Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دنیا الوطن؛ یک پروژه مسکونی در ترکیه سوالات زیادی را ایجاد کرده است، زیرا روند بازسازی آن در سال ۲۰۱۴ بین استانبول و آنکارا آغاز شد و توانست سرمایه گذاران و افراد ثروتمند زیادی را برای خرید خانه‌های مجلل جذب کند.

به گفته (اسپوتنیک به زبان عربی)، شرکت ساختمانی سازنده این مجموعه را "برج البیبیس" نامگذاری کرده است که طبق نقشه، حدود ۷۰۰ قصر و خانه را به علاوه باغ‌ها و مناطق وسیع برای سرگرمی گرد هم آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازسازی واقعی کاخ‌ها در سال ۲۰۱۴ پس از ورود سرمایه گذاری و پول توسط افراد ثروتمند که با خرید خانه در این مجموعه موافقت کردند، آغاز شد. اما در سال ۲۰۱۸ این پروژه به دلیل بحران اقتصادی و کاهش نرخ ارز با مشکلات مالی روبرو شد. کاهش ارزش لیر ترکیه منجر به توقف نهایی پروژه در سال ۲۰۱۹ شد.

این مجتمع مسکونی که در سال‌های اخیر به شهر ارواح تبدیل شده، مقصدی برای گردشگران است که تصاویر و ویدئو‌هایی را از منطقه‌ای که برخی آن را شهر کاخ‌ها و ارواح نامیده اند، منتشر می‌کنند. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که خانه‌ها و کاخ‌های خالی که سال‌ها پیش ساخته شده اند شبیه یکدیگر هستند، گویی با برنامه‌های ساختمانی که مهندسان در مراحل بازسازی استفاده می‌کردند کپی شده و چسبانده شده اند.

گفتنی است که در سال ۲۰۲۱، شرکت آمریکایی "NOVA Group Holdings" کل پروژه را به دست گرفت. این شرکت قصد دارد چندین پروژه جدید را در ویرانه‌های پروژه قبلی شروع کند.

بیشتر بخوانید

تصویر عجیبی که جن گیر در یک خانه متروکه قدیمی ثبت کرد!

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: متروکه ارواح سرگردان ارواح در شهر عمارت تاریخی کاخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره زیباترین خانه کوهستانی آمریکا (+تصاویر)

عصر ایران - مشرف به قله های خیره کننده و منظره پانورامای غرب آمریکا، خانه ای در ارتفاع 2743 متری توسط گروه معماری MacKay-Lyons Sweetapple طراحی شده است که نمونه منحصر به فردی از معماری مدرن کوهستانی به شمار می رود.

این کابین به نوعی در دل کوهستان غرق شده است، در منطقه ای که در سراسر یوتا، نوادا، غرب وایومینگ و جنوب آیداهو گسترش یافته است. این خانه به شکل یک بیضی کشیده به طول 30.4 متر خودنمایی می کند و ساختاری منحنی بر فراز برف ایجاد کرده که در نوع خود کاملا بی نظیر است. چنین پروژه ای نشان می‌ دهد که معماری مدرن چگونه قادر به پاسخگویی به شرایط و اقلیم خاص هر منطقه است. گفتنی است که در این پروژه، هماهنگی با بافت اطراف نیز در نظر گرفته شده است.

این خانه در ارتفاع 2743 متری به فضای داخلی 408.7 متر مربعی باز می شود که شامل پنج اتاق خواب، یک گاراژ و همچنین یک فضای مکانیکی است.

بازدیدکنندگان پس از عبور از جاده به خانه می‌ رسند و بلافاصله با چشم‌ اندازی پانوراما از کوه‌ هایی که در فواصل دور و نزدیک قد علم کرده اند، رو به رو می شوند. گفتنی است که عابران پیاده و وسایل نقلیه از طریق یک پل فولادی سوراخ‌ دار سبک وزن به خانه دسترسی خواهند داشت. پلی که عنصری از مدرنیته را به یک محیط روستایی و کوهستانی اضافه می‌ کند. این پروژه در آوریل سال 2022 تکمیل شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: همین خانه کوچک یکی از زیباترین سازه های سوئیس است! (+تصاویر)

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری بزرگ عربستان در گردشگری
  • آپارتمان های مدرن چه امکاناتی دارند؟
  • رسانه عبری: یمنی‌ها ایلات را کاملا تعطیل و متروکه کردند
  • افتتاح همزمان پروژه‌های بهسازی، بازسازی و توسعه گروه هتل‌های پارسیان | بهسازی و بازسازی ۷۰۰ اتاق گروه هتل‌های پارسیان
  • اجاره‌نشینی در آسمان‌خراش
  • بازسازی، حفظ و ساخت ۷۳۵ بقعه در سال جاری انجام شد
  • (عکس) درباره زیباترین خانه کوهستانی آمریکا
  • بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد در پروژه ملی مسکن ساخته شد
  • بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ واحد در پروژه ملی مسکن ساخته شد
  • درباره زیباترین خانه کوهستانی آمریکا (+تصاویر)