Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-19@06:03:10 GMT

بازنگری دستمزد کارگران به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۵۱۲۷

بازنگری دستمزد کارگران به کجا رسید؟

به گزارش برنا، علی خدایی درباره آخرین اخبار از بازنگری دستمزد کارگران در نیمه دوم سال، گفت: درخواست تشکیل جلسه شورای عالی کار را برای بازنگری دستمزد فعلی، به وزارت کار ارسال کردیم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: طبق ماده ۱۶۷ و ۱۶۸ قانون کار، شورای عالی کار باید ماهیانه تشکیل جلسه دهد و در مواقعی که ۳ نفر از اعضا درخواست جلسه فوق‌العاده داشتند نیز جلسه باید تشکیل شود، هنوز جلسات عادی شورای عالی کار تشکیل نشده و درخواست جلسه فوق‌العاده از سوی نمایندگان کارگری به وزارت کار اعلام شده، اما هنوز زمان زیادی از این درخواست نگذشته به همین دلیل منتظر نتیجه از سوی وزارت کار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خدایی با اشاره به نسبت دستمزد کارگر با سبد هزینه معیشت کارگران، بیان کرد: سبد معیشت کارگری که سال گذشته دولت ۶ میلیون و ۷۵۰ تومان اعلام کرد به ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده، اما نظر نمایندگان کارگری این است که سبد معیشت کارگران، ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است به همین دلیل، دستمزد کارگران فقط پاسخگوی ۴۰ درصد سبد معیشت است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار تصریح کرد: وضعیت معیشتی کارگران در شرایط خیلی بدی قرار گرفته است به همین دلیل درخواست تشکیل جلسه شورای عالی کار را داریم.

او ادامه داد: دولت در پیش بینی تنظیم بودجه، دستمزد کارگران را برای سال آینده علی‌الحساب ۱۰ درصد درنظر گرفته است که بعد از آن در شورای عالی کار این رقم دقیق بررسی شود که این موضوع جامعه کارگری را نگران کرده است چراکه با توجه به تورم اتفاق افتاده و شعارهای دولت فعلی، توقع رفع نابه‌سامانی‌ها را از دولت داریم.

خدایی خاطرنشان کرد: پیگیری‌ها از سمت جامعه کارگری برای بررسی مزد در نیمه دوم سال وجود دارد.

 

منبع: الف

کلیدواژه: دستمزد کارگران شورای عالی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته سه جانبه برای مسکن کارگری تشکیل می شود

تین نیوز

 اصغر آهنی ها تصریح کرد: گرچه در جلسه دیشب شورای عالی کار. نتیجه ای در مورد حداقل مزد کارگران و سبد معیشت کارگران حاصل نشد، اما یک پیشنهاد در مورد مسکن کارگران مصوب شد.

به گفته نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار، چون حدود ۴۰ درصد سبد هزینه کارگر مربوط به مسکن است، قرار شد کمیته سه نفره با حضور نماینده کارگر، کارفرما و وزیر کار تشکیل شود و از اول سال آینده مسکن کارگران را پیگیری کنند.

آهنی ها همچنین در مورد مباحث مطرح شده در نشست ساعات پایانی روز گذشته شورای عالی کار بیان داشت: نرخ تورم امسال بر اساس گزارش مرکز آمار ایران ۴۲.۵ درصد، تورم نقطه به نقطه ۳۵ درصد و رشد نقدینگی ۲۳ درصد و پیش بینی برای سال آینده ۲۰ تا ۲۵ درصد خواهد بود.

وی این را هم گفت که استانداردهای مورد توافق این که بعد خانوار ۳.۳ نفر طبق آخرین سرشماری، دهک خانوار کارگری ۴ باشد، گرچه نماینده کارگری دهک ۷ مد نظر داشتند، قیمت اقلام سبد معیشت خانوار حد اقل ها باشد، اقلام سبد بر اساس استاندارد انستیتوی تغذیه است.

وی در مورد گفته وزیر مبنی بر رایگان بودن هزینه درمان کارگر و هزینه درمان در سبد معیشت خانوار کارگر گفت: هزینه درمان کارگر نیز باید استاندارد داشته باشد و رایگان نیست.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در مورد تعداد کارگران شاغل در دولت نیز گفت: حدود ۸۰۰ هزار کارگر در دولت هستند که متاثر از حداقل حقوق اند، متاسفانه اقتصاد ایران دولتی است و قوانین ما به جای تولید محوری، دلال پرور هستند. مثلا صادر کننده کالا و خدمات را مجبور می کنند ارز صادراتی را ۲۰ درصد ارزان به دلال بفروشد.

آهنی ها در مورد جلسه بعدی شورای عالی کار گفت : فردا یکشنبه ۲۷ اسفند عصر نشست شورای عالی کار برای تعیین حداقل مزد کارگران در سال آینده تشکیل می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تعیین حداقل حقوق کارگران بدون امضای نمایندگان کارگری
  • حداقل دستمزدکارگران ۳۵.۳درصد افزایش یافت/ سایر سطوح ۲۲ درصد
  • دستمزد ۱۴۰۳ کارگران بدون حضور نمایندگان کارگری ۳۵درصد افزایش یافت
  • جدیدترین خبر درباره جلسه تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران/ حقوق ۱۵ میلیون تومانی قطعی است؟
  • ادامه جلسه شورای عالی کار امروز برگزار می‌شود
  • کمیته سه جانبه برای مسکن کارگری تشکیل می شود
  • خبر جدید شورای عالی کار درباره دستمزد ۱۴۰۳ کارگران / وزیر کار چه عددی را برای حقوق کارگران پیشنهاد داد؟
  • جدال بر سر دستمزد ۱۴۰۳ ادامه دارد/نگاه کارگران به جلسه امروز شورای عالی کار
  • رقم دستمزد کارگران امشب مشخص می‌شود؟
  • رقم دستمزد کارگران امشب مشخص می شود؟