Web Analytics Made Easy - Statcounter

خوان لاپورتا از در مورد بزرگی پروژه اسپای بارسا صحبت کرده است. 

خوان لاپورتا راجع به پروژه اسپای بارسا، مسائلی را روشن نموده است.

به گزارش طرفداری و به نقل از Brca Universal، خوان لاپورتا طی مصاحبه ای که با اسپورت انجام داده، در مورد مسائل بسیاری صحبت کرده است. رئیس باشگاه بارسلونا ابتدا در مورد وضعیت تمدید قرارداد بازیکنان صحبت کرد و سپس به صورت مفصل در مورد پروژه عظیم "بارسا اسپای" توضیح داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمدید قرارداد ها؟ رابطه خیلی خوبی با دمبله داریم و مشغول مذاکره با نمایندگان او هستیم. خواسته عثمان، ماندن در بارسلونا است. علاقه زیادی به او داریم. اگر دمبله مصدوم نباشد، می تواند کمک بسیار بزرگی به بارسلونا طی این فصل برساند. عثمان قرارداد دارد، اثبات شده است و مدت هاست که کنار ما حضور دارد. در تلاش برای تمدید قرارداد او هستیم. آنسو فاتی هم وضعیتی شبیه به دمبله دارد؛ می خواهد بماند و در حال مذاکره با او هستیم. تمدید قرارداد سرجی روبرتو هم نزدیک است و تنها جزئیات باقی مانده اند. کاپیتان های تیم کار بی نظیری انجام داده اند، دستمزد آنها کاهش زیادی داشته است. آنها از برخی متغیرهای مربوط به کسب عناوین در قراردادهایشان چشم پوشی کرده اند؛ این اقدام اهمیت زیادی دارد چون بحث سر مقدار زیادی پول است و آنها تعهدی در قبال انجام این کار نداشتند. از این اقدام کاپیتان ها قدردانی خواهد شد. 

اسپای بارسا بزرگترین فضای سرگرمی - ورزشی در جهان خواهد شد؛ یک مرجع جهانی. این پروژه منافع زیادی برای شهر بارسلونا خواهد داشت و باشگاه هم از لحاظ مالی، سود بسیاری خواهد برد. داریم در مورد درآمدی حرف می زنیم که 66 درصد بیشتر از نیوکمپ منفعت مالی خواهد داشت؛ آن هم نیوکمپ در شرایط عادی و بدون کرونا. ثروتی که به ما اجازه خواهد داد دوباره در بالاترین سطح رقابت کنیم. تاثیر اسپای بارسا روی شهر بارسلونا چشمگیر خواهد بود، چیزی قابل مقایسه با میزبانی المپیک 1992. در طول سال، مردم از سراسر جهان به اینجا خواهند آمد. این پروژه سود بسیار زیادی خواهد داشت که نمی توانیم آن را از دست بدهیم؛ ورودی به مدرنیته. به خاطر همه اینها، لازم است که اعضای باشگاه در مجمع، بودجه 1.5 میلیارد یورویی را تایید کنند.

کاری که ما نمی توانیم انجام دهیم، ادامه دادن به کاری است که مدیریت سابق باشگاه انجام می داد. کسانی که بداهه و بدون برنامه عمل می کردند. آنها (برای اسپای بارسا) مبلغی خرج کردند و وقتی دیدند که هزینه ها از آنچه انتظار داشتند بالاتر است، همانجا کار را متوقف کردند. همین شد که آن پروژه هیچ وقت برای تصویب به مجمع اعضای باشگاه ارائه نشد. ما در مورد یک پروژه فوق العاده صحبت می کنیم که همه کاتالان ها را هیجان زده می کند و به ما اجازه رقابت می دهد.

رقبای ما قبلا ورزشگاه خود را بازسازی کرده اند، مخصوصا خود رقیب مستقیم ما. اما پروژه ما بسیار فراتر از این حرف هاست. ما نمی توانیم عقب بمانیم. می خواهم اعضای باشگاه ببینند که رقیبان ما چه اقدامات فوق العاده ای انجام داده اند. ورزشگاه های اتلتیکومادرید و بیلبائو که مدرن و ایمن هستند و درآمد بسیار بیشتری برای آنها ایجاد می کنند. کاری که رئال مادرید انجام داده نیز بسیار خوب است. با این حال استادیوم هایی که نام بردم، محصور هستند، غرق شده به نظر می رسند و به نوعی نشان دهنده یک شهر زیرزمینی هستند. پروژه اسپای بارسا بهتر از این حرف ها خواهد بود. یک استادیوم که روی سطح خارجی واقع شده، باز است، فضای سبز دارد و پایدار محسوب می شود. این پروژه افق شهر را تغییر خواهد داد. یک مکان زیارتی مانند و مرجعی جهانی. 

 نحوه اداره و مالکیت بایرن مونیخ؟ آن را بررسی نمی کنیم اما در موردش می دانیم. مدلی است که نکات جالب خودش را دارد.  مدل ما اما متفاوت است. الگوی بایرن ترکیبی است و ما می توانیم با فرمول های خاصی به همان تاثیرات برسیم تا اعضا هرگز مالکیت باشگاه را از دست ندهند. در حضور من، بارسا هرگز یک شرکت سهامی عام نخواهد بود. به شما اطمینان نی دهم. من سالها مدافع مدل اداره باشگاه و اعضای بارسلونا بوده ام. 

قرارداد CVC؟ آنطور لالیگا به ما پیشنهاد داد، خیر. اگر آنها دوباره آن را تنظیم کنند و تغییراتی ایجاد کنند، آن را دوباره بررسی خواهیم کرد. آنها مدارکی را که باید امضا می کردیم را به ما تحویل دادند. باشگاه نمی تواند بدون مطالعه اولیه سند، به طور رسمی بله بگوید. در این لحظه ما آنچه را که برای ما توضیح داده شده را دوست نداریم. بله، 270 میلیون یورو دریافت می کردیم اما به صورت وام. اسناد را به ما دادند، معلوم شد که باید به مدت نیم قرن 10 درصد از حق پخشمان را وثیقه بگذاریم. همین شد که جواب منفی دادیم. باشگاه بارسلونا نمی تواند هیچ قراردادی با چشمان بسته امضا کند، حالا پای هر مقدار پول که می خواهد در میان باشد. آنها می دانند که ما وضعیت مالی پیچیده ای داریم و شاید قصدشان سو استفاده از باشگاه باشد. 

سوپرلیگ اروپا؟ نه تنها بحثش بسته نشده بلکه برعکس، هنوز زنده است و همه خانواده فوتبال می توانند در موردش نظر بدهند. یوونتوس، بارسلونا و رئال مادرید همچنان برنده تمام فرایند های قانونی هستیم. این پروژه پیشرفت خود را برای تبدیل شدن به جذاب ترین رقابت ورزشی جهان ادامه می دهد. این کار می تواند پیامدهای مطلوبی در اقتصاد باشگاه هایی داشته باشد که در فرمت باز (تعدادی باشگاه سقوط می کنند و تعدادی صعود). راه همکاری با یوفا هم بسته نیست، حتی با وجود اینکه آنها از همان ابتدا بسیار پرخاشگرانه عمل کردند. 

اخبار داغ 

دعوای زشت سارا و نیکا با هم در لایو زنده ! + فیلم خجالت آور اسناد باور نکردنی | فدراسیون فوتبال قرارداد VAR را با شرکت یک دلاری بست! حقایق تازه از فاجعه VAR در ایران؛ شرکت هنگ کنگی فاقد استاندارد فیفا است / سند پایان مبارزه کی روش - برانکو؛ رایکوف به پروفسور رسید! / نتایج تیم منتخب قرن (28) پیشنهاد نجومی عربستان برای برگزاری سوپرکاپ ایتالیا با 4 تیم کلوپ: چند ماه پیش مردم از سوپرلیگ انتقاد می کردند و اکنون یک سوپرتیم ایجاد شده است

منبع: طرفداری

کلیدواژه: تمدید قرارداد خوان لاپورتا انجام داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترومای اروپایی: چالش سمی بارسلونا و امباپه

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه بارسلونا برای جبران آمار و ارقام قرمز فعلی و سرپوش گذاشتن بر فاجعه سازمانی و ورزشی به یک لیگ قهرمانان فوق‌العاده نیاز دارد. ژاوی هم در آرزوی تغییر سرنوشت خود است.

بارسا در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف پی اس جی خواهد رفت. آخرین بار تیم کاتالان با نیمار، مسی و لوئیس سوارز در سال 2015 و با هدایت لوئیس انریکه قهرمان این رقابت‌ها شد و حالا باید برابر تیمی قرار بگیرد که انریکه را روی نیمکتش دارد.

این یک قرعه بیمارگونه برای بارسا بود، زیرا پاری سن ژرمن آخرین تیمی بود که بارسا را ​​در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2021 با نمایشی به یادماندنی از کیلیان امباپه حذف کرد. این‌بار بلوگرانا بازی برگشت را در خانه برگزار خواهد کرد. 

بحران مالی و فرار مغزها

اگر بارسا به دور بعد برود، هدف تعیین شده در ابتدای سال در بودجه باشگاه برآورده خواهد شد و بارسلونا به درآمد مورد نیاز خود دست می‌یابد. در واقع هیئت مدیره باید تزریق مالی قابل توجهی دریافت کند تا خوان لاپورتا و سایر اعضای هیئت مدیره، 18.5 میلیون یورو ضمانت مالی که برای ثبت‌نام بازیکنان و تمدید قرارداد در اختیار لالیگا قرار داده‌اند را از دست ندهند. 

ادوارد رومئو، معاون اقتصادی بارسا، در مراسم تودیع خود در روز پنجشنبه گفت: «اگر ناپولی را حذف نکرده بودیم، ادامه می‌دادم.» 

او که به قول خوان لاپورتا، معمار اهرم‌های مالی و نقش اول نجات مالی بارسلوناست، در پایان گفت: «وقتی بازی‌ها را می‌باختیم، خیلی عصبانی می‌شدم، زیرا یوروهای زیادی در خطر بودند». رفتن رومئو مثل فرار مغزها از بارسلونا بود.

شکست مقابل شاختار دونتسک و آنتورپ در مرحله گروهی باعث شد تا این باشگاه در اواسط دسامبر یک بازی دوستانه در دالاس برگزار کند و بارسا ملزم برای صعود به یک چهارم نهایی با شکست ناپولی بود تا پاداش یوفا را دریافت کند.

بعد از تساوی در زمین ناپولی، بارسا در بازی برگشت کار تیم ایتالیایی را تمام کرد با این وجود همچنان خطر بارسا را تهدید می‌کند چرا که با کمبود بودجه روبرو است اما چرا؟ زیرا هنوز سرمایه‌گذاری پیدا نکرده که بتواند نقض مالی 40 میلیون یورویی شرکت لیبرو را جبران کند و البته از فروش بلیت در مونتجویک کمتر از آنچه در ابتدای سال پیش‌بینی شده بود، درآمد کسب کرده است.

انتقام اروپایی که ژاوی به دنبال آن است

پروژه خوان لاپورتا همچنان این فرصت را دارد که در صورت رسیدن تیم به نیمه نهایی لیگ قهرمانان، زلزله سازمانی و ورزشی را مهار کند. بدتر اینکه آتش سوزی در دفاتر (جدایی رومئو) این روزها با بحث و جدل بین ژاوی هرناندز و روزنامه‌نگاران همراه شده است (اشاره به مقاله ماه نوامبر ال پائیس در مورد مضحکه اروپایی بارسا و کنایه ژاوی بعد از صعود). 

پس از چهار بار حذف شدن از اروپا (لیگ قهرمان و متعاقبا از لیگ اروپا) در دو سال و ثبت شکست‌های سنگین و تحقیرآمیز اروپایی برای باشگاه بارسلونا، ژاوی حالا تحت فشار است تا تیم را برای اولین بار از 2019 به نیمه نهایی برساند و انتقامش از منتقدان را بگیرد.

ژاوی بعد از بردن ناپولی گفت: «حتی گفته می‌شد ما مضحکه لیگ قهرمانان بودیم. این را روزنامه‌نگاری نوشته که هوادار بارساست.»

ژاوی به رامون بسا از ال پائیس حمله کرد: «حالا با تیم مسخره لیگ قهرمانان چه کنیم؟» او بعد از حذف تیم هفتم سری آ فرصت برای انتقام را غنیمت شمرده بود. 

از سوی دیگر، بارسا در صورت صعود به نیمه نهایی، ممکن است به اتلتیکو مادرید برخورد کند که با آن برای کسب سهمیه جام باشگاه‌های جهان رقابت دارد. جایزه مالی 50 میلیون یورویی آن بسیار شیرین خواهد بود، زیرا علاوه بر اضافه کردن درآمد حاصل از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان، بارسا 50 میلیون یورو نیز برای حضور در جام باشگاه‌های جهان کسب خواهد کرد. تا 100 میلیون اگر بتواند جام را بالای سر ببرد.

ترومای اروپایی بارسا

بارسا تنها سه مرحله حذفی را در اروپا با مربیگری ژاوی هرناندز پشت سر گذاشته است: دو بازی مقابل ناپولی (لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا) و یک مرحله هم مقابل گالاتاسرای (لیگ اروپا). 

مربی کاتالان در سخت‌ترین رقابت اروپایی اغلب ناکام بوده و نتوانسته در سال‌های اخیر سرنوشت بارسا را ​​در اروپا تغییر دهد، جایی که شاهد فجایع همیشگی بوده است. ژاوی در لیگ قهرمانان اروپا تنها ویکتوریا پلژن، آنتورپ، پورتو، شاختار و ناپولی را شکست داده است.

بارسا در سال‌های اخیر در اروپا به این نتایج افتضاح دست یافته است: شکست 4-0 مقابل یوونتوس (2017)، 3-0 در رم (2018)، 4-0 در لیورپول (2019)، 3-0 مقابل یوونتوس (2020) 2-8 مقابل بایرن (2020)، 1-4 مقابل پاری سن ژرمن (2021)، 0-3 مقابل بایرن (0-3)، 3-0 مقابل بنفیکا (2021)، 3-0 دیگر مقابل بایرن (2021)، 2 -3 مقابل آینتراخت فرانکفورت (2022) و  2-1 مقابل منچستریونایتد (2023). 

بی‌تردید حذف مقابل پی اس جی، فاجعه بزرگی دیگر برای آبی و اناری‌ها خواهد بود.

دیگر خبرها

  • دلیل مخالفت بارسا و رئال با پوشیدن لباسی ضد نژادپرستی!
  • درهای بارسلونا به روی ژاوی باز شد
  • شوک سیتی به بارسا؛ یک یورو هم تخفیف ندارد!
  • ترومای اروپایی: چالش سمی بارسلونا و امباپه
  • دوراهی ستاره سابق بارسا: خوشحالی برای اتلتیکو!
  • لودویک ژولی: بارسلونا ستاره‌ای مانند ام باپه ندارد
  • انریکه: خوش‌شانس بودیم که به بارسا خوردیم!
  • هشدار به بارسا: پی‌اس‌جی خطرناک با سبک انریکه!
  • عکس‌| تقابل دوباره امباپه و بارسا؛ به یاد آن شب رویایی!
  • خیال راحت ژاوی: ستاره بارسا به اتلتیکو می‌رسد