تکرار فاجعه قندوز در قندهار است

به گزارش شامگاه جمعه مرکز خبر حوزه، آیت الله علی رضا اعرافی در این پیام آورده است: فاجعه غمبار و جانسوز شهادت و جراحت جمع کثیری از مردم مظلوم و مسلمان افغانستان در نماز جمعه  شیعیان قندهار، به فاصله کوتاهی از فاجعه دردناک نماز جمعه شیعیان قندوز و در ایام ربیع المولود و در آستانه هفته وحدت امت اسلام ، دوباره مایه خشم  مسلمانان، آزادگان و مراجع و علما حوزه‌های علمیه جهان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام می افزاید: این مصیبت جانکاه را به مردم شریف و نجیب و شجاع و مظلوم افغانستان و علما و بزرگان و حوزه های علمیه آن کشور و بازماندگان محترم شهدا و مجروحان آن تسلیت گفته و مصرانه و مجدانه از مسوولان آن کشور و مجامع بین المللی خواهان تحقیق پیرامون جنایت های مکرر و شناسایی و مجازات عاملان و مسببان آن هستیم.

وی افزوده است:بی تردید مستکبران عالم و اشغالگران و گروههای متحجر و افراطی، در ویرانی ها و آوارگی مسلمانان بلاد اسلام به ویژه سرزمین مظلوم افغانستان، نقش اساسی دارند و حاکمان افغانستان که مکرر وعده تامین امنیت و رفاه و پیشرفت را داده اند باید پاسخگو و پیگیر جنایات پی در پی تروریست های جنایت کار بر ضد مسلمانان به ویژه شیعیان افغانستان باشند.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری تاکید کرده است: مجدد تاکید می کنیم تامین امنیت برای مردم و شکل گیری دولتی فراگیر با مشارکت همه مردم، اقوام، مذاهب و جریان های اصیل سیاسی مبتنی بر آراء مردم و بازسازی جامع افغانستان و بر اساس مردم سالاری دینی ، اسلام، عدالت، آزادی و پیشرفت همه جانبه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان تصریح کرده است: به روان پاک همه شهدای امت اسلام و شهدای این جنایت تروریستی درود می فرستیم و شفا و سلامتی مجروحان و عزت و سربلندی امت اسلامی به ویژه مسلمانان کشور دوست و برادر و بی دفاع کشور افغانستان را از خداوند متعال خواستاریم.

منابع خبری افغانستان از استان قندهار گزارش دادند که در انفجار ظهر امروز (جمعه) در مسجد فاطمیه ۳۷ نفر کشته و ۷۰ تن دیگر زخمی شده اند.

این منابع گفته اند که احتمال افزایش تلفات و زخمی های این رویداد وجود دارد و تاکنون خودروهای شخصی زخمی ها و کشته های این حمله را به بیمارستان «میرویس» شهر قندهار انتقال می دهند.

منابع خبری انفجار را ناشی از ۳ حمله انتحاری می داند که در صف نمازگزاران، در ورودی مسجد و بیرون مسجد رخ داده است و اما تاکنون شخص و یا گروهی مسئولیت این رویداد را برعهده نگرفته است.

جمعه گذشته نیز مهاجم انتحاری خود را در مسجد شیعیان در سیدآباد استان قندوز در شمال این کشور منفجر کرد که در آن ۱۵۰ تن کشته و بیش از ۲۰۰ تن دیگر هم زخی شدند. مسئولیت این حمله را داعش پذیرفت اما در باره حمله امروز شخص و یا گروهی اظهار مسئولیت نکرده است.

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش قم طالبان استان قندوز پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش قم طالبان گروه تروریستی داعش قم طالبان استان قندوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع زلزله در قندهار

منابع محلی در ولایت قندهار اعلام کردند که زمين لرزه‌ای این ولایت تکان داده است.

قدرت این زمین لرزه‌ ۵.۶ ریشتر اعلام شده است که ۵:۲۴ پیش از چاشت بوده است.

همچنین شماری از باشندگان ولایت‌های فراه و نیمروز نیز می‌گویند که زمين لرزه‌ای نسبتاً خفیف را احساس کرده اند. 

پیش از این در مهرماه امسال در شهر هرات زلزله‌ای با قدرت ۶.۲ ریشتر این ولایت را لرزاند که مرکز این زلزله در شهرستان «زنده‌جان» ولایت هرات بود و صدها کشته و زخمی برجای گذاشت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وقوع زلزله در قندهار
  • هیأت حاکمه افغانستان از تی تی پی حمایت می‌کند
  • وضعیت جنگی در مرز بین پاکستان و افغانستان / اسلام‌آباد: مواضع تحریک طالبان را هدف قرار دادیم + فیلم
  • اسلام‌آباد:کابل از تی‌تی‌پی علیه پاکستان استفاده می‌کند
  • اسلام‌آباد حاکمان افغانستان را به پشتیبانی از طالبان پاکستان متهم کرد
  • طالبان:حملات پاکستان به تنش‌ فراتر از کنترل منجر می‌شود
  • اخباری از حمله جنگنده‌های پاکستانی به شرق افغانستان
  • نخستین موضع نماینده ویژه پاکستان درباره افغانستان پس از استقرار دولت جدید در اسلام‌آباد
  • متقی به وزیر خارجه جدید پاکستان: منتظر سهم‌گیری سازنده اسلام‌آباد در قبال افغانستان هستیم
  • حضور بیش از ۵ هزار عضو تحریک طالبان پاکستان در افغانستان