Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-19@10:29:09 GMT

عوارض اتوبان تبریز-سهند حذف می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۵۱۵۷

عوارض اتوبان تبریز-سهند حذف می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سهند، محمدحسین فرهنگی در آیین کلنگ زنی پروژه ایجاد دوربرگردان در کیلومتر 16 آزادراه تبریز - سهند و پارک مولانا در فاز سه شهر سهند اظهار داشت: با توجه به جمعیت رو به رشد سهند باید در ایجاد پارک‌ها و فضاهای فرهنگی دید وسیع تری داشت. 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو  در مجلس شورای اسلامی افزود: در مورد عوارضی اتوبان تبریز-سهند باید بررسی صورت بگیرد تا اگر تفاهم معقولی با پیمانکار مربوطه انجام شود این عوارضی برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در صورت جلب رضایت پیمانکار، رایزینی های مربوطه با شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید یا وزارت راه در تهران صورت خواهد پذیرفت تا جایگزینی بر عوارض تعیین شود ولی اگر به هر دلیلی با مبلغ پایین قرار بر اخذ عوارضی شود در اواسط اتوبان نصب شود تا تنها افرادی که به سهند یا بالعکس سفر می‌کنند عوارضی پرداخت کنند.

فرهنگی اشاره ای به مشکل آب شرب سهند هم کرد و افزود: با تسریع در عملیات عمرانی تسویه خانه شهر سهند این معضل حل شدنی است. 

آغاز فصل همدلی در شهر سهند

مدیرعامل شرکت عمران سهند در آیین کلنگ زنی این پروژه گفت: آزاد راه تبریز-سهند مسیر توسعه استان آذربایجان شرقی و حتی شمال‌غرب کشور می باشد و برای رفع نواقص این آزادراه،  پروژه ایجاد دوربرگردان با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در مدت دو ماه اجرا خواهد شد.

عباس مصطفوی با اشاره به سال ۹۹ که سال جهش تولید نام گذاری شده بود، اظهار داشت: برای تحقق هدف گذاری رهبری در سال ۱۳۹۹، ۹۹ پروژه را در شهر سهند تبدیل به قرارداد کردیم و تا بدین لحظه هیچ کدام از آنها متوقف نشده است.

وی در مورد کمبودهای فضای آموزشی و فرهنگی در سهند اذعان داشت: شهر سهند در ابتدا با بحران مدرسه روبه‌رو بود و توانستیم در ۳ سال گذشته ۷ مدرسه، ۲ مسجد و کتابخانه بزرگ سردار سلیمانی را تحویل دهیم.

مصطفوی ادامه داد: فصل همدلی در شهر سهند آغاز شده و با شهردار جدید هم قسم شدیم تا از ظرفیت های این شهر به نحو احسن استفاده کنیم.

شهر جدید سهند نخستین شهر سالم ایران

فرماندار شهرستان اسکو در این مراسم بیان داشت: با الحاق شهر سهند به عنوان اولین شهر سالم ایران به جمع شهرهای سالم جهان و پانزدهمین شهر سالم منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت (امرو) که افتخاری برای کشورمان محسوب میشود، کارکرد مفهومی ساختار های اجتماعی و فرهنگی سهند بر سایر زیر ساخت های شهری غلبه پیدا کرده است.

رضی منش بزرگ ترین مانع توسعه و پیشرفت سهند را مسئله کمبود آب شرب عنوان داشت و ابراز امیدواری کرد این مشکل به دست نمایندگان و مسئولین استانی حل شود.

شهردار سهند هم در این مراسم گفت: با امضای تفاهم نامه همکاری شرکت عمران و شهرداری، تجهیز یک دستگاه کامیون پلاسک آسفالت در دستور کار قرار گرفت.

گفتنی ست در این مراسم کلنگ پارک مولانا در فاز سه شهر جدید سهند به زمین زده شد و این پروژه رفاهی  با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال در مدت سه ماه احداث خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی عوارض تبریز سهند شهر جدید سهند فارس تبریز نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس محمدحسین فرهنگی فرماندار اسکو رضی منش مدیرعامل شرکت عمران سهند نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شهر سهند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «افطارلیق» در تبریز

دریافت 34 MB

به گزارش خبرنگار مهر، این برنامه به همت مدیریت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه دو تبریز در ورودی ائل گلی تبریز برگزار می‌شود و آیتم‌های مختلفی مانند تواشیح خوانی، موسیقی‌های مختلف پاپ و موغام، استندآپ کمدی، جمع آوری کمک برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، مسابقات خانوادگی، بازی‌های بومی و محلی، اهدای جوایز و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی و … به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

در سومین برنامه از سری برنامه‌های ده گانه این منطقه، مردم خداجوی حاضر در برنامه، با کمک ۱۰۰ میلیون ریالی خود، در همان محل و با هماهنگی با ستاد دیه استان، زمینه آزادسازی یک زندانی جرایم غیرعمد تبریز را فراهم کردند.

کد خبر 6056471

دیگر خبرها

  • تصادف در اتوبان زنجان به تبریز ۱۵ مصدوم بر جا گذاشت
  • تصادف در اتوبان  زنجان به تبریز ۱۵ مصدوم بر جا گذاشت 
  • بهره برداری از تقاطع‌های غیرهمسطح تبریز بر اساس روزشمار تعیین شده
  • روان‌سازی ترافیک غرب تبریز با افتتاح تقاطع غیرهمسطح قراملک
  • سرانجام نامشخص پروژه توشه سهند طرح‌نهضت‌ملی‌مسکن
  • کاهش سرعت مجاز اتوبان پاسداران به ۶٠ کیلومتر در ساعت
  • افزایش ۲ برابری تعداد وسایل نقلیه بدون تغییر محسوس در معابر تبریز
  • برنامه «افطارلیق» در تبریز
  • پیشرفت ۸۵درصدی مرکز جامع سرطان تبریز
  • اتوبان اصفهان شیراز ؛ عوارض عبور از زیباترین آزادراه ایران چند؟