Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- تیم والیبال فولاد سیرجان در فینال مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا بر حریف قطری خود غلیه کرد و بر روی سکوی نخست ایستاد.
به گزارش آریا، تیم‌های فولاد سیرجان و العربی قطر در بازی فینال مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا در تایلند از ساعت 15 امروز (جمعه) به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 3 بر یک فولاد و قهرمانی این تیم به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاگردان سعید رضایی در ست‌های اول، سوم و چهارم با نتایج 25 بر 19، 25 بر 23 و 25 بر 22 حریف خود را شکست دادند و در ست دوم 21 بر 25 مغلوب شدند.  بازی دو تیم در مرحله گروهی با نتیجه 3 بر صفر یک به سود فولاد تمام شده بود. هدایت تیم العربی بر عهده خوان سیچلو مربی پیشین تیم ملی والیبال ایران است.
پیش از این بازی، تیم بوروستنیک قزاقستان 3 بر صفر «ناخون راچاسیما» تایلند را شکست داده و به مدال برنز رسیده بود. در سایر بازی‌های امروز، گاز جنوب عراق 3 بر صفر کاظمه کویت را شکست داد و در جایگاه پنجم قرار گرفت. تیم دایموند فود تایلند نیز 3 بر یک AGMK ازبکستان را از پیش رو برداشت و هفتم شد. تیم‌های ربیسکو فیلیپین نهم و CEB سریلانکا هم دهم شدند.
تیم والیبال فولاد سیرجان بعد از قهرمانی در فصل 99 لیگ برتر والیبال، به عنوان نماینده ایران پای به بیست‌ویکمین دوره رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا در شهر ناخون راتچاسیما تایلند گذاشت. شاگردان سعید رضایی سرمربی تیم فولاد سیرجان بعد از کسب 5 برد متوالی موفق شدند به فینال برسند و امروز برابر العربی قطر که از بازیکنان خارجی سرشناسی بهره می برد، برای رسیدن به جام قهرمانی ایستادند. در حالی تیم‌های فولاد سیرجان و العربی قطر در آخرین مسابقه این رقابت‌ها برای کسب مقام قهرمانی به مصاف یکدیگر رفتند که دو تیم در مرحله گروهی هم یکبار مقابل هم صف آرایی کردند و نماینده ایران سه بر یک فاتح میدان شد.
این بار خوان سیچلو، سرمربی آرژانتینی العربی که سابقه کار در ایران را هم دارد، برای جبران آن شکست به میدان آمده بود، اما بازهم این والیبالیست های ایرانی بودند که توانستند با شکست سه بر یک حریف در قاره کهن تاجگذاری کرده و جام قهرمانی را بالای سر ببرند. مسابقات والیبال قهرمانی مردان باشگاه های آسیا از سال 1999 آغاز شده است و نمایندگان ایران تا قبل از این 21 مدال شامل 14  طلا، چهار نقره و سه برنز در این رقابت ها به دست آورده بودند.
فولاد سیرجان به عنوان هشتمین نماینده ایران در این رقابت‌ها، برای نوزدهمین بار به دیدار نهایی راه یافته بود و با کسب مقام قهرمانی به پانزدهمین جام خوش رنگ باشگاه‌های آسیا دست یافت. صابر کاظمی، پشت خط زن تیم ملی والیبال در این تورنمنت هم مثل مسابقات قهرمانی آسیا عملکرد بی نظیری داشت و در کنار بازیکنانی همچون بهبودی، تشکری و... در قهرمانی فولاد نقش بسزایی ایفا کرد.
یکی از مسن ترین بازیکنان لیگ برتر والیبال ایران علیرضا بهبودی است که حالا بعد از قهرمانی در لیگ ایران، قهرمانی در آسیا را هم در 43 سالگی تجربه می کند. پاسور اسبق تیم ملی که برخی از هم نسل های او هم اکنون به عنوان مربی روی نیمکت تیم های لیگ برتری ایران حاضر هستند، با تجربه بالای خود به خوبی توانست بازیکنان کم تجربه فولاد سیرجان را در زمین و به ویژه در لحظات کلیدی بازی کنترل کند. بهبودی که گویا قصد خداحافظی هم ندارد، یکی از چند بازیکن مسن لیگ والیبال ایران به حساب می آید؛ اگرچه با توجه به حضور بازیکنی همچون امیر حسینی، نمی توان بهبودی را پیرترین بازیکن لیگ ایران دانست. به هر حال تجربه قهرمانی در آسیا در 43 سالگی بدون شک نشان از آمادگی بالای علیرضا بهبودی در این سن و سال دارد.
در پایان این مسابقات تیم رویایی این دوره ازپیکارها معرفی شدودو ایرانی درجمع برترین‌هاقرار گرفتند.
فهرست هشت نفره تیم رویایی جام بیست‌ویکم به قرار زیر است:
ارزشمندترین بازیکن: صابر کاظمی از فولاد سیرجان ایرانیان 
بهترین مدافع: مهدی جلوه از فولاد سیرجان ایرانیان و نودریکان از تیم باروستنیک آلماتی قزاقستان
بهترین لیبرو: چارونسوک از تیم ناخون راتچاسیما تایلند
بهترین پاسور: بورسیلاو جیورجیف از تیم العربی اسپورت قطر
بهترین پشت خط‌‌ زن: فیلیپ اندرو از تیم العربی اسپورت قطر
بهترین دریافت‌کننده: کبکوویچ از تیم العربی اسپورت قطر و ویتالی از تیم باروستنیک آلماتی قزاقستان 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فولاد سیرجان العربی باشگاه های آسیا نماینده ایران فولاد سیرجان تیم العربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی فرنگی ایران مقتدرانه قهرمان آسیا شد

کاروان کشتی فرنگی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا روی سکوی اول قرار گرفت. پیش از این هم آزادکاران ایران بر قله آسیا ایستاده بودند.

به گزارش فارس، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا امروز به پایان رسید و تیم ملی کشورمان عنوان نخست را با ۴ مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز به خود اختصاص داد.

در رده بندی تیمی ایران مقتدرانه و با کسب 200 امتیاز بعنوان قهرمانی رسید و تیم های قرقیزستان با 144 امتیاز و ژاپن با 142 امتیاز دوم و سوم شدند.

اسامی مدال‌آوران به شرح زیر است:

طلا: سعید اسماعیلی در ۶۷ کیلوگرم، ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم  هادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم

نقره: پویا دادمرز در ۵۵ کیلوگرم، محمدرضا رستمی در ۷۲ کیلوگرم، رسول گرمسیری در ۸۲ کیلوگرم

برنز: امیر ده‌بزرگی در ۶۰ کیلوگرم، ایمان محمدی در ۶۳ کیلوگرم

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشتی فرنگی قهرمانی آسیا- قرقیزستان؛ ده بزرگی به مدال برنز رسید کشتی فرنگی قهرمانی آسیا - قرقیزستان؛ هادی ساروی به مدال طلا رسید

دیگر خبرها

  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ امروز: ایران - افغانستان در گام نخست
  • سرمربی قهرمان کم نمی‌آورد(عکس)
  • کشتی فرنگی ایران مقتدرانه قهرمان آسیا شد
  • کشتی فرنگی ایران قهرمان آسیا شد
  • والیبال ساحلی ایران نایب قهرمان آسیا شد!
  • ساحلی بازان ایران نایب قهرمان شدند
  • والیبال ساحلی ایران نایب قهرمان شد
  • والیبال ساحلی‌ ایران در تایلند نایب قهرمان شد
  • ساحلی بازان ایران نایب قهرمان شدند/ هت تریک مدال تقوی در والیبال