Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علائم عفونت سینوس‌ها با سرد شدن هوا به صورت ناگهانی ظاهر می‌شود؛ اما به دلیل اپیدمی ویروس کرونا ممکن است تشخیص این عفونت با ویروس کرونا سخت باشد؛ از طرفی علائم کرونا می‌تواند به صورت تدریجی و طی ۲ تا ۱۴ روز بعد از قرار گرفتن در معرض ویروس خود را نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته از طریق راه‌های زیر می‌شود تفاوت عفونت سینوس‌ها با کرونا را تشخیص داد.

در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید سینوزیت و کرونا داری علائم مشترکی مانند سردرد، گلودرد، گرفتگی یا آبریزش بینی، سرفه، تب و خستگی هستند؛ پس بهترین راه تشخیص عفونت سینوس‌ها با کرونا آشنا بودن با تفاوت‌های آن‌هاست.

از مهم‌ترین علائم عفونت سینوس‌ها می‌توان به مواردی مانند ترشحات پشت بینی یا حلق، احساس فشار در بالای گونه ها، پیشانی یا قسمت داخلی چشم‌ها و رنگ متفاوت ترشحات بینی اشاره کرد؛ همچنین دندان درد، بوی بد دهان و کاهش حس بویایی از دیگر علائم عفونت سینوس‌ها محسوب می‌شوند.

در این بین بیماری کرونا علائمی دارد که به ندرت در سینوزیت دیده می‌شوند که از مهم‌ترین این علائم می‌توان به تنگی نفس، مشکلات گوارشی مانند تهوع، اسهال و استفراغ، از دست دادن بویایی و چشایی همچنین بدن درد اشاره کرد.

در صورتی که علائم شما چه در سینوزیت و چه در کرونا بهتر نشد یا شدت گرفت؛ حتما به پزشک مراجعه و مشورت کنید. البته در صورت ظاهر شدن و تداوم علائمی مانند درد یا فشار در قفسه سینه، مشکل در تنفس و گیجی و آشفتگی حتما به پزشک مراجعه کنید.

کبود یا خاکستری شدن پوست، لب‌ها یا ناخن و مشکل در بیدار ماندن و بیدارشدن از دیگر علائمی هستند که در صورت ظاهر شدن ضرورت مراجعه به پزشک را بیشتر می‌کند.

پربیننده ترین چه زمانی کرونا همانند سرماخوردگی می‌ شود؟ خوراکی هایی برای رهایی از غلظت خون جزییات روند بازگشایی مدارس در آبان بزرگترین محموله واکسن روسی در راه ایران مراقب سم خطرناک این سیب زمینی ها باشید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سینوس ها عفونت سینوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بار برای همیشه با این عکس تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید

زهرا رفیعی در همشهری آنلاین نوشت: سگ‌سانان زیرراسته‌ای از گوشتخواران هستند. گرگ، روباه و شغال هر سه شبیه سگ هستند یعنی پوزه‌ای دراز، باریک و استوانه‌ای شکل دارند. تعداد دندان‌ها ۴۲ عدد است. گوش‌های سیخ و مثلثی شکل، دم پرمو، دست و پایی بلند دارند و حیواناتی پنجه رو هستند. حس بویایی آنها بسیار قوی و شنوایی و بینایی‌شان قوی است.

دارای غده‌های تولید بو در سطح زیرین دم هستند. آنها قلمرو خود را به‌وسیله ادرار مشخص می‌کنند. در مقایسه با اغلب گوشت‌خواران دونده‌های خوبی هستند. اکثر آنها طعمه خود را تعقیب و شکار می‌کنند. این گونه‌ها در گسترش هاری در جوامع انسانی نقش مهمی دارند در نتیجه در صورت گزش حتما باید به مراکز درمانی برای دریافت واکسن هاری فوری اقدام کرد.

تصاویر برگرفته از کتاب راهنمای صحرایی پستانداران نوشته مهندس هوشنگ ضیایی است

گرگ

بزرگترین سگ‌سان وحشی، گرگ است. در ایران از خانواده گرگ‌ها گونه گرگ خاکستری Canis lupus زیست می‌کند. گرگ علارغم شباهت به سگ، سری پهن‌تر، گردنی کلفت‌تر، چشمانی مورب‌تر دارد. دم قدری افتاده و صاف است و گوش‌هایش بر خلاف سگ‌سانان، نوک تیز نیست. رنگ بدنش از خاکستری تا زرد است. توله گرگ‌ها بیشتر سیاه‌رنگ‌اند و با بالا رفتن سن، رنگ پوست آنها کم‌رنگ‌تر می‌شود.

رژیم غذایی: گرگ خاکستری از علف‌خواران بزرگی مانند کل و بز، قوچ و میش، آهو، مرال، شوکا، مهره داران کوچک و پرندگان تغذیه می‌کند.

زادآوری: گرگ ماده در فصل زمستان و اوایل بهار، بچه می‌زاید. پس از دو ماه ۲ تا ۱۰ بچه می‌زایند. عمر گرگ در طبیعت ۱۲ سال و در اسارت ۱۶ سال است.

وضعیت حفاظتی: جمعیت این گونه در اکثر نقاط کشور به شدت کاهش یافته و در برخی مناطق به‌طور کلی از بین رفته است.

شغال

شغال طلایی یا آسیایی در سراسر ایران وجود دارد. شغال‌ها تا ۱۳ سال در طبیعت زندگی می‌کنند. آنها هم در روز و هم شب فعال هستند، اگرچه در جایی که با انسان در تماس هستند تمایل به شبگردی دارند.

رژیم غذایی: شغال جانوری همه چیزخوار است و غذای آن با توجه به فصل و منطقه زندگی تفاوت می‌کند. از جانوارنی که در حاشیه جاده کشته شده‌اند تا مارمولک، میوه‌های باغات، جوندگان کوچک، خربزه، ازگیل و ... مصرف می‌کند.

زادآوری: در ایران از مهر تا بهمن ماه جفت‌گیری می‌کنند و۶ -۵ توله پس از ۶۳ روز حاملگی به دنیا می‌آورند و به مدت ۸ تا ۱۰ هفته به آنها شیر می‌دهند.

وضعیت حفاظتی: این جانور از سوی IUCN اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت، به عنوان موجودی با کمترین نگرانی طبقه‌بندی شده‌است.

روباه معمولی

در بین روباه‌های ایران، روباه معمولی بیشتر خود را به شهر‌ها نزدیک کرده است. دسترسی به زباله‌های شهری و روستایی باعث شده آنها به محیط‌های انسانی راه یابند. با تغییر کاربری زمین‌های اطراف شهر‌ها از مناطق جنگلی و مراتع به زمین‌های کشاورزی، پارک‌های جنگلی و یا مناطق شهری، حضور حیات وحش در سکونتگاه‌های حاشیه‌ای معمول شده است.

رژیم غذایی: روباه معمولی از پستانداران کوچک مانند موش و خرگوش، پرندگان و جوجه‌ی آنها، قورباغه، حلزون، ماهی و خرچنگ، حشره‌ها و سایر بی مهرگان تغذیه می‌کند و غذا‌های گیاهی در حکم غذا‌های مکمل برای آن است.

زادآوری: روباه نر از بوی ادرار نوع ماده وی را پیدا می‌کند. روباه ماده ممکن است با چند نر نیز جفت گیری کند. روباه ماده در زمستان بچه می‌زاید. دوران آبستنی این روباه معمولاً بین ۵۱ تا ۶۳ روز است و تعداد توله‌ها بین ۳ تا ۸ عدد است و معمولاً ۴ عدد است. در ۱۰ ماهگی توانایی تولید مثل پیدا کرده و ۱۰ سال عمر می‌کنند.

وضعیت حفاظتی: این گونه وضعیت بدی ندارد و حمایت شده نیست.

tags # حیوانات سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • یک بار برای همیشه با این عکس تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • انواع گل مژه و درمان آن
  • انواع درد دندان‌ و علل آن | خودمان برای تسکین درد چه کار کنیم؟ | چه زمانی به دندانپزشک مراجعه کنیم؟
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان