Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،

در متن این بیانیه آمده است:

با توجه به نظرات متفاوتی که بر روی اعلام نتایج مقدماتی پژوهش بر روی میزان کارایی واکسن های مختلف علیه کروناویروس بیان می شود، لازم است در این خصوص نکاتی برای مردم توضیح داده شود:

۱)میزان کارایی واکسن ها با توجه به اپیدمی واریانت مختلف ویروس، کاملا متفاوت است و نمی توان در این آنالیز اولیه به طور دقیق با هم مقایسه کرد، به نحوی که میزان واکسیناسیون سینوفارم در پیک اپیدمی دلتا بوده و بقیه واکسن ها در زمان های دیگر تزریق شده است و به همین دلیل برای مقایسه دقیق تر به آنالیز نهایی به روش کوهورت در طی ماه های بعدی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲) این نتایج یک گزارش اولیه بوده است و نتایج نهایی پژوهش پس از  تکمیل فازهای بعدی تحقیق، برای سیاستگذاری مورد استفاده قرار می گیرد.

۳) مهم‌ترین هدف در واکسیناسیون علیه کروناویروس در جهان، کاهش موارد شدید منجر به بستری و مرگ ناشی از بیماری است که در همین نتایج اولیه نیز به خوبی مشخص شده و تقریبا تمامی واکسن های مورد مطالعه به این هدف رسیده اند.

با توجه به توضیحاتی که داده شد، بر خلاف آنچه برخی شبکه های معاند به آن پرداخته اند، انجام واکسیناسیون کشوری استراتژی بسیار کارآمدی برای مقابله با بیماری کووید۱۹ در کشور بوده و نتایج آن را در کاهش قابل ملاحظه موارد شدید منجر به بستری و مرگ، علی رغم موج سهمگین واریانت دلتا در کشور شاهد هستیم و همچنین برای قضاوت هر پژوهشی باید منتظر داوری علمی مقاله و چاپ آن در مجلات علمی معتبر باشیم.

محسن مقدمی، سرپرست گروه تحقیقاتی

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت کارایی پژوهش شفاف سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان چیست؟
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل