Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-29@11:44:06 GMT

ساختمان مجلل منطقه آزاد اروند به فروش می‌رسد

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۵۱۴۲

ساختمان مجلل منطقه آزاد اروند به فروش می‌رسد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: به دنبال خریدار مناسب برای فروش ساختمان مجلل کنونی سازمان منطقه آزاد اروند هستیم و پس از آن به همان مکان پیش باز خواهیم گشت. سعید محمد شامگاه جمعه در نشست با ایثارگران، نخبگان و سران عشایر خوزستان گفت: به دنبال خریدار مناسب برای فروش ساختمان مجلل کنونی سازمان منطقه آزاد اروند هستیم و پس از آن به همان مکان پیش باز خواهیم گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تأکید بر اینکه به‌صورت ویژه از سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌ها استقبال می‌کنیم، افزود: در پاره‌ای از موارد شاهد تاراج منابع کشور به نام سرمایه‌گذاری هستیم، اینکه اشخاصی به نام سرمایه‌گذاری منابع و معادن کشور را به نفع کارخانه خود در اختیار بگیرند، اما تکنولوژی و سود مناسب نصیب مردم کشور نشود به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست و حتماً در آینده نظارت بیشتری در خصوص سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد انجام می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به اینکه برای جذب و تخصیص بودجه سال ۱۴۰۱ از حالا رایزنی کرده و قول‌های مناسبی گرفتیم، ادامه داد: رویکرد‌های فرهنگی در مناطق آزاد کشور از اولویت‌های کاری شورای عالی مناطق آزاد است و به‌هیچ‌عنوان نباید دغدغه‌های اقتصادی سبب کم‌کاری در زمینه موضوعات فرهنگی و اجتماعی شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: با گروه‌های جهادی جلسات راهبردی مناسبی را برگزار کردیم و قرار شده که همکاری ویژه‌ای در راستای خدمت‌رسانی به مردم آبادان و خرمشهر انجام شود.

منبع: مشرق

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: منطقه آزاد اروند اروند منطقه آزاد شورای عالی مناطق آزاد سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های دبیرخانه مناطق آزاد برای افزایش سرمایه‌گذاری

دبیر شورایعالی مناطق آزاد برنامه‌های این نهاد برای تسهیل فضای کسب و کار و افزایش سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد را اعلام کرد. - اخبار استانها -

به گزارش پنجشنبه شب خبرگزاری تسنیم از کیش، حجت‌الله عبدالملکی در نشست با مدیران سازمان منطقه آزاد کیش ، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران در این جزیره اظهار داشت: همه مدیران عامل مناطق آزاد را مکلف کردیم ظرف دو سال در بهبود فضای کسب وکار به سطح یک که خیلی ساده است برسند و بدین منظور 4 دستور عملیاتی تعریف کرده‌ایم تا زمینه برای تسهیل کسب وکار و افزایش سرمایه‌گذاری فراهم شود.

وی افزود: بخش اول این دستور کاری، انجام اصلاحات درسطح سازمانهای مناطق آزاد است و این پروژه از سال گذشته با عنوان مقررات زدایی و اصلاح فرآیندها توسط خود سازمانها در  این مناطق آغاز شد و سپس گزارش خود اظهاری این سازمانها به دبیرخانه ارائه می‌شود.

عبدالملکی گفت: در بودجه 1403 که در دست تنظیم است همه مناطق در یک تبصره موظف می‌شوند تمامی فرآیندهای اداری مربوط به موضوعات اقتصادی، سرمایه‌گذاری و حوزه کسب وکار را به دبیرخانه شورایعالی ارائه کنند و دبیرخانه مناطق آزاد توسط مشاوران داخلی وخارجی نسبت به اصلاح این فرآیندها به نفع سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی اقدام می‌کند و سپس مصوبه شورای وزیران شده و به مناطق آزاد ابلاغ می شود.

نماینده ویژه رییس جمهور با بیان اجرای این پروژه در جزیره کیش با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ، گفت: بخش دوم این دستور کاری، اصلاح وبازبینی تمامی دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هایی است که دبیرخانه شورایعالی ابلاغ کرده و برخی از این بخشنامه‌ها برای زمان حال ناکار آمد است و در این خصوص از سازمانهای مناطق آزاد و فعالان اقتصادی وسرمایه گذاران درخواست مشارکت و همکاری داریم که چنانچه مواردی مدنظرشان است اعلام کنند.

عبدالملکی تصریح کرد: بخش سوم این دستور کاری، ضوابط ودستورالعملهایی است که مصوبه دولت است و یکی از این موارد ماده 65 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد در خصوص تفویض اختیارات و مسئولیت‌های دستگاههای اجرایی دولتی به مدیران عامل مناطق آزاد است که امید داریم امسال در خصوص اجرایی شدن این بخش توفیقاتی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: بخش چهارم این دستورالعمل کاری که مهمترین و دشوارترین بخش آن است اصلاح قوانین است و آرمان ما بازگشت به قانون چگونگی اداره مناطق آزاد است اما به دلیل قوانین بعدی که ناقض قوانین قبلی است مناطق آزاد را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده و قوانین موخری که قوانین مناطق آزاد را نقض کرده و لذا برای اصلاح این موضوع درحال پیگیری هستیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در ادامه با اشاره به تیم اقتصادی خوبی که درجزیره کیش حضور دارند، گفت: حضور جوانان نخبه و صاحب ایده در حوزه اقتصاد از مزیت‌های منطقه آزاد کیش است و با توجه به رویکرد ما درخصوص ثبات مدیریتی به این تیم‌ها اعلام شده برای 6 سال آینده برنامه کاری ارائه دهند.

عبدالملکی از تمامی فعالان اقتصادی، اصناف، سرمایه‌گذاران وپیشکسوتان جزیره کیش خواست در تمامی 4 مورد ذکر شده که دستور کاری دبیرخانه شورایعالی و سازمانهای مناطق آزاد است و تمامی موضوعات و مواردی که مدنظرشان است را اعلام و مسئولان مناطق آزاد را یاری کنند تا در این پروژه مهم که در توسعه مناطق آزاد و بهبود فضای کسب وکار در این مناطق نقش اصلی را برعهده دارد نسبت به اصلاح و بازنگری فرآیندها ، دستورالعملها و شیوه نامه‌ها اقدام جدی و اساسی صورت گیرد.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • برنامه‌های دبیرخانه مناطق آزاد برای افزایش سرمایه‌گذاری
  • برخی فرآیندهای اقتصادی در مناطق آزاد اصلاح می‌شود
  • دیدار اسماعیل هنیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • اسماعیل هنیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار کرد
  • دیدار اسماعیل هنیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان
  •  اسماعیل هنیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کرد
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد
  • ثبت حد نصاب نشست و برخاست ۱۳ پرواز همزمان در فرودگاه کیش
  • نشست تخصصی «الگوی مردم پایه مشاغل برتر» برگزار می‌شود
  • اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان تشکیل شود