Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی به همراه مجموعه انتظامی استان با حضور در مسجد مکی شهر زاهدان در نمازجمعه اهل تسنن این شهر شرکت کردند.

سردار طاهری   پیش از خطبه‌های نماز جمعه با قدردانی از مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل تسنن زاهدان و همکاری علماء در همراهی و مشارکت با پلیس در اجرای ماموریت‌های مختلف انتظامی و با اشاره به شعار هفته ناجا با عنوان "پلیس هوشمند و امنیت پایدار" بیان داشت: ناجا در راستای افزایش مشارکت‌های مردمی در تامین و ارتقای امنیت پایدار، در بستر رویکردی جامعه محور، تعامل با مردم و سازمان‌های مردم نهاد را در راس برنامه‌های خود قرار داده و برقراری امنیت جامعه و خدمات رسانی بهتر را در سایه پشتوانه مردمی امکان پذیر می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد انتظامی پلیس را نهادی خدمتگزار برای حفظ و ثبات امنیت شهروندان برشمرد و ادامه داد: ایجاد امنیت در سایه مشارکت همگانی آحاد جامعه تحقق و توسعه می‌یابد و تک تک افراد یک جامعه باید نقش و مسئولیت خود را در امنیت اجتماعی شناخته و نسبت به آن پاسخگو باشند.

سردار طاهری درادامه بر اهمیت استفاده از ظرفیت علمای بزرگوار اهل تسنن، بزرگان، معتمدان در توسعه امنیت پایدار استان، اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت بزرگان و معتمدین محلی در توسعه و تقویت مشارکت‌های مردمی در پیشگیری از جرایم برای فرماندهی انتظامی استان بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی بزرگان و معتمدان طوایف و قومیت‌ها در استان را از اقشار تاثیر گذار و مهم در جامعه دانست و افزود: پلیس همواره تلاش دارد و داشته تا با همفکری و همراهی این قشر از جامعه ضمن تقویت در پایداری امنیت به بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پایان دهد.

فرمانده انتظامی استان به موضوع تصادفات و همچنین اقدامات صورت گرفته در بحث پیشگیری از سرقت اشاره نمود و خاطر نشان کرد: در موضوعات تصادفات، رعایت و نهادینه کردن فرهنگ نظم و قانون مداری، امنیت و سلامت را برای جامعه به ارمغان می‌آورد همچنین در بحث پیشگیری از سرقت علاوه بر اقدامات نیروی انتظامی که اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای را در برنامه دارد باید تمامی سازمان‌ها و اقشار مختلف برای ایجاد زیر ساخت‌های لازم در سطح استان بیش از پیش پای کار بیایند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته ناجا خطبه های نماز جمعه امنیت پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین علی جنتی پژوهشگر مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) در سی اُمین پیش نشست ملی پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام در مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) اظهارکرد: ایران اسلامی مدعی تمدن نوین اسلامی است و بی شک این تمدن بدون عقلانیت، مطالبه جمعی، مسئولیت اجتماعی و عدالت اجتماعی امکان‌پذیر نخواهد بود. در این میان، علما به عنوان وارثان انبیاء و مفسران دین، نقشی محوری در ترویج این ارزش‌ها و زمینه‌سازی برای ساخت جامعه‌ای نوین بر پایه آموزه‌های اسلامی دارند.

وی افزود: امام رضا (ع) در بیان مسئولیت خطیر علما می‌فرمایند: "فقها باید مردم را از شر دشمنان نجات دهند، با مظاهر ناعدالتی و تبعیض مبارزه کنند و بر ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی پایبندی به حقوق اخلاقی و انسانی ایرانی و اجتماعی تاکید کنند."
جنتی با اشاره به اینکه مسئولیت اجتماعی علما ابعاد مختلفی دارد، بیان کرد: ترویج علم و دانش، روشنگری افکار عمومی  و ارتقای سطح معرفت دینی مردم از طریق برگزاری کلاس‌ها، سخنرانی‌ها، تالیف کتب و مقالات و استفاده از ابزارهای نوین رسانه‌ای. ترویج آموزه‌های اخلاقی دین مانند صداقت، امانت‌داری، انصاف، و کمک به نیازمندان برای اصلاح اخلاقی جامعه و مبارزه با مفاسد اجتماعی، نقد ظلم و ستم، ترویج عدالت و انصاف، حمایت از اقشار ضعیف جامعه برای ایجاد جامعه‌ای متعادل و برخوردار از رفاه عمومی لازم و ضروری است.

پژوهشگر مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) تأکید کرد: ترویج فرهنگ انفاق و وقف و ارائه راهکارهای مناسب برای توزیع عادلانه ثروت و منابع در جامعه برای کاهش نابرابری‌ها و فقر اقتصادی دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه علما با ایفای این نقش‌ها می‌توانند در تحقق عدالت اجتماعی و تمدن نوین اسلامی یاریگر مردم باشند، افزود: علما روشنگری افکار عمومی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان برای دفاع از کیان دین و مملکت و حفظ استقلال و امنیت کشور می توانند نقش موثری داشته باشند.

وی ادامه داد: نمونه‌هایی از نقش‌آفرینی علما در تاریخ اسلام  را می توان معرفی کرد، امام علی (ع) الگوی عدالت و انصاف، در دوران خلافت خود، اهتمام ویژه‌ای به رفع تبعیض و توزیع عادلانه ثروت و منابع در جامعه داشتند.شیخ صدوق فقیه برجسته شیعه، با تاسیس دارالعلم و پرورش شاگردان برجسته، نقش مهمی در ترویج علم و دانش و حفظ معارف دین ایفا کرد وعلامه طباطبایی مفسر قرآن کریم، با تفسیر قرآن به روشی نوین و با استفاده از عقل و برهان، به فهم عمیق‌تر آیات الهی و ارتقای سطح معرفت دینی مردم کمک کرد.

جنتی در خاتمه تأکید کرد: امام خمینی (ره) با رهبری انقلاب اسلامی، جامعه‌ای ایمانی و الهی را بر پایه آموزه‌های دین اسلام بنا نهاد و نظامی بر اساس عدالت اجتماعی و رفاه عمومی مردم ایجاد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
  • برق ۳۶۶ روستای ‌سیل‌زده بلوچستان وصل شد
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • پایدار شدن برق ۲۸ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان
  • تجمع تجلیل از فرماندهی انتظامی استان مرکزی
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • امداد رسانی پلیس سیستان و بلوچستان به سیل زدگان جنوب استان
  • عاملان شرارت کمتر از ۲ ساعت در زاهدان دستگیر شدند
  • سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت
  • علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی